Citat:
Ursprungligen postat av dekis
tack för svar!
mitt vista har jag haft ett år nu och jag tycker tvärtom att det blir mer och mer segt så jag tror inte att det fortfarande håller på att "köra in sig".
okej verkar rätt billigt med nytt ramminne iaf, jag måste ju köpa två stavar men de är utbytbara mot vilken storlek som helst...? sen det där med ready boost på usb-minnet, är det något man kör genom datorn eller ska man installera det någonstans ifrån?

Starta dit Windows Hjälp och Support och sök på "Readyboost". Där står hur du ska göra.
Har du städat din dator på sistonde? Både vad det gäller damm inne i maskinen och när det gäller mjukvaran.
Obs! Skapa återställningspunkt innan du börjar och kontinuerligt under din rensning.
1. Ta bort alla program, filer och windows-funktioner du inte använder.
2. Rensa skrivbordet.
3. Kör diskrensning + defragmentering.
4. Rensa och defragmentera registret.
5. Ta bort avinstallationsfiler för alla gamla windows uppdateringar som du vet funkar. Kopiera först till CD/DVD eller ext HD om du vill vara extra säker.
6. Ställ in virtuella minnet.
7. Ställ in datorn för bästa prestanda om du föredrar det framför att det ser flashigt ut.
8. Kolla vad som startas automatiskt, rensa.
9. Rensa historiken i Internet Explorer och ställ ner antalet sparade dagar till ett minimum.
10. Sök igenom datorn efter virus och annat otrevligt. Använd t.ex. Ad-aware och Spybot S&D som komplettering till ditt virusprogram.
11. Kolla på nätet efter andra tips på att snabba upp din dator.
Om datorn fortfarande är trög är det kanske dags för en ominstallation av windows.
Lycka till!