2018-07-28, 14:51
Medlem
Bluepants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av durrah
Jag tänkte prova på LSD för första gången, jag kommer ha lägenheten för mig själv på lördag då föräldrarna åker bort 1v på semester.

Undrar om det är dum idé att vara ensam när jag testar LSD första gången? Hört olika där.

Vad ska jag ta för dos? Saker jag behöver tänka på?

20 årig kille
Tidigare erfarenheter med droger: Ren mdma en gång, ectasy tre gånger, kokain flera gånger och alkohol

Klipp lappen i fyra delar och ta en fjärdedel. Det kan inte gå fel. Ser inga som helst problem med att ta det själv. Kan snarare vara jobbigt att känna lite press att vara social då det kan bli lite knepigt med det sociala på psykedelika.
Citera
2018-07-28, 14:54
Medlem
Bluepants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svetsarihopsverige
för er som tagit lsd skulle ni säga att det är lätt eller svårt att snea?
ska ta 200ug i helgen och tälta med en kompis och nu kunde inte våran trip sitter och då är min fråga :

Är det bättre att ha med en som kanske är lite hög som man knappt känner eller ska man bara vara själv med sin kompis?

Och jag vet att 200ug är en hög dos för en första gång men har också hört att många säger att lsd inte är så lätt att snea på som man tror utan det är mer svamp som man inte kan "kontrollera" ruset lika bra

Ifall det verkligen är 200ug på riktigt så skulle jag säga ja. Det är lätt att snea. Ta hälften istället. LSD är ingen lek. Det är en av de absolut starkaste och mest intensiva drogerna som finns.

EDIT:
Ursäkta dubbelpost.
Citera
2019-02-07, 19:24
Medlem
Jag har tidigare prövat svamp (2g) och LSD (105 ug) men fick inte någon vidare effekt någon av gångerna. På svampen fick jag ett behagligt rus men som tyvärr fick ett mycket drastiskt slut efter någon timma och LSD gav mig en obehaglig upplevelse där jag var mittemellan nykter och påverkad i kanske 5 h. Båda gångerna har mina vänner fått starka upplevelser.

Då till min fråga, vad skulle ni rekommendera som nästa dos? Planen just nu är 1 och 3/4 lapp (ca 185 ug) men vissa anser att jag bör ta 2 hela medans en annan vän påstår att 1 1/2 räcker gott och väl.

Anser själv att jag är mycket psykiskt stabil samt att jag inte har problem med att släppa taget när ett rus blir överväldigande
Citera
2019-02-08, 22:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Harmoni123
Jag har tidigare prövat svamp (2g) och LSD (105 ug) men fick inte någon vidare effekt någon av gångerna. På svampen fick jag ett behagligt rus men som tyvärr fick ett mycket drastiskt slut efter någon timma och LSD gav mig en obehaglig upplevelse där jag var mittemellan nykter och påverkad i kanske 5 h. Båda gångerna har mina vänner fått starka upplevelser.

Då till min fråga, vad skulle ni rekommendera som nästa dos? Planen just nu är 1 och 3/4 lapp (ca 185 ug) men vissa anser att jag bör ta 2 hela medans en annan vän påstår att 1 1/2 räcker gott och väl.

Anser själv att jag är mycket psykiskt stabil samt att jag inte har problem med att släppa taget när ett rus blir överväldigande

Du får försöka känna efter själv vad som passar bäst och hur mycket du klarar av.

Om jag jämför med mig själv testade jag 105ug första gången och 200ug andra gången. Det var bra upplevelser båda två men helt klart mycket mer drag i den större dosen. Får se om jag eventuellt går upp till 250ug nästa gång
Citera
2019-02-10, 16:22
Medlem
Hm, tror jag kör på 185 ug och höjer dosen till nästa tillfälle ifall det känns bra!
Citera
2019-03-29, 21:42
Medlem
Jag bestämde mig för att testa LSD i ett försöka att distansera mig från mig själv och försöka få lite insikter.

Jag hade 0 erfarenhet av den här typen av droger sen tidigare. Jag hade förberett mig på att väggarna kommer rasa, jag kommer inte veta vad som är upp eller ner och ha djupa konversationer med mina möbler. Jag slängde i mig vad som skulle vara 180mcg.

Känner mig lurad.

Visst var där effekt. Jag ställde mig framför mina tavlor och efter ett tag började det flyta runt lite, pulsera något och lite olika effekter. Jag leta också upp lite fraktalfilmer på youtube med musik och försvann in i dessa.

