2018-06-15, 01:28
Bannlyst
snetripp påtripp ut och in ur dimman

tagit 400ug första gången snart 3 timmar sen, det är fan ingen lek gosse! det här är ju hemskt och fantastiskt på samma gång
Citera
2018-06-21, 09:43
Medlem
Kanske är fel ute nu men har en undran ang svamp. Hur kommer det sig att vissa reagerar så starkt på en låg dos? och påverkar svamp ditt blodsocker?
Citera
2018-07-01, 19:07
Medlem
för er som tagit lsd skulle ni säga att det är lätt eller svårt att snea?
ska ta 200ug i helgen och tälta med en kompis och nu kunde inte våran trip sitter och då är min fråga :

Är det bättre att ha med en som kanske är lite hög som man knappt känner eller ska man bara vara själv med sin kompis?

Och jag vet att 200ug är en hög dos för en första gång men har också hört att många säger att lsd inte är så lätt att snea på som man tror utan det är mer svamp som man inte kan "kontrollera" ruset lika bra
Citera
2018-07-02, 16:42
Medlem
Omöjligt att svara på då det är högst individuellt. Man brukar inte snea på LSD men om man gör det är det ett rent helvete eftersom effekterna sitter i så länge. Omöjligt att säga att dosen stämmer dessutom.

Förmodligen går det fint att bara vara ni två men är det första gången ni testar syra så kan jag inte rekommendera otestade lappar utan sitter.
Citera
2018-07-07, 22:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fractalbob
Omöjligt att svara på då det är högst individuellt. Man brukar inte snea på LSD men om man gör det är det ett rent helvete eftersom effekterna sitter i så länge. Omöjligt att säga att dosen stämmer dessutom.

Förmodligen går det fint att bara vara ni två men är det första gången ni testar syra så kan jag inte rekommendera otestade lappar utan sitter.

Tja igen. nu har vi tagit lapparna och jag är HÖGST säker på att det vi fick inte var lsd och nu är jag ute efter vad i fasen vi fick. Inga visuals alls och vi kände oss bara avdomnade och fnittriga och jag kände mig total kraftlös. jag infogar min första trip report för er som udnrar hur det gick till och för etr som kanske har en aning om vad det var
(FB) Tog Jag LSD? Trip report
Citera
2018-07-21, 20:16
Medlem
Testade ganska nyligen en lapp som skulle ligga på 105ug, rena men ganska klena sas det. Ville helst ta de lite lugnare när man testade första gången så man fick känna på det.

Egentligen är jag ute efter att se vad LSD kan ge mig för långvariga positiva effekter men såhär efteråt är jag rätt säker på att en kraftigare tripp krävs i sådana fall.

Första 1-2 timmar blev jag energisk och social, jag uppfattades tydligen skärpt av en kompis som var nykter. I huvudet snurrade väldigt mycket resonemang och idér samtidigt och jag försökte och lyckades delvis hela tiden se poängen och samband i allting som sades och hitta bakomliggande orsaker i saker personer sa osv. Tyckte mig känna samband och likheter på ett annat vis. Några gånger fick jag sjukliga skrattanfall, nån gång skrattade jag så extremt hårt och jag hade till och med glömt av vad jag skrattade åt.

Hörsel tyckte jag var mer eller mindre oförändrat. Synen däremot var påverkat, inget extremt men synfältet morphade sig en hel del vissa stunder. Tex molnen utomhus höll på ganska rejält och dansade runt, även sädesslagen på åkermarken dansade i takt, och de kändes som att dom vinkade harmoniskt till mig och visade hur duktig jag är som har åstadkommit saker i livet. Detta var något jag kända att jag till vis del kunde styra imellanåt.

Min nyktra kompis tyckte dock att man uppträdde mer eller mindre normalt och städat vilket är lite förvånande, man kände sig inte helt klar i skallen även om inte kände sig så. Det hela höll väl sig som mest intensivt i ca 5 timmar, sedan var allting mer eller mindre som vanligt.. de tonades ju långsamt ur såklart. Rent spontant misstänker jag att jag skulle kunna dubbla dosen utan vidare om jag testar igen. Det var inte på tal om att konstant se fraktaler eller ”höra” ljud osv och såna grejer.

Jag mådde bra och hade en positiv känsla i kroppen hela tiden, inga tendenser till mörka tankar eller må dåligt. Jag fick en sjuk huvudvärk efter några timmar men tror att jag spände käken en del faktist.

Synpunkter?
Senast redigerad av Spazzman 2018-07-21 kl. 20:19.
Citera
2018-07-23, 08:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spazzman
Synpunkter?
Det låter precis som en relativt låg dos syra ska vara. Du kommer märka att en högre dos kommer ge dig en djupare upplevelse men var försiktig med doseringen ändå.

