Citat:
Ursprungligen postat av busungen1234
Angående nikotin och trippar.
Under mina första gånger då jag trippade så varken snusade eller rökte jag, medan jag numera både röker och snusar. Jag har inte upplevt någon direkt skillnad på effekt under tripparna, förutom att jag tycker att en tripp inte blir fulländad ifall jag inte har en snus inne under tiden jag flyter iväg och då blir det istället att jag tänker på det som saknas och trippen blir tämligen förstörd på grund av det.
Hur är det egentligen med nikotin och hallucinogena droger?
Förstör nikotin effekterna eller är det skit samma? Jag har inte upplevt någon direkt skillnad i alla fall, förutom det psykiska då. Att det saknas någonting. Men jag undrar rent fysiskt. Har det någon betydelse?
Jag har upplevt det som att en cigg kan "försköna" hela upplevelsen, liksom göra det lite mer euforiskt. Jag som både snusar och röker kan säga att en cigg slår snus, alla gånger, när man trippar. Dock blir nikotinsuget under en tripp nästan omättlig, vilket jag tycker är rätt jobbigt. Det är lätt hänt att man sitter ute och kedjeröker ett halvt ciggpack, en halv snusdosa senare. Jag varken snusar eller röker så mycket i vanliga fall.
En cigg, vet jag har en mild MAO-hämmande effekt, som kan förlänga effekterna serotoninet och den psykedeliska substansen har på 5-HT2A-receptorn, genom att hämma nedbrytandet av det serotoninet, vilket kan skapa en förhöjd känsla av välmående, rent generellt. En snus har nog ingen större betydelse än den psykiska och släckandet av nikotinsuget.