2007-02-07, 17:34
Medlem
Fresh milks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cäncer
Har letat på ATI's hemsida men tro mig inte hitta något.

Så även fast jag har en ny dator så behöver jag leta på alla drivrutiner ?

Nej, verkare inte som ditt kort finns med, men går utmärkt att köra på XP-drivisar i Vista, bara det att Aero inte funkar samt OpenGL
2007-02-07, 18:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Fresh milk
Nej, verkare inte som ditt kort finns med, men går utmärkt att köra på XP-drivisar i Vista, bara det att Aero inte funkar samt OpenGL

Jag körde Windows Vista Advisor och följande grejer var okända om dom fungerade:

ATI Radeon Xpress 1100 ATI Technologies Inc. There is no compatibility data available for this device. For more information, go to the device manufacturer's website or Windows Marketplace, or contact your retailer.

Atheros AR5005G Wireless Network Adapter Atheros There is no compatibility data available for this device. For more information, go to the device manufacturer's website or Windows Marketplace, or contact your retailer.

HDAUDIO Soft Data Fax Modem with SmartCP CXT There is no compatibility data available for this device. For more information, go to the device manufacturer's website or Windows Marketplace, or contact your retailer.

ENE PCI Secure Digital / MMC Card Reader Controller ENE Technology Inc. There is no compatibility data available for this device. For more information, go to the device manufacturer's website or Windows Marketplace, or contact your retailer.
2007-02-07, 18:27
Medlem
Fresh milks avatar
Mm, men mycket av drivisarna är BETA...Och vad windows säger är att Vista inte har egna drivisar till hårdvaran, men XPs drivisar funkar utmärkt i vissa fall!
2007-02-07, 19:59
Medlem
Vet inte om denna fråga redan ställts och besvarats. Är windows vista verkligen snabbare och säkrare än windows xp? Är det värt det att installera om till windows vista?

Jag hörde även att alla drivrutiner inte funkar på vista, e de sant?
2007-02-07, 20:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mortaza
Vet inte om denna fråga redan ställts och besvarats. Är windows vista verkligen snabbare och säkrare än windows xp? Är det värt det att installera om till windows vista?

Jag står inte i omedelbart begrepp att byta operativsystem men jag skulle, om man inte vill vara först med det senaste och dessa problem detta brukar medföra, vänta ett par månader med att skaffa/uppgradera till Vista..

En försmak kan man väl få genom att installera IE7 och Mediaspelaren 11 vilka båda ingår i Vista...

Installera och kör även kompabilitetskontrollen som finns INNAN ni installerar, för att se vilka problem Er dator eventuellt kan råka ut för...

Länk till Upgradeadvisor

Om länken inte fungerar så sök på "Upgradeadvisor" på MS hemsida
2007-02-07, 20:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Raincheck
Om man nu vill slå på stort och ha en rörlig bakgrund till exempel, går det endast att få om man har Vista Ultimate?

Jag hade tänkt köpa Vista Home Premium, i alla fall så man får med Aero Glass... men rörlig bakgrund låter ganska fräscht så jag tänkte höra.

Självklart skulle jag kunna tanka hem Ultimate men då har vi det här med aktivering och nyckel och all den där skiten... är det nån programvara jag måste köpa så är det windows... så man slipper oroa sig. Microsoft kan säkert klura ut att man sitter på en piratversion och då sitter man i skiten.

*Bump*
2007-02-07, 20:30
Medlem
Fresh milks avatar
Citat:
*Bump*

Halleluja, har redan svarat på den...

MS kan inte komma på att DU har stoppat tiden, emn däremot om dom skulle komma med un update som slänger igång klockan igen! Dock tror jag faktist inte det!

Man får Dreamscene (som ingen verkar ha fått än) via Ultimate Extra...
2007-02-07, 20:30
Medlem
Fresh milks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mortaza

Jaa, den har ställts allt för många gånger....Läs lite i tråden...
2007-02-07, 20:35
Medlem
Citat:
*Bump*

"Rörlig bakgrund" har jag inte hittat nåt om, men menar du Aero, så ingår det i Premiumversionerna av Vista, således även i Home Premium"-versionen..