En dubbling av dosen är mycket kraftfullare än du tror. Dvs effekterna ökar inte linjärt utan en dubbling känns snarare 4 gånger så mycket enligt min erfarenhet.

Trippa lugnt
Citera
2018-07-23, 20:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fractalbob
Det låter precis som en relativt låg dos syra ska vara. Du kommer märka att en högre dos kommer ge dig en djupare upplevelse men var försiktig med doseringen ändå.

En dubbling av dosen är mycket kraftfullare än du tror. Dvs effekterna ökar inte linjärt utan en dubbling känns snarare 4 gånger så mycket enligt min erfarenhet.

Trippa lugnt

Så pass. Det ska jag tänka på om det blir av fler ggr. Det är dock ingenting jag har hört eller läst om tidigare, att dosen inte går att jämföra på ett linjärt plan.
Citera
2018-07-23, 20:56
Medlem
durrahs avatar
Jag tänkte prova på LSD för första gången, jag kommer ha lägenheten för mig själv på lördag då föräldrarna åker bort 1v på semester.

Undrar om det är dum idé att vara ensam när jag testar LSD första gången? Hört olika där.

Vad ska jag ta för dos? Saker jag behöver tänka på?

20 årig kille
Tidigare erfarenheter med droger: Ren mdma en gång, ectasy tre gånger, kokain flera gånger och alkohol
Citera
2018-07-23, 23:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spazzman
Så pass. Det ska jag tänka på om det blir av fler ggr. Det är dock ingenting jag har hört eller läst om tidigare, att dosen inte går att jämföra på ett linjärt plan.
Ta det med en liten nypa salt. Det är kanske bara jag som är doskänslig men det skadar inte att vara försiktig.
Citera
2018-07-23, 23:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av durrah
Undrar om det är dum idé att vara ensam när jag testar LSD första gången? Hört olika där.

Alltid skönt att ha någon att vända sig till om man hamnar i en svår sits men fel person kan göra det svårare att slappna av.

Dosera hellre lite lågt än för mycket. Det går inte att ångra sig i efterhand. Mellan 50 och 125 mikrogram borde vara hanterbart för en förstagångare. Dock är det nästan omöjligt att veta vad du får i dig för dos om det är köpt på gatan så det är lite av en gambling oavsett vad.

På tal om gambling så bör du verkligen testa din syra med ett testkit. Risken finns att det inte är äkta LSD du har att göra med. Läs på ordentligt på flera ställen om syra och dess effekter om du inte har gjort det redan. Jag rekommenderar magiska molekyler för info. LSD skiljer sig markant mot det du testat innan.
Citera
2018-07-24, 03:41
Medlem
NioLivs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av durrah
Jag tänkte prova på LSD för första gången, jag kommer ha lägenheten för mig själv på lördag då föräldrarna åker bort 1v på semester.

20 årig kille
Tidigare erfarenheter med droger: Ren mdma en gång, ectasy tre gånger, kokain flera gånger och alkohol

Håller med fractal bob i mycket av det han säger. Men jag tänker att det är inte fel att trippa ensam. Nu vet jag inte vad du har för kompisar men säg att du har trippnanny hos dig som inte är van vid att trippa osv. Då blir det mest jobbigt för att dels är ju chansen för att han frågar dig titt som tätt, hur är det? Vad känner du? Osv. Och det blir ju fort tröttsamt och sen om det går "fel" för dig och du snetrippar då vet oftast inte en ovan vad han ska göra i vilket fall. Men jaja ska du ha en tripsitter så se till att det är nån som kan det där med trippar. Och skulle du inte ha nån i närheten så ta nummret till nån som e van för då kan du trippa själv i så fall.

Mvh

Förresten eju benzo en bra snuttenalle att ha att tillgå. Du kommer med största sannolikhet inte ta dem men bara att du vet att: Jag kan avbryta trippen om jag vill gör stor skillnad. Vissa tycker det är fusk med benzo men vafan lixom...
Och då har jag själv aldrig haft benzo hemma eller kännt att jag behövt. Men när jag börja trippa(ca 20årsen) då hörde jag aldrig ens talas om att man kunde avbryta en tripp med benzo. Så nu med vetskapen om det så tycker jag inte alls att man e klen eller så bara för att man safe:a. Sen när du trippat några ggr och du tror att du funderat ut va det handlar om. Då behöver du inga benzo för då uppskattar du även en snetripp. Inte när det händer men sen efter.
Senast redigerad av NioLiv 2018-07-24 kl. 03:55.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in