2020-08-04, 12:34
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Låter ju som att du har bra förutsättningar för att få en fin tripp. Bara att köra, börja först med lite svamp. Sedan bara fylla på om du inte känner dig nöjd.
Citera
2020-08-04, 13:24
Medlem
Ja vad fan ska man svara? Haha. Mycket att tänka på när det gäller denna drog. Set&setting: När jag har huset för mig själv.
Plan B: Har fyra st benso kommer inte ihåg namnet på den men de börjar på kio typ.
Äkta LSD: Kranen går att lita på, men ska ändå smaka testa den. Har hört att vissa smakar mint, är de normalt?
Psykiskt: Har ptsd, kan de orsaka några problem?
Trippsitter: Litar inte på nån "polare". Så de blir att ta de själv.
Djur: Hur är det med hund under en tripp?
Musik: Jag lyssnar konstant på deathmetal och deathcore. Kan de påverka min tripp till de positiva? Med tanke på att jag lyssnar på de och de kan lugna nerverna.

Texten vart lite tjack skev, ursäkta om de är svårt att hänga med.
Citera
2020-08-04, 13:41
Medlem
MrMckennas avatar
Verkar som om du kan få dig en underbar trip. Det där såg inte ut att vara jättemycket så skulle säga att du borde ta allt.

Ha en fin resa!
Citera
2020-08-04, 15:03
Medlem
Har ingenting negativt att säga om den upplevelsen! Möjligtvis att smaken fortf sitter kvar lite
Citera
2020-08-04, 16:47
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av azer1te
Har ingenting negativt att säga om den upplevelsen! Möjligtvis att smaken fortf sitter kvar lite
Bra att trippen blev lyckad. Själv tycker jag inte att smaken är så hemsk av svmp.
Citera
2020-08-04, 23:11
Medlem
gagglebusys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Etorsknr1
Tjena. Jag sitter nu på en 150ug lapp och tänkte ta 1/4 för att bara softa och känna hur lsd känns. Så min fråga är räcker det? För jag bor nämligen hemma och har föräldrar som åker på jobb kl 06 och jag vill inte vara helt trippad när dom kliver upp.

Texten kanske inte är logisk någonstans eftersom jag har jobbat natt och använt tjack så har lite sömnbrist.

Tack för svar.

Vandra ut i skogen och slå upp ett tält vid en fin sjö i stället. Ta hela lappen men se till att du har en kompis med dig. Glöm inte tilltugg och myggmedel. Det kommer bli en helt oförglömlig upplevelse, du slipper att bli störd och du får motion också.
Senast redigerad av gagglebusy 2020-08-04 kl. 23:17.
Citera
2020-08-04, 23:50
Medlem
Citat:
Ja vad fan ska man svara? Haha. Mycket att tänka på när det gäller denna drog. Set&setting: När jag har huset för mig själv.
Plan B: Har fyra st benso kommer inte ihåg namnet på den men de börjar på kio typ.
Äkta LSD: Kranen går att lita på, men ska ändå smaka testa den. Har hört att vissa smakar mint, är de normalt?
Musik: Jag lyssnar konstant på deathmetal och deathcore. Kan de påverka min tripp till de positiva? Med tanke på att jag lyssnar på de och de kan lugna nerverna.

LSD ska inte smaka någonting. Om det smakar något gör dig av med lappen eller köp ett test, det kan vara något annat. Förvara lappen i frysen inuti folie. Ljus förstör väldigt enkelt molekylen LSD.
Skulle rekommendera lugnare musik, men det är bara jag.
Rekommenderar att ha en trippsitter. Men eftersom du har benso till hands så är det nog cool att göra det själv. Googla om hur PTSD kan påverka, det låter inte som att det är en jättebra kombo, men vad vet jag.
Skulle hellre ta hela lappen än halva, som någon redan nämnt kommer trippen aldrig riktigt komma igång annars: du kommer förmodligen bara få lättare kropp och bättre syn.
Citera
2020-08-05, 00:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mdealer
LSD ska inte smaka någonting. Om det smakar något gör dig av med lappen eller köp ett test, det kan vara något annat. Förvara lappen i frysen inuti folie. Ljus förstör väldigt enkelt molekylen LSD.
Skulle rekommendera lugnare musik, men det är bara jag.
Rekommenderar att ha en trippsitter. Men eftersom du har benso till hands så är det nog cool att göra det själv. Googla om hur PTSD kan påverka, det låter inte som att det är en jättebra kombo, men vad vet jag.
Skulle hellre ta hela lappen än halva, som någon redan nämnt kommer trippen aldrig riktigt komma igång annars: du kommer förmodligen bara få lättare kropp och bättre syn.

Har tyvärr ingen jag litar riktigt på :/. Jo tror de blir hela lappen, vill få ut det mesta av trippen nu när jag har läst olika trådar och svar från er kunga människor på flashback. Hur är det att ha en hund med under trippen? Kan det göra mig lite ängslig eller orolig? Vet inte ord som kan förklara på ett bra sätt.

Fortfarande tjackad så texten är lite smått skev haha. Tack för alla dunder tips och rekommendationer. Uppskattas!!
Citera
2020-08-05, 13:31
Moderator
Psilosophers avatar
Två trådar infogade.

