2015-02-24, 19:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av helpantad
Jag hade pocherat.
Tillbehör smörslungade späda
Morötter, sparris eller Harry kuvär...

Det bidde mjölkpocherad torskrygg med potatisstomp, buerre blanc och tyvätt enbart körsbärstomater.

Tomaterna tillsammans med buerre blanc blev ingen bra kombination. Två olika typer av syrlighet så det bara skar sig.
Tänkte Harry Kuvär men orka inte gå till butiken (500m bort). Får bli nästa gång.
Citera
2015-02-24, 20:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SweElastic
Det bidde mjölkpocherad torskrygg med potatisstomp, buerre blanc och tyvätt enbart körsbärstomater.

Tomaterna tillsammans med buerre blanc blev ingen bra kombination. Två olika typer av syrlighet så det bara skar sig.
Tänkte Harry Kuvär men orka inte gå till butiken (500m bort). Får bli nästa gång.
Blev säkert kanongott utan Harry kuvert!
Citera
2015-03-03, 01:13
Medlem
Fizzbacks avatar
Tjoho. Har en bit fläskkarre i frysen som jag tänkt göra pulled pork med. Men aldrig gjort det innan, men tänkte göra på det enkla sättet att bara ställa i en form/plåt och in i ugnen. Men alla recept när jag söker säger att den ska vara i en gryta med vätska, eller kokas. Men har sett flera som gjort direkt i ugnen. Någon som kan hjälpa mig med något? Tanken är att ha det ihop med pommes och kebabsås tror jag.
Citera
2015-03-04, 13:53
Medlem
think2acts avatar
Ska laga en köttgryta Ala Bygg och Allservice.

Blir ett kött av bogstek och sidfläsk.

Grönsaker champinjoner gula lökar vitlök paprika morötter nån tomat plus tomatpure.

Köttbuljong chili mycket salt peppar och andra sorters kryddor plus trocamera.

Ska koka i ett par timmar tänkte väl att de ska bli klart kl 8 då de ska serveras.

Kommer upp med bild på hur det blev, vet dock ej om jag ska servera det med ris eller potatis.

Förslag?
Citera
2015-03-04, 15:37
Medlem
Pickmylussys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NyttAnonymtKonto
Skulle behöva något tips på nån middag man kan göra ett par matlådor på.
Någon typ av gryta eller liknande vore schyst, gärna ris eller liknande till, har nämligen käkat både chili con carne, spaghetti & köttfärssås, taco, lasagne ett par gånger för mycket..
Kokt potatis med persilja och en jävla massa hummus. Kall matlåda, bara slänga in skiten!
Knäckebröd till det så slipper du bestick!
Citera
2015-03-11, 12:00
Medlem
Jag har en del entrecote över som jag köpte billigt. Är inte så sugen på att bara steka den igen. Någon som har något bra förslag på annat man kan göra? Tänkte att man kunde göra någon gryta eller pasta, men har ingen riktigt klar ide.
Citera
2015-03-11, 12:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marten-
Jag har en del entrecote över som jag köpte billigt. Är inte så sugen på att bara steka den igen. Någon som har något bra förslag på annat man kan göra? Tänkte att man kunde göra någon gryta eller pasta, men har ingen riktigt klar ide.

Yakiniku. Jag kan posta receptet här när jag kommer hem (om typ 3 timmar).
Citera
2015-03-11, 12:32
Medlem
LadyDreads avatar
Curryköttfärsås (låter päck, smakar mums)
Citera
2015-03-11, 12:50
Medlem
christerys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marten-

Går ju att göra mycket tex det du redan kommit på, eller frysa och skava men om det är en hel bit så skulle jag nog fundera på att baka in den.
http://www.icakuriren.se/mat-dryck/recept/inbakad-entrecote/

Har du bara en vass kniv så blir det dessutom snyggt när du skär upp den. Finns säkert nån (jag) som vill se resultatet i bildtråden.
Senast redigerad av christery 2015-03-11 kl. 12:53.
Citera
2015-03-11, 13:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av christery
Går ju att göra mycket tex det du redan kommit på, eller frysa och skava men om det är en hel bit så skulle jag nog fundera på att baka in den.
http://www.icakuriren.se/mat-dryck/recept/inbakad-entrecote/

Har du bara en vass kniv så blir det dessutom snyggt när du skär upp den. Finns säkert nån (jag) som vill se resultatet i bildtråden.

Entrecoten är uppskuren redan (Köptes så), så det svårt att göra.
Citera
2015-03-11, 17:49
Medlem
Vad ska jag bjuda mor min på när hon besöker mig på lördag?

Har funderingar på en hemmagjord, lätt potatissallad med vinäger och olja, men vad ska jag ha till? Har inte råd med entrecote eller andra diverse lyxköttbitar.
Citera
2015-03-11, 20:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ohnae
Vad ska jag bjuda mor min på när hon besöker mig på lördag?

Har funderingar på en hemmagjord, lätt potatissallad med vinäger och olja, men vad ska jag ha till? Har inte råd med entrecote eller andra diverse lyxköttbitar.

Schnitzel kan du ha till.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in