2010-03-20, 21:11
Medlem
zoN-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Theomania
Någon som har lite idéer kring vilka sorters hallucinogener man borde testa om man aldrig testat det innan? Jag är väldigt sugen på svamp eller LSD just nu och känner att jag läst på och kan det jag borde kunna inför en tripp, förrutom just om det rekomenderas att man testar någon annan hallucinogen innan man ger sig på svamp och syra.

Tog min LSD oskuld igår, första gången på en psykadelisk drog. Tog 1 lapp á 150 mikrogram, var verkligen perfekt för mig, hade bra set o setting och fick en helt underbar upplevelse. Antar att du rökt weed förut eller liknande? Bara du kan kontrollera ett rus och inte är rädd att släppa taget om verkligheten så tror jag du kan klara det bra, jag har inga negativa känslor alls.
Citera
2010-03-21, 15:33
Medlem
Theomanias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zoN-
Bara du kan kontrollera ett rus och inte är rädd att släppa taget om verkligheten så tror jag du kan klara det bra, jag har inga negativa känslor alls.

Låter faktiskt rätt underbart. Då får jag se till att leta upp en kvarn som kan fixa lite LSD så att jag får testa, alternativt svamp. Ska läsa på lite om vardera för att verkligen kunna bestämma mig för vilken som jag helst väljer att ta min hallucinogen-oskuld. Men tack för svaret, hur som helst. (:
Citera
2011-01-27, 23:43
Medlem
Ang svamp första gången

Hej jag vet att de finns trådar men jag vill ändå skapa en egen för mina egna frågor iaf

Jag ska prova svamp imorgon med min kusin och hans KK så sex kommer säkert vara inblandat... haha men min kusin kontakta mig och sa att jag måste testa svamp men han har ingen aning om vilken svamp det är... Men han har testat den och det behövs typ 2.5 så det är säkert vanlig cub eller något?

Vi kommer vara i hans fräscha lägenhet så setting är väl ingen problem men frågan är att gåsen kommer säkert flöda.. Bör jag undvika gåsen? eftersom det är min första gång och gåsen förstärker ju tydligen ruset.

Vad bör jag tänka på innan jag tar? Äta bra osv?

Tack på förhand
Citera
2011-01-27, 23:58
Medlem
Fixa allt innan, köp cola, alternativt mys, tobak och trippleksaker!
Tänk på att göra så mkt mys-stämning innan som möjligt och skeva inte ur!
mvh
Citera
2011-01-28, 00:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smart.Arab
Fixa allt innan, köp cola, alternativt mys, tobak och trippleksaker!
Tänk på att göra så mkt mys-stämning innan som möjligt och skeva inte ur!
mvh
men ang rökat då? bör jag undvika eller är det lugnt?
Citera
2011-01-28, 12:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av flystar
men ang rökat då? bör jag undvika eller är det lugnt?

Svår fråga tycker jag men börja med att bekanta dig med svampen efter intag därefter kan du börja smått med några bloss och få dig en hum.
Röker du ofta som varje dag?
Citera
2011-01-28, 12:19
Medlem
Som någon sa, ordna allt innan. Godis, playlist, ljus, rökelser och vad ni nu kan tänka er behöva.

Bara det att du undrar och frågar här istället för att slänga ner svampen och hoppas på det bästa, visar ju att du har respekt för drogen och det i sig brukar tendera att man får en bra tripp. Inget är ju 100% men det är en mycket bra början .

Ni kommer märka när ni är på afterglowen, och har du tyckt om upplevelsen/trippen ända tills dess, då ska det inte vara någon fara med lite röka. Du boostar upp till "peak-läget" ungefär och man kan också få lite munchies vilket passar perfekt då man inte haft någon som helst aptit tidigare. Ha lite smågodis till hands, det är alltid festligt.
Citera
2011-01-28, 12:33
Medlem
HabIb*s avatar
i och med att du inte har kört svamp tidigare så skulle jag vänta med rökat till afterglowen.
Jag själv brukar inte röka under trippen bara på afterglowen.
Citera
2011-01-29, 18:21
Medlem
Slaggs avatar
Hej !

jag ska trippa på lsd första gången idag och jag och mina 2 bästa vänner har fixat en bra setup osv. jag söker dock bra musik till det. Jag håller mig mest till DnB Dubstep och hip hop (inte 50cent skit) mer som Jurassic 5 vinnie paz osv.

Om det är någon som läser detta som delar samma musiksmak som mig och har erfarenhet av hallis-preparat kan den gärna skicka ett PM eller skriva i tråden!

OnT: Verkligen en hjälpande tråd! Det kommer göra min första upplevelse så mycket bättre ! Tack TS !
Citera
2011-01-30, 04:05
Medlem
Sjograss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slagg
Hej !

jag ska trippa på lsd första gången idag och jag och mina 2 bästa vänner har fixat en bra setup osv. jag söker dock bra musik till det. Jag håller mig mest till DnB Dubstep och hip hop (inte 50cent skit) mer som Jurassic 5 vinnie paz osv.

Om det är någon som läser detta som delar samma musiksmak som mig och har erfarenhet av hallis-preparat kan den gärna skicka ett PM eller skriva i tråden!

OnT: Verkligen en hjälpande tråd! Det kommer göra min första upplevelse så mycket bättre ! Tack TS !

Tänker inte vara mer fantasifull än att rekommendera Shpongle, den perfekta musiken till tripp imo. Finns på spotify, men reklamavbrott stup i kvarten är nog inte trevligt under tripp så premium behövs väl.
Citera
2011-01-30, 14:09
Medlem
Första trippen

Tjena, jag valde att göra en separat tråd av mina frågor för att det vart en hel del.

Jag har tidigare rökt cannabis och funderar nu på att testa nån form av starkare Hallucinogen.
Efter att ha kollat runt på Flashback och även andra sidor som magiska molekyler så har jag kommit fram till att det verkar vara väldigt olika vad man ska förvänta sig? Det jag är ute efter är en rolig tripp där man ser mönster och konstiga varelser, vissa säger att det är detta man kan förvänta sig men att det även kan uppstå obehagliga situationer. Andra påstår att trippen kommer att handla om att gå in i sitt undermedvetna och lösa sina problem eller dela med sig av hemligheter som man tidigare har blockerat från hjärnan. Det finns hemligheter som jag absolut vill behålla för mig själv, är det inte att rekommendera en tripp i såna fall? Kommer jag kunna behärska mig och behålla mina hemligheter? Är det kanske olika från preparat till preparat/dos?

Min andra fråga är, vilket preparat rekommenderas att använda som nybörjare? Jag vill få ut följande av min tripp:

Rekreations Syfte
Ej så psykiskt djup
Helst en inte allt för lång
Inte allt för intensiv

Tacksam för svar!
Senast redigerad av Lukazon 2011-01-30 kl. 14:17.
Citera
2011-01-30, 14:19
Medlem
HolyCraps avatar
Första trippen FAQ

Hallucinogener - FAQ:s och trådsamlingar

OnT: 4-HO-MET
Senast redigerad av HolyCrap 2011-01-30 kl. 14:21.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in