2015-09-16, 21:22
Bannlyst
Ska köra min andra tripp nu med utopia tryffel som ska vara starkare än Atlantis, är det lugnt med 20g sånt ändå? Eller tror ni det blir för starkt? Mvh
Citera
2015-09-16, 22:31
Medlem
123psyks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trippingballs
Ska köra min andra tripp nu med utopia tryffel som ska vara starkare än Atlantis, är det lugnt med 20g sånt ändå? Eller tror ni det blir för starkt? Mvh

Det är lugnt men fan, kör inte idag! Låt det gå 1-2 veckor så du inte har någon tolerans. Varför göra om det redan dig? Att äta idag kommer vara som att kasta det i sjön. Har gjort som du förut och det är inte värt det, speciellt inte de första gångerna. Hoppas det inte är för sent och du redan stoppat i dig. Om en vecka, eller två, när du ger dig på't igen så ta du 20g utan att oroa dig.
Citera
2015-09-16, 23:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av 123psyk
Det är lugnt men fan, kör inte idag! Låt det gå 1-2 veckor så du inte har någon tolerans. Varför göra om det redan dig? Att äta idag kommer vara som att kasta det i sjön. Har gjort som du förut och det är inte värt det, speciellt inte de första gångerna. Hoppas det inte är för sent och du redan stoppat i dig. Om en vecka, eller två, när du ger dig på't igen så ta du 20g utan att oroa dig.

Försent.. blev skit, sitter här och känner ingenting..
Citera
2015-09-17, 17:35
Medlem
Bröt igår igenom för första gången på DMT och visst var upplevelsen det sjukaste jag vart med om, men inte på ett bra sätt. Jag har tidigare prövat LSD, Psilocybin, 2C-B och Meskalin, men bara enstaka/par ggr på varje substans så hoppet till ett DMT breakthrough är ganska stort. Trots att jag haft ett enormt tagg på att få uppleva DMT så har även rädslan funnits där i bakhuvudet, som jag förminskat till nervositet i hopp om att det kommer släppa så fort jag bryter igenom. Men icke.

Samtidigt som jag inhalerar det 3:e blosset slås jag redan av en total rädsla, och känner där och då att detta kommer gå åt helvete. Det var inte en snetripp på det viset att jag konfronterades av mitt undermedvetna om diverse saker, eller att jag såg något läskigt etc, utan allt var helt enkelt för intensivt. De få saker jag minns är att jag helt plötsligt en sekund befinner mig hos en polare, en annan sekund känner jag närvaron av min mamma. Allt var helt enkelt en enda röra, kändes som jag bytte miljö mest hela tiden och kunde aldrig ta in någon av situationerna.

Nu undrar jag om någon känner igen sig i det här? Jag själv är inne på att mitt psyke helt enkelt är för svagt, inte att det handla om någon set eller setting. Trots att jag aldrig mått så dåligt och att jag låg och skaka i säkert 10 minuter efter händelsen så vill jag fortfarande få uppleva en 'vettig' DMT-trip. Tror ni jag kommer kunna det? Eller är detta ett typexempel på ett psyke som verkligen inte är kompatibelt med hallucinogener? Något som bör nämnas är att jag några dagar tidigare insett att jag skulle kunna vara schizo (sett till symptom och att jag hört röster som barn, som verkligen plågade mig at the time), detta är dock inget jag oroar/oroat mig över (kanske gör mitt undermedvetna det?)

Väldigt luddigt inlägg, men jag hoppas att ni förstår någorlunda och om inte kan jag säkert förtydliga.
Senast redigerad av HampusTxD 2015-09-17 kl. 17:40.
Citera
2015-09-17, 22:20
Medlem
Baobabs avatar
Hej, har tänkt pröva hallucinogener för första gången någon gång de kommande veckorna. Har funderat på att beställa hem lappar som påstår sig vara 200µg, fungerar en sån som första gång med bra set and setting eller är det overkill? Vad rekommenderar ni annars?

Har även hört att det sällan stämmer hur starka lappar påstås vara, att det bara är ett säljarknep. Hur är det med det?

Allt som säljs på FS2 är i doser på ~200µg+. Det kan väl inte stämma att det bara går att få tag på såna monsterdoser?

