Citat:
Ursprungligen postat av
dePaul
Laga till en Carbonara men i stället för bacon/pancetta så byter du ut det till snabbfrästa kycklingtärningar. Kycklingtärningarna får gärna marineras i förväg i de av dig omtyckta kryddorna, samt några skvättar citronsaft eller vitt vin/sherry.
~Paul~
Isf är det godare att bara koka upp kycklingen, sedan ta upp den och strimla hafsigt, sedan steka strimlet, mycket mycket godare än tärnat, visst tar det koktiden längre bara det att koktiden på en liten kyckling är inte mer än ca 45 min. Man kan städa under tiden, eller ta en spinning på motionscykeln medan det kokar eller duka under tiden, lugnt och harmoniskt istället för att belöna den snabba måstemåstemåste-ha-begäret, även om det visst är gott med färdigtärnat, men ändå vidrigt på många sätt och vis!