Men det kändes som att jag fick leta efter effekterna och anstränga mig, snarare än att jag kunde slappna av och låta det komma till mig. När jag tröttnade på att stå och koncentrera fram effekter ur tavlan så gick jag och satte mig i soffan och surfade lite, blandade en proteindrink, åt lite osv.

Nu tittar jag lite på lets dance istället. Kanske lite intressantare än vanligt.

Frågan är vad jag ska göra med denna erfarenheten. Det är kanske inte mer än så här? Har jag fått dåliga saker? Är jag tollerant?

Det var något testkitt jag beställde, med 3 doser. En 180, en 150 och en 105mcg om jag minns rätt. Funderar på om jag ska göra ett försök om en månad eller något och slänga i mig de andra två, men känns inte som att det blir mycket mer det heller kanske.
Citera
2019-03-30, 02:21
Medlem
NioLivs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dogmatix
Jag bestämde mig för att testa LSD i ett försöka att distansera mig från mig själv och försöka få lite insikter.

Jag hade 0 erfarenhet av den här typen av droger sen tidigare. Jag hade förberett mig på att väggarna kommer rasa, jag kommer inte veta vad som är upp eller ner och ha djupa konversationer med mina möbler. Jag slängde i mig vad som skulle vara 180mcg.

Känner mig lurad.

Visst var där effekt. Jag ställde mig framför mina tavlor och efter ett tag började det flyta runt lite, pulsera något och lite olika effekter. Jag leta också upp lite fraktalfilmer på youtube med musik och försvann in i dessa.

Men det kändes som att jag fick leta efter effekterna och anstränga mig, snarare än att jag kunde slappna av och låta det komma till mig. När jag tröttnade på att stå och koncentrera fram effekter ur tavlan så gick jag och satte mig i soffan och surfade lite, blandade en proteindrink, åt lite osv.

Nu tittar jag lite på lets dance istället. Kanske lite intressantare än vanligt.

Frågan är vad jag ska göra med denna erfarenheten. Det är kanske inte mer än så här? Har jag fått dåliga saker? Är jag tollerant?

Det var något testkitt jag beställde, med 3 doser. En 180, en 150 och en 105mcg om jag minns rätt. Funderar på om jag ska göra ett försök om en månad eller något och slänga i mig de andra två, men känns inte som att det blir mycket mer det heller kanske.

Du äter inte ssri, benzo eller liknande?
Sen är inte grejen med LSD och hallucinogener att man ser massa sjuka saker. Utan det är vad som händer i Hjärnkontoret som är intressant.
Citera
2019-03-30, 08:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NioLiv
Du äter inte ssri, benzo eller liknande?
Sen är inte grejen med LSD och hallucinogener att man ser massa sjuka saker. Utan det är vad som händer i Hjärnkontoret som är intressant.

Nja, jag äter voxra, men det ska inte göra någon skillnad vad jag förstår.

Ja, det är möjligt det är så. Men jag vet att jag satt och kollade på klockan och väntade och undrade när det skulle slå in. När det hade gått 3 timmar och jag läste runt att det antagligen inte blir bättre så började jag gå runt och leta efter effekter. Vad jag läst runt är att man definitivt vet att man trippar när man gör det. Inte att man blundar lite och funderar om man kanske ska ta en tupplur istället.

Det kändes som att jag gick in och ut ur att inte känna något och att känna att nu är det på gång, men det bröt aldrig riktigt igenom. Vet t.ex att jag satt och fnissade för mig själv och det kändes precis som när man sitter på en berg och dalbana och håller på att stegra upp inför stupet. Det pirrade mer och mer i kroppen som man kan tänka sig att det gör när man förstår att ju längre tid man åker upp, desto sjukare resa blir det när stupet kommer och berg och dalbanan sätter igång. Men sen satte den aldrig igång.
Citera
2019-03-30, 09:15
Medlem
Nochillss avatar
Citat:
Nja, jag äter voxra, men det ska inte göra någon skillnad vad jag förstår.

Ja, det är möjligt det är så. Men jag vet att jag satt och kollade på klockan och väntade och undrade när det skulle slå in. När det hade gått 3 timmar och jag läste runt att det antagligen inte blir bättre så började jag gå runt och leta efter effekter. Vad jag läst runt är att man definitivt vet att man trippar när man gör det. Inte att man blundar lite och funderar om man kanske ska ta en tupplur istället.