Tidigare erfarenheter: Cannabis, Metylfenidat, MDMA, Lustgas och Alkohol.
Senast redigerad av Baobab 2015-09-17 kl. 22:52.
Citera
2015-09-18, 12:40
Medlem
123psyks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HampusTxD
text

Först och främst, har aldrig brutit igenom på DMT. Tycker dock det låter som du har valt att trippa vid helt fel tillfälle. Skulle jag gå omkring och ha oroat mig över att jag är schizofren skulle jag inte valt att trippa, inte ens på en låg-dos svamp. Ingen här kan nog svara på om det är ok eller inte att göra om det i framtiden, men du bör nog vila ifrån alla sinnesförändrande substanser (om det nu är något du tar regelbundet, tex. cannabis) innan du får klarhet i din egna psykiska hälsa. Det är i alla fall min rekommendation.

Citat:
Ursprungligen postat av Baobab
Hej, har tänkt pröva hallucinogener för första gången någon gång de kommande veckorna. Har funderat på att beställa hem lappar som påstår sig vara 200µg, fungerar en sån som första gång med bra set and setting eller är det overkill? Vad rekommenderar ni annars?

200ug är nog ingen fara men det kommer ju helt klart bli en upplevelse om doseringen stämmer, men antar det är det du vill åt. Spontant så har jag nästan alltid blivit besviken på LSD då säljare oftast inte verkar vara så ärliga. 150ug ska ju vara tillräckligt säger många för en bra låg-dos session, men de senaste gångerna jag prövat den påstådda dosen har jag mest hamnat i limbo och önskat jag tagit mer. Att ta mer än en lapp är dock inget jag skulle göra på blindo första gången. Antar du har koll på tråden om vilka shoppar som just nu har bra rekommendationer från andra användare här - köp från någon av dem.
Citera
2015-09-18, 18:58
Medlem
Läst att man inte ska äta på en hel dag för att undvika illamående på "the come up"

Men jag har käkat svamp 3-5 gånger kanske och har bara mått lite illa EN gång och det var gången då jag inte hade ätit på hela dagen, hur gör man för att undvika illamående i början?
Citera
2015-09-19, 11:41
Medlem
Hej Fbare. Nu är det så här att jag är jävligt sugen på att testa LSD.

Tidigare erfarenheter:
Gräs, spice, E 2 gånger, lustgas, concerta och alkohol såklart.
Ålder: 18-25

Har funderat länge på LSD och jag är helt mentalt förberedd för trippen. Mår i dagsläget allmänt bra och har inget jag går och åmar mig över alls.
Jag är alltså sugen på att testa LSD på ett rave idag, jag har tänkt att ta en mindre dos och har läst på så mycket som möjligt om substansen. Jag har också gjort en skön lista med musik som ska hjälpa mig om det behövs.
De andra gångerna jag trippat på E har jag varit väldigt borta men ändå haft kontroll över min kropp och det samma gäller när jag är full. Jag tycker mig själv kunna kontrollera mig väldigt bra påverkad av saker och ting.
På ravet kommer jag att gå med i alla fall en bekant som är kunnig inom det mesta när det kommer till droger så jag har också honom på min sida.
Och om det skulle behövas så går jag bara helt enkelt iväg en bit och hoppas på att saker och ting förändras är tanken.

Är det för riskabelt att ta det på ett rave första gången? Många säger olika men tänkte att det kan vara lättast att kolla med er genom en egen tråd.
Jag tog E senast förra Fredagen och gånger före det var tre veckor sen, kommer det att ha någon påverkan alls på trippen? Eller är det skadligt på något sätt? (Jag vet att det var för tätt inpå varandra så det behövs kanske inte påpekas)

Aja tack på förhand!
Senast redigerad av gummibanan 2015-09-19 kl. 11:49.
Citera
2015-09-19, 13:32
Medlem
123psyks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reigns
Läst att man inte ska äta på en hel dag för att undvika illamående på "the come up"

Men jag har käkat svamp 3-5 gånger kanske och har bara mått lite illa EN gång och det var gången då jag inte hade ätit på hela dagen, hur gör man för att undvika illamående i början?