Eftersom "Ultimate" är värstingversionen så finns den så klart där med...

Kolla bara så att ditt grafikkkort uppfyller kraven för att kunna köra "Aero" innan du slår till...

LÄs mitt tidigare inlägg om Updateadvisor där du kan kolla om din dator klarar kraven...

Windows Vista ... där finns all info du söker...
2007-02-07, 20:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cäncer
Jag körde Windows Vista Advisor och följande grejer var okända om dom fungerade:

ATI Radeon Xpress 1100 ATI Technologies Inc. There is no compatibility data available for this device. For more information, go to the device manufacturer's website or Windows Marketplace, or contact your retailer.

Atheros AR5005G Wireless Network Adapter Atheros There is no compatibility data available for this device. For more information, go to the device manufacturer's website or Windows Marketplace, or contact your retailer.

HDAUDIO Soft Data Fax Modem with SmartCP CXT There is no compatibility data available for this device. For more information, go to the device manufacturer's website or Windows Marketplace, or contact your retailer.

ENE PCI Secure Digital / MMC Card Reader Controller ENE Technology Inc. There is no compatibility data available for this device. For more information, go to the device manufacturer's website or Windows Marketplace, or contact your retailer.

Jag kör vista och ajg har samma modem och det funkar och samma gkort och det funkar med bara det att vista sätter det som 200m istället för 1100 men det funkar iaf lika bra.
ATI är på g med drivarna ringde och frågade släpps om ca 1 månad.

Edit: Trådlösa kortet funkar också med vista! har samma

Edit2: Card Readern har jag med, den funkar kanon med xp drivarna till 32bitars vista versionen men inte till 64bitars versionen.
Så installera 32 bitarsversionen av vista så kommer allt funka till din dator.
2007-02-07, 20:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Fresh milk
Halleluja, har redan svarat på den...

MS kan inte komma på att DU har stoppat tiden, emn däremot om dom skulle komma med un update som slänger igång klockan igen! Dock tror jag faktist inte det!

Man får Dreamscene (som ingen verkar ha fått än) via Ultimate Extra...

I och med att Microsoft blir medvetna om att det finns ett trix för att slippa regga, så kommer de nog göra allt för att förhindra/fixa det. Så du ska nog inte vara så säker.

Det där Dreamscene är antagligen vad jag menar med rörlig bakgrund, men jag fattar inte. Räcker det inte med Ultimate?! Som kostar typ 5000.

Man ska dessutom lägga till typ en miljon och få Ultimate Extra... äckligt av dem att inte sy in Dreamscene i Ultimate... det ska vara en EXTRA (!!!!!) så de tjänar ännu mer pengar.
2007-02-07, 20:46
Medlem
Fresh milks avatar
Citat:
I och med att Microsoft blir medvetna om att det finns ett trix för att slippa regga, så kommer de nog göra allt för att förhindra/fixa det. Så du ska nog inte vara så säker.

Det där Dreamscene är antagligen vad jag menar med rörlig bakgrund, men jag fattar inte. Räcker det inte med Ultimate?! Som kostar typ 5000.

Man ska dessutom lägga till typ en miljon och få Ultimate Extra... äckligt av dem att inte sy in Dreamscene i Ultimate... det ska vara en EXTRA (!!!!!) så de tjänar ännu mer pengar.

Mjoo, MS kommer nog komma att försöka, men när dom sätter igång klockan igen så kan man stoppa den igen Så inget kommer troligen att hända nej!

Jaa, dreamscene är vad du menar, Ultimate Extra är inget extra, det är en funktion eller en extra funktion till window supdate...ligger redan i ultimate, där är meningen att det ska komma roliga saker bara för Ultimate-användare...hitils har det inte kommit något...Troligen kommer dreamscene i februari!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in