Det kändes som att jag gick in och ut ur att inte känna något och att känna att nu är det på gång, men det bröt aldrig riktigt igenom. Vet t.ex att jag satt och fnissade för mig själv och det kändes precis som när man sitter på en berg och dalbana och håller på att stegra upp inför stupet. Det pirrade mer och mer i kroppen som man kan tänka sig att det gör när man förstår att ju längre tid man åker upp, desto sjukare resa blir det när stupet kommer och berg och dalbanan sätter igång. Men sen satte den aldrig igång.

Man ska aldrig blanda in hallucinogener medan man går på ångestdämpande. Det finns så många inlägg där "varför trippar jag inte?" när man inte har tänkt till innan.

Var clean åtminstone en vecka innan du prövar på detta igen. Egentligen kan man inte rekommendera hallucinogener alls åt en person med instabilt psyke.
Citera
2019-03-30, 10:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nochills
Man ska aldrig blanda in hallucinogener medan man går på ångestdämpande. Det finns så många inlägg där "varför trippar jag inte?" när man inte har tänkt till innan.

Var clean åtminstone en vecka innan du prövar på detta igen. Egentligen kan man inte rekommendera hallucinogener alls åt en person med instabilt psyke.

Jag argumenterar så klart inte emot detta. Vad jag kan säga är att jag så klart hade lagt ganska mycket tid i förväg på att läsa på om Voxra (Bupropion) och om det kan vara något hinder eller hur det påverkar.
Också funderat kring mitt psyke och vilka anledningar jag hade just att testa LSD.
Citera
2019-03-30, 10:29
Medlem
Nochillss avatar
Citat:
Jag argumenterar så klart inte emot detta. Vad jag kan säga är att jag så klart hade lagt ganska mycket tid i förväg på att läsa på om Voxra (Bupropion) och om det kan vara något hinder eller hur det påverkar.
Också funderat kring mitt psyke och vilka anledningar jag hade just att testa LSD.

Av ren nyfikenhet kanske? Flashback är en uppvisning av öppna sinnen.

Nu är jag själv van att trippa men märker att tom ynka 30µg slår en hel del för mig.
Jag ser mitt trippande som en inlevelsefull erfarenhet som lättar upp en grå vardag.

Befinner mig själv på Autism-spektrumet och har ADD. Jag tar inga receptbelagda mediciner.
Citera
2019-03-30, 20:29
Medlem
HenkWeeders avatar
Citat:

Några grejer jag tänkte bocka av bara för att utesluta scenarion....

1, hur har andra inklusive du själv hanterat lapparna vid överlåtande etc? Det kan räcka att tumma på en lapp för att den skall bli mer eller mindre helkass och jag har själv upplevt det, och jag har vetat papper som är top notch som överlåtits helt perfekt och enligt konstens alla regler, och sedan kommer det sakta upp att tummen eller fingrar eller något liknande som varit och tryckt, rivit och slabbat på pappret med flottiga fingrar för att sedan gapa om noll effekt och besvikelse. Pincett är att föredra, men det är bara enligt mig själv....
2, har du lagrat dem länge och kanske under sämre förhållanden än vad som sig bör göras?
3, har du varit själv under stunden så kanske du faktiskt inte har fått uppleva ett samspel med andra som också, samtidigt befinner sig på någon liknande annan sida av vad man vanligtvis är...? Det är som dag och natt i jämförelse, också bara enligt mig själv och min uppfattning.

Slutligen så råder jag dig att äta en styck 155 mcg Teachers Gaze från självaste Gamma Goblin.
Dem finns att tillgå där sådant finns att tillgå så att säga....
Och jag känner till någon eller ett par som kan använda det helt reko trots daglig mellandos av just voxra så det borde du nog också kunna göra. MEN det är en srni och det är inte så olämpligt som ren ssri vad jag förstått på saken men ändå inte en högst rekommenderad handling ändå...

Tjack fungerar sämre gällande voxra vad jag hört och förstått. Håravfall, markant sämre allmän hälsa, nedsatt livsglädje osv (massor utav fler otäcka skräckscenarion)
är relativt vanliga förekommanden så bör du inte försöka trappa ner den där insatta medicinen och finna, om det går, en kanske något bättre lösning?

Må gott och lycka till, och glöm inte namnet gamma goblin, teachers gaze eller också för den delen den gamma som är på 200mcg. Kosmos nästa om du vill ge dig in på sådana doser i början av din karriär.... take it easy - BUT TAKE IT! ;P
Senast redigerad av HenkWeeder 2019-03-30 kl. 20:34.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in