/Moderator
Citera
2020-08-07, 00:40
Medlem
Tripportreats avatar
Citat:

Gissar att det rör sig om iktorivil(ikto), de ska duga som nödbroms om det skjutsar på för mycket. Ofta räcker det med vetskapen att man har benso, den tryggheten leder ofta till att den inte behövs. Det kan vara trevligt att varva ner med när det lägger sig då man kan bli lite darrig.

LSD ska som sagt inte smaka något, teoretiskt skulle förvaring eller val av papper kunna sätta smak på det men jag har aldrig stött på äkta LSD som haft nån smak.

Att trippa när man lider av psykisk ohälsa kan vara vanskligt, har du lite trygghet i det så kan det leda till något bra men om det är något du trycker undan eller har det kämpigt med så kan det göra sig påmint under trippen. Ofta leder det till något positivt i slutändan men det kan ge en jobbig upplevelse, hur stabil känner du dig? Du har ju som sagt benso så det går ju att styra rätt det om det blir för jobbigt, se det dock som en sista utväg - kasta inte i dig det vid första oroskänslan. Man får ta lite upp- och nedgångar under en tripp.

Jag lider av ptsd men har en rätt gedigen erfarenhet av psykadelia sen innan och påverkas inte direkt av det.

Se till att förbereda hemmet innan du trippar, städa, mys till det, ha gärna frukt och dryck till hands. Att trippa med djur är oftast trevligt, se till att vovven inte behöver matas eller rastas bara.

Musik är väldigt individuellt, blir du lugn av väldigt hård methal så kan det absolut funka. Man blir dock väldigt mycket känsligare under en tripp så förbered gärna en alternativ spellista med lugnare musik om det finns nåt du lyssnar på.

Happy tripping

//Tripportreat
Citera
2020-08-07, 18:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tripportreat
Gissar att det rör sig om iktorivil(ikto), de ska duga som nödbroms om det skjutsar på för mycket. Ofta räcker det med vetskapen att man har benso, den tryggheten leder ofta till att den inte behövs. Det kan vara trevligt att varva ner med när det lägger sig då man kan bli lite darrig.

LSD ska som sagt inte smaka något, teoretiskt skulle förvaring eller val av papper kunna sätta smak på det men jag har aldrig stött på äkta LSD som haft nån smak.

Att trippa när man lider av psykisk ohälsa kan vara vanskligt, har du lite trygghet i det så kan det leda till något bra men om det är något du trycker undan eller har det kämpigt med så kan det göra sig påmint under trippen. Ofta leder det till något positivt i slutändan men det kan ge en jobbig upplevelse, hur stabil känner du dig? Du har ju som sagt benso så det går ju att styra rätt det om det blir för jobbigt, se det dock som en sista utväg - kasta inte i dig det vid första oroskänslan. Man får ta lite upp- och nedgångar under en tripp.

Jag lider av ptsd men har en rätt gedigen erfarenhet av psykadelia sen innan och påverkas inte direkt av det.

Se till att förbereda hemmet innan du trippar, städa, mys till det, ha gärna frukt och dryck till hands. Att trippa med djur är oftast trevligt, se till att vovven inte behöver matas eller rastas bara.

Musik är väldigt individuellt, blir du lugn av väldigt hård methal så kan det absolut funka. Man blir dock väldigt mycket känsligare under en tripp så förbered gärna en alternativ spellista med lugnare musik om det finns nåt du lyssnar på.

Happy tripping

//Tripportreat

Jo precis dom är de. Jag kommer inte ta benso så fort jag känner mig orolig, har läst att man kan byta rum eller musik brukar räcka. Känner mig hyffsat bra psykiskt. Går frukt ner enkelt när man har tagit lsd? Men om jag känner att trippen går som smort, går de bra att ta med hunden på promenad utan att jag börjar bli orolig? Bor ganska långt ut i skogen och bäcksvart på kvällen/natten.

Tack för svar!!
Citera
2020-08-07, 19:12
Medlem
Tripportreats avatar
Citat:
Jo precis dom är de. Jag kommer inte ta benso så fort jag känner mig orolig, har läst att man kan byta rum eller musik brukar räcka. Känner mig hyffsat bra psykiskt. Går frukt ner enkelt när man har tagit lsd? Men om jag känner att trippen går som smort, går de bra att ta med hunden på promenad utan att jag börjar bli orolig? Bor ganska långt ut i skogen och bäcksvart på kvällen/natten.

Tack för svar!!
Det låter bra, då tror jag det är rätt lugnt att köra på.

Ja, frukt och juice och sånt som känns fräscht brukar gå ner rätt enkelt. Att få i sig lite enklare saker under trippen är bra för lite extra energi.

Ja, om du känner dig tillräckligt med för att kunna navigera så går det såklart bra att ta en promenad med vovven. Det kan till och med vara rätt trevligt om man befinner sig i skogen och inte behöver oroa sig för att stöta på nån oönskad person. Känn efter ordentligt så du är tillräckligt klar i knoppen så du inte irrar bort dig bara.

//Tripportreat
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in