2017-05-26, 00:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GuldBuddah
Hur har du lagt upp måltiderna innan du trippat? Bara en fundering som kanske spelar roll.

Hej, jag hade vid bägge tillfällena fastat. Följt alla råd som finns typ. Det var bara sån markant skillnad i 'höghet' mellan mig och mina vänner. Så har nån annan upplevt samma höga tolerans och hur dosera ni?
Citera
2017-06-21, 09:17
Medlem
GuldBuddahs avatar
Här finns väldigt nyttig info för att få en så bra resa som möjligt:

http://howtousepsychedelics.org/safety/
Citera
2017-09-02, 20:43
Medlem
Tog nyligen svampar för första gången, ett te på 30 toppisar på tom mage men fick en ganska låg effekt helt utan hallisar och endast lite ändrad sinnesstämning. Ska ta det igen om ett tag och undrar vilken dos ni rekomenderar. Väger förövrigt runt 70 kilo.
Citera
2017-09-13, 15:27
Medlem
Låter märkligt om det är toppisar du pratar om (några kanske var felidentifierade?). Men om den dosen inte gjorde så mycket för dig prova 40 och låt småputtra i lite citron. För egen del skjuts jag iväg rätt långt på halva den mängden och vi väger ungefär samma.
Citera
2017-10-01, 10:54
Medlem
Nochillss avatar
Det blev den här helgen istället som jag som +40 slutligen skulle få prova på LSD:ns unika, suggestiva förmågor som man så länge hört talas om.

Jag ville utmana mig själv och mina rädslor för att jag anser mig vara psykiskt stark efter många, både berikande som omtumlande livserfarenheter. Trippen skulle bli en förlängning av MDMA-ruset jag var med om för 1 månad sedan där jag fullständigt överrumplades av kosmisk kärlek till naturen.
Jag bestämde mig för att ta en längre kvälls-promenad igår kväll och körde en dos på 250ug där egot naturligtvis skulle få sig en rejäl käftsmäll.

Den här gången bestämde jag mig för att promenera i en större park med många träd dit jag sällan går och framför allt inte under kvällstid. Jag utgick ifrån min systers hem och när jag öppnade ytterdörren låg hennes man låg och sov framför TV:n så jag fick inte en naturlig "tripsitter".

Jag har i många år varit ett ovillkorlig fan av elektronisk musik, speciellt progressive-tech-house som går i betydligt lägre BPM än generell klubbmusik. Däremot så har aldrig tidigare brukat psykodelika för att förhöja känslan av musiken, utan jag har blivit "naturligt hög" av att lyssna på själva musiken.
Mitt intresse är också modern, ambient music som kan öppna upp sinnena och jag laddade ner bla den här; https://maxcorbacho.bandcamp.com/album/nocturnes

Jag gick ut och började promerera genom min större hemstad som ligger vackert belägen alldeles intill vid vatten och även om himlen var mulen och grå. Alla de många neonreklamskyltar som reflekterade ljuset ner i innanfjärdens vattenspegel var otroligt vackert och stämningsfullt att titta på.
Ambient soundtracket gick perfekt synkroni i takt med mina steg och det kändes som att jag var med i en ljuvligt, iscensatt film.

Ett ljusarrangemang hade satts upp med många glödlampor som löpte brett på en lina mellan några stora tallar och allting kändes magiskt förtrollande. Jag ställde mig med ryggen mot en tall och bara njöt för det kändes som att jag befann mig i en "fredad zon" dit mörkret inte kunde komma.
Min nyfikenhet drev mig till att gå längre bort mot en skogsklädd kulle så låg i mörker och jag kände mig fri, i symbios med naturen och var inte ängslig.

Jag såg inga fraktaler eller dylikt, men kände på mig att det finns ett mönster i naturen som jag inte kan se, något min begränsade hjärna ännu inte kan förstå.Sedan gick jag vidare till en annan glänta i parken med samma ljusarrangemang runt tallarna och satte mig rätt ner vid en tall för att flumma åt allt det vackra. Snart insåg jag det var för kallt att sitta ner så jag gick återigen in mot skuggorna och mörkret för att sedan ta av och gå längre ner mot en sandstrand.