Fasta hela dagen är onödigt. Om man vill slippa fasta - ta din svamp direkt på morgonen före frukost och ät lite frukt eller så under trippens gång. Annars räcker det att inte äta något tungt under dagen och istället välja lättare måltider, så som mestadels frukt och grönt. Undvik mat 3-4 timmar före intag. Annars är det bästa sättet att inta svamp på att göra te enligt mig. Det tas upp snabbare och har själv aldrig blivit illamående på det sättet. Nästan alltid mått illa när jag bara ätit den under come-up.

Citat:
Ursprungligen postat av gummibanan
text

Kör på om det är det du vill! Själv skulle jag inte ha valt att ta det första gången på ett rave eller så tätt inpå efter frekvent E-bruk, men jag är inte du. Ett tips är att redan nu ha en plan B om det inte skulle gå som tänkt. Om du tycker det är jobbigt eller så, ha någon annan stans ni kan ta vägen och få din polare/sitter att vara med på den planen.
Senast redigerad av 123psyk 2015-09-19 kl. 13:34.
Citera
2015-09-21, 17:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av 123psyk
Fasta hela dagen är onödigt. Om man vill slippa fasta - ta din svamp direkt på morgonen före frukost och ät lite frukt eller så under trippens gång. Annars räcker det att inte äta något tungt under dagen och istället välja lättare måltider, så som mestadels frukt och grönt. Undvik mat 3-4 timmar före intag. Annars är det bästa sättet att inta svamp på att göra te enligt mig. Det tas upp snabbare och har själv aldrig blivit illamående på det sättet. Nästan alltid mått illa när jag bara ätit den under come-up.

Kör på om det är det du vill! Själv skulle jag inte ha valt att ta det första gången på ett rave eller så tätt inpå efter frekvent E-bruk, men jag är inte du. Ett tips är att redan nu ha en plan B om det inte skulle gå som tänkt. Om du tycker det är jobbigt eller så, ha någon annan stans ni kan ta vägen och få din polare/sitter att vara med på den planen.

Ska köra min tredje tripp nu, men som du vet var den andra trippen ingen tripp utan bara som en piss i havet

Men har väntat nu i 5 dagar, och ska köra 3g cubensis, kommer det räcka eller är det för lite?

Mvh
Citera
2015-09-21, 19:35
Medlem
123psyks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trippingballs
Ska köra min tredje tripp nu, men som du vet var den andra trippen ingen tripp utan bara som en piss i havet

Men har väntat nu i 5 dagar, och ska köra 3g cubensis, kommer det räcka eller är det för lite?

Mvh

Det är inte mängden som är för lite (var knappast för liten dos förra gången), det är att du inte väntar tillräckligt med tid. De hallucinogener som påverkar det serotonerga systemet i hjärnan bygger kraftig tolerans, och det fort. Därför du inte kan återdosera om du märker att du tagit en för liten dos när det kommer till LSD och svamp, utan måste vänta till nästa tillfälle som helst ska vara minst en vecka efter. Om man nu inte är beredd på att waste:a både tid och resurser det vill säga.

Läs på lite mer om vad du stoppar i dig förslagsvis. Tänker inte sitta och utbilda dig mer efter det här i alla fall då jag redan svarat på din fråga.

OnT: 3g kan räcka för att väga upp och ge mild effekt trots din tolerans, men 3g utan tolerans kommer vara roligare. Alla dagar i veckan. Du kommer bara fortsätta kasta trippar i sjön om du fortsätter såhär. 1-2 veckor mellan trippar i fortsättningen annars kan du sluta klaga på hur tråkigt du får det.
Citera
2015-09-22, 10:29
Medlem
Hej!

Fick i mig 7st toppisar genom att brygga te på de arma krakarna och därefter hälla i mig teet.
Trodde inte jag skulle känna av dem såhär mycket och det ska bli intressant på gymmet.

Det är mest lite mindfuck och ögonen känns lite goofy.

Ifall ni undrR varför jag åt svamp innan gymmet så är det för att svampen behöver användas.
Senast redigerad av ImTheSupervizor 2015-09-22 kl. 10:41.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in