2013-01-25, 23:08
  #3421
Medlem
christerys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -superman
Är detta säkert då?

Hmm, svårt att säga
Citera
2013-01-25, 23:14
  #3422
Medlem
christerys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GrimFaust
Det ska bli lite tortillas i helgen. Någon som har tips på nån röra man kan ha som tillbehör i dem? Tänker mig något friskt, syrligt gärna med någon trevlig frukt, lime och koriander.

Sök inspiration på meze eller tapas.

Inskränk dig inte till en tanke. Men kika på vad dom gör med tacos, enchiladas och chilaquiles. Om du nu bara ska vara så envis.
Citera
2013-01-26, 09:06
  #3423
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Red-Panda
Någon som har något bra recept på renkalv? Hittade ett paket i frysen men har aldrig lagat det förut.

Ett paket renkalv? Menar du renskav?
Citera
2013-01-26, 15:22
  #3424
Medlem
zaaph1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GrimFaust
Det ska bli lite tortillas i helgen. Någon som har tips på nån röra man kan ha som tillbehör i dem? Tänker mig något friskt, syrligt gärna med någon trevlig frukt, lime och koriander.
Tänkte bara tipsa om att jag igår hittade en kokbok på MAXI för 20kr med enbart mexikanska recept, fanns en hel del tapas i den som du kanske förstår
Bara ett tips.
Citera
2013-01-26, 17:17
  #3425
Medlem
christerys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AndersArsenik
Ett paket renkalv? Menar du renskav?

Bra fångat (inte många har kalvar hemma i frysen), då är det ju bara steka och servera med potatismos (inte pulver) och rårörda lingon.
En gång med svartpepparkvarnen så är det perfekt.

Sen kan man löjla sig med grädde, pepparrot och liknande till skaven, så visst. Vill du förstöra den så be my guest. http://koppargrytan.ownit.nu/notkott/notkott12.htm
Citera
2013-01-26, 20:04
  #3426
Medlem
Red-Pandas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AndersArsenik
Ett paket renkalv? Menar du renskav?

Citat:
Ursprungligen postat av christery
Bra fångat (inte många har kalvar hemma i frysen), då är det ju bara steka och servera med potatismos (inte pulver) och rårörda lingon.
En gång med svartpepparkvarnen så är det perfekt.

Sen kan man löjla sig med grädde, pepparrot och liknande till skaven, så visst. Vill du förstöra den så be my guest. http://koppargrytan.ownit.nu/notkott/notkott12.htm


Självklart var det renkav

Det låter gött blir morgondagens middag!
Citera
2013-01-26, 20:34
  #3427
Medlem
christerys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Red-Panda
Självklart var det renkav

Det låter gött blir morgondagens middag!

Nåja... jag låter det passera. Men, hehe...
Citera
2013-01-27, 19:04
  #3428
Medlem
Jag lagade Potatispuré enligt följande recept med stor framgång. Lättlagat och väldigt gott. Tack FunkyCatso för receptet!

• 150 g mandelpotatis (skalad vikt)
• 25 g osaltat smör
• 40 g grädde (40 %)
• 40 g mjölk (3 %)
Citera
2013-01-28, 00:41
  #3429
Medlem
BrainDisorders avatar
Hittade på ICA deras strimlade marinerade fläskött, döpt till gyros. Jag älskar gyros/giros och äter det alltid när jag får chansen, oavsett om det är på en pizzeria istället för kebabtallriken eller på något grekiskt ställe.

Nu har jag alltså köttet hemma, jag köpte även idag tomater, gurka, lök, vitlök, grekisk yoghurt och pitabröd. Det var vad som rekommenderades på förpackningen. Är det något att satsa på? Gör hemmagjord tzatsiki och köra det i pitabröd? Eller ska jag hoppa över dom och köra med potatisklyftor istället kanske?
Citera
2013-01-28, 13:25
  #3430
Medlem
Blev väldigt sugen på Wok av något slag! Har dock aldrig lagat det tidigare.
Vad rekommenderar ni för kött, grönsaker, såser osv? Kan man ha ris eller någonting till det?
Ge mig tips på hur och vad ni brukar i ha eran

Edit. Desto enklare desto bättre!
__________________
Senast redigerad av Sk3l3t0r 2013-01-28 kl. 13:28.
Citera
2013-01-28, 14:36
  #3431
Medlem
Stitch81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sk3l3t0r
Blev väldigt sugen på Wok av något slag! Har dock aldrig lagat det tidigare.
Vad rekommenderar ni för kött, grönsaker, såser osv? Kan man ha ris eller någonting till det?
Ge mig tips på hur och vad ni brukar i ha eran

Edit. Desto enklare desto bättre!

Jag brukar göra wokade nudlar! Det är supergott. Här är två varianter som jag brukar göra:

Wokade nudlar med fläskkött
Heta thai-nudlar med kyckling
Citera
2013-01-28, 19:37
  #3432
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BrainDisorder
Hittade på ICA deras strimlade marinerade fläskött, döpt till gyros. Jag älskar gyros/giros och äter det alltid när jag får chansen, oavsett om det är på en pizzeria istället för kebabtallriken eller på något grekiskt ställe.

Nu har jag alltså köttet hemma, jag köpte även idag tomater, gurka, lök, vitlök, grekisk yoghurt och pitabröd. Det var vad som rekommenderades på förpackningen. Är det något att satsa på? Gör hemmagjord tzatsiki och köra det i pitabröd? Eller ska jag hoppa över dom och köra med potatisklyftor istället kanske?
Låter perfekt. Hade haft lite feta i med, men så är jag helt såld på fetaost.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in