2009-10-06, 20:56
Avstängd
Illuzionzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zkinkan
trevlig tråd!

jag har verkligen tvekat länge och börjar bli mer sugen på lite syra nu.
är musiker och vill ju verkligen se vad som händer med mitt gitarrspelande
och vilka effekter jag kommer leka med och sånt.

jag har ju rökt på några gånger i månaden i några år, börjat gilla lustgas som förhöjare till rökat också.
har personer i min närhet som jag känner mig otroligt säker med och som jag kan lita på. men är fortfarade cpskraj för snetripp, jag är väldigt stark i tänkandet egentligen.
är det positivt eller negativt att vara en "tänkare" när man trippar?
jag har aldrig mått dåligt av röka eller lustgas, var lite nervös innan första gångerna bara såklart.

aja hoppas jag inte crashat tråden totalt! bra tråd som sagt!

Som musiker och tänkare kan jag tänka mig att du kommer ha en grym upplevelse! Jag anser mig själv vara en ganska stor tänkare plus att jag håller på med konst litegrann. Så när jag trippar så tänker jag såklart extra mycket och ännu djupare i saker och ting. Är också starkt i psyket så för mig är det inga problem i alla fall...
Skissar sällan under trippen, för det går knappt men efter trippen(kan vara dagar efter)så kan jag skissa ihop nånting som jag kan relatera till trippen så att säga.

Klart man kan vara nervös, speciellt när det gäller psykedeliska droger. Kan fortfarande efter väldigt många trippar känna lite nervositet inför en tripp men det går alltid bra.

Kan ju vara bra att du har testat röka men att trippa är inte alls som att vara påverkad av cannabis.
Känner du dig redo så kör på om du vill, men bäst är att alltid börja med en liten dos först vad det än är du ska testa.

Happy tripping om så blir fallet!
Citera
2010-02-14, 23:52
Medlem
Finns det någon hallucinogen som skulle kunna kallas "nybörjarvänlig", som alltså inte är "pang på" utan snarare ger ett nys om hur det är? Jag har bara erfarenhet av alkohol (och krypton) och vill därför vara försiktig i inför debuten. Är det lagliga utbudet något att hurra för (lsa-frön)?
Citera
2010-02-14, 23:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lenk
Finns det någon hallucinogen som skulle kunna kallas "nybörjarvänlig", som alltså inte är "pang på" utan snarare ger ett nys om hur det är? Jag har bara erfarenhet av alkohol (och krypton) och vill därför vara försiktig i inför debuten. Är det lagliga utbudet något att hurra för (lsa-frön)?
Att gå från alkohol till psykadelisk..hmm Du borde nog se om du ens klarar av röka på att börja med.
Sen när du väl ska gå över till psykadelisk början så är det lsd som gäller
Citera
2010-02-15, 00:03
Medlem
Okej, tack för svaret. Jag har faktiskt haft det i åtanke ang. rökat, att jag nog behöver den erfarenheten till att börja med. Jag kör på det.
Citera
2010-02-15, 01:15
Medlem
BillLees avatar
Citat:

Vill du vara laglig, testa en låg (15mg eller mindre) dos av 4-ho-met. Skulle säga att den är nybörjarvänlig.
Citera
2010-02-15, 01:36
Medlem
Alright, ska spana in det så får vi se. Är lite halvt påläst sedan tidigare och har övervägt. Tack för tipset.
Citera
2010-02-15, 12:25
Avstängd
Illuzionzs avatar
Citat:
Alright, ska spana in det så får vi se. Är lite halvt påläst sedan tidigare och har övervägt. Tack för tipset.

Ja dom flesta psykedeliska drogerna kan man ju ta som första gång så länge man tar en liten dos. Kanske inte lsa frön då man mår riktigt jävla illa av dom i början av trippen vilket kan smitta av sig på hela trippen. Men låg dos svamp eller 4-ho-met skulle jag rekommendera! 4an är ju lättare att få tag på och billigare om du inte plockat din egen svamp eller känner nån som kan bjuda dig vill säga.

LSD skulle funka i låg dos det med men trippen är ju dubbelt så lång som på svamp eller 4-ho-met.
Citera
2010-03-19, 00:24
Medlem
KryddAs avatar
Grymt bra tråd, ska trippa för första gången nu på lördag och ska bli grymt spännande. Har färska bra shiva lappar. Ska man ta 1, 1½ eller 2? En polare tog 1½ av dessa lapparna och var i en afrikansk hamnstad i 5 timmar så det kanske är lagom?

Har hört att re-fill inte är en bra idé på LSD, utan man ska ta allt man ska ta direkt, inte börja med en halv o känna efter och sedan ta andra halvan osv.. stämmer det?

Har ladda upp med lustgas också, hört att det ska boosta något enorm, någon med erfarenheter? Jag trippar nästan på cannabis och lustgas liksom ^^
Citera
2010-03-19, 18:39
Medlem
tjåppes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KryddA
Grymt bra tråd, ska trippa för första gången nu på lördag och ska bli grymt spännande. Har färska bra shiva lappar. Ska man ta 1, 1½ eller 2? En polare tog 1½ av dessa lapparna och var i en afrikansk hamnstad i 5 timmar så det kanske är lagom?

Det beror på hur påverkad du vill bli.
Citera
2010-03-20, 13:41
Medlem
Sjuklings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KryddA

Har hört att re-fill inte är en bra idé på LSD, utan man ska ta allt man ska ta direkt, inte börja med en halv o känna efter och sedan ta andra halvan osv.. stämmer det?

Har ladda upp med lustgas också, hört att det ska boosta något enorm, någon med erfarenheter? Jag trippar nästan på cannabis och lustgas liksom ^^
Vad jag har hört är shiva lappar väldigt potenta, tror nog att 1 lapp kommer skicka dig till rymden. Ska förövrigt trippa idag jag med för första gången. Om allt går som planerat så blir det svamp av något slag, vilken sort vet jag inte än Ser fram emot detta, velat trippat sedan långt tillbaka.
Du får återkomma med rapport!
Citera
2010-03-20, 15:00
Medlem
KryddAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sjukling
Vad jag har hört är shiva lappar väldigt potenta, tror nog att 1 lapp kommer skicka dig till rymden. Ska förövrigt trippa idag jag med för första gången. Om allt går som planerat så blir det svamp av något slag, vilken sort vet jag inte än Ser fram emot detta, velat trippat sedan långt tillbaka.
Du får återkomma med rapport!

Hehe mm tack för svaret. Blir nog 1½ lapp ändå
Citera
2010-03-20, 16:57
Medlem
Theomanias avatar
Någon som har lite idéer kring vilka sorters hallucinogener man borde testa om man aldrig testat det innan? Jag är väldigt sugen på svamp eller LSD just nu och känner att jag läst på och kan det jag borde kunna inför en tripp, förrutom just om det rekomenderas att man testar någon annan hallucinogen innan man ger sig på svamp och syra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in