Därefter följde jag den belysta skogstigen längs med stranden framåt med alla gatulampor som sken sitt ljus med runda ljuskäglor ner på marken. Jag kände en varm känsla inombords och kände med högerhanden på mitt hjärta då mitt undermedvetna förklarade för mig att den "inre sanningen alltid finns där". När jag stod och tittade på en vanlig, stor sten intill skogsstigen som plötsligt började skifta märkligt i sin struktur och jag intalade mig att "jag bara fantiserar".

Då slog plötsligt paranoian från det undermedvetna till med besked, då det istället kändes som att träden inifrån mörkret börja vända sig mot mig. Det kändes som att träden kunde styra min hjärtfrekvens och också kortsluta mitt hjärta om "de" ville eftersom mitt ego är för stort. Jag andades med djupa andetag och drack av mitt vatten medan jag gick för att inte bli nojig så jag kände att jag kunde styra upp trippen till det bättre.

Eftersom jag började frysa så fick jag det brilljanta idén att röka en halv joint hasch "för att värma mig" och det var tur att jag inte rökte så mycket. Jag slogs av paranoia när en hundägare kom bakom mig för att rasta sin hund för jag trodde först att han skulle slå ner och råna mig.
När jag sedan fortsatte framåt så börjar mitt synfält kraftigt att grumlas och jag ser lite suddigt och upplevde att det "var naturens hämnd" för min egoism. Naturen har funnits på Jorden mycket längre än vad människan har och genomsyrar allt, in i minsta molekyl då allting är kosmiskt material, skapat ur kolväte. Alla världens träd fungerar som nervcellerna i människans hjärna som blixtsnabbt kommunicerar obehindrat med varandra och står över oss simpla människor med våra små problem.

Känslan av paranoia förföljde mig när jag till slut återigen kom fram till min syster och hennes mans lägenhet och han var nu vaken och jag berättade att jag trippade. Jag kände mig väldigt frusen efter att ha promenerat omkring i tre timmar utomhus och ville värma mig så mycket som möjligt så jag fick låna deras dotters rum för "att sova".
I rummet fick jag en hel del OEV:s och men jag fattade inte vad alla CEV:s ville säga mig, det var en djäkla massa bilder som blixtsnabbt skickades runt i hjärnan.

Min insikt nu är att jag förstår vad alla dessa "maniska trädkramare" egentligen drivs av, för jag har aldrig tidigare förstått detta bizarra sammanhang. Oavsett om det handlar om att hindra storbolagens profit i att utvinna järnmalm ur gruvor eller skydda samiskt renbetesland, så handlar det ytterst om naturens villkor. Jag förstår att de väljer att kedja sig fast vid trädstammar trots att de ändå vet om att det är meningslöst jobb när de ändå Polisen kommer. De känner antingen genom psykodelika eller djupmeditation, att naturen är övermäktig människan, att naturen står över oss och inte ska låta sig skövlas.

I slutet av trippen kunde jag höra mitt undermedvetna narra mig; ha, ha, du pallar inte 250ug!
Senast redigerad av Nochills 2017-10-01 kl. 10:57.
Citera
2017-10-21, 04:52
Medlem
DocMartens avatar
Hej! Det är som så att min kära mamma på 60 år vill och ska prova svamp ganska snart.

Gjorde en tråd om detta men den blev förd till papperskorgen så jag tar det här istället.

(Relativt lång text, men jag vill vara utförlig)

Min kära moder har sedan ungefär ett år tillbaks eller så varit intresserad utav att prova svamp. Svampen finns tillhands och är både färdigplockad och torkad. Det rör sig om Cubensis King Cambodia som hon själv har odlat fram en mindre mängd av via ett Growkit.

Nu har det kommit till den punkten att hon har bestämt att det ska göras och ungefär när det skall göras. Det kommer ske någon gång mellan julafton och första/andra veckan i Januari. Detta då det passar henne bra med ledighet och så vidare. Exakt vilken dag kommer hon givetvis bestämma sig för litet i förväg.

Hon har ställt mycket frågor till mig då jag själv är lite halvt erfaren inom området. Inte just svamp, då jag bara provat på detta en gång (min oskuld på hallucinogena droger). Dosen var då 2,5g av samma sort hon själv har, Cubensis King Cambodia. LSD har jag provat 10-20 gånger, i olika doser, från 100ug till mer heroiska doser uppåt 600ug. Upplevt egodöd osv. Så med min erfarenhet i bagaget vill både hon och jag att jag skall vara trippsittare åt henne när det väl är dags. Vilket ju är snart, då tiden går fort.

Jag har tänkt mycket på detta, då jag inte vill att det ska bli något "fel" utan att hon ska få en så bra upplevelse som möjligt. Hon är i bra set för att ta sig an trippen, så mycket vet jag. Hon är relativt spirituell av sig. Vi har väldigt bra kontakt jag och min mor och vi är oerhört bra vänner utöver att hon är min mamma så att säga. Setting tycker jag mig ha bra koll på och där ser jag inga bekymmer, men tips mottages gärna ändå. Detta kommer göras inomhus helt ostört med en dags vila efteråt.

Tanken med hennes tripp är inte att "flumma" och se roliga färger/mönster osv. Hon vill använda det som ett verktyg för att bejaka det spirituella, veta mer om sig själv och livet i stort. Ett spirituellt och terapeutiskt syfte ska det ha kan man säga. Setting kommer bestå av mycket tända ljus, mycket musik, med inriktning på tibetanska singing bowls och bells (kan inte namnet på alla dessa grejer), shamanskt, chakrabalanserande grejer och liknande framför allt. Det ska "lekas" med energier helt enkelt. Kan tillägga att min mor mediterar på daglig basis och redan lyssnar på sådant. Någon "populärkulturlåt" från hennes ungdom kommer givetvis slinka med också, är nog en bra början kan jag tro i come-upen. Ska vara noga i utvalet av musiken. Möjligtvis kommer hon blunda typ hälften av trippen till musiken. Det ser jag som positivt, men jag vill att hon ska få smaka på lite av varje trots detta.

Den STORA frågan! Jag har gått och funderat på vilken dos hon skall ta, då detta är den första drog utöver alkohol hon någonsin provar. Doseringen är alltså huvudsakligen det jag vill ha hjälp med att komma fram till för det första. Fler frågor kan dyka upp på vägen och alla tips om allt möjligt tages hjärtligt emot. Jag tänker mig en dos på 2 gram, men samtidigt undrar jag om jag kanske istället ska skära ner det till 1,5g eller tvärtom uppa det till 2,5g?

Är det någon här som har erfarenhet av detta själva kanske? Jag har inte hittat mycket givande när jag sökt om liknande erfarenheter. Kom gärna med tips och förslag om allt mellan himmel och jord, jag är öppen för diskussion angående det mesta inför detta. Men doseringen känns oerhört viktig.

Tack till er som orkat läsa er igenom hela inlägget, jag förstår att det kanske inte lockar alla med så mycket text men jag vill verkligen ha någon sorts rådgivning här och folk att bolla med angående det hela.

Tack på förhand /DM
Citera
2017-10-30, 22:04
Medlem
Nochillss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DocMarten
Den STORA frågan! Jag har gått och funderat på vilken dos hon skall ta, då detta är den första drog utöver alkohol hon någonsin provar. Doseringen är alltså huvudsakligen det jag vill ha hjälp med att komma fram till för det första. Fler frågor kan dyka upp på vägen och alla tips om allt möjligt tages hjärtligt emot. Jag tänker mig en dos på 2 gram, men samtidigt undrar jag om jag kanske istället ska skära ner det till 1,5g eller tvärtom uppa det till 2,5g?

Är det någon här som har erfarenhet av detta själva kanske? Jag har inte hittat mycket givande när jag sökt om liknande erfarenheter. Kom gärna med tips och förslag om allt mellan himmel och jord, jag är öppen för diskussion angående det mesta inför detta. Men doseringen känns oerhört viktig.

Tack till er som orkat läsa er igenom hela inlägget, jag förstår att det kanske inte lockar alla med så mycket text men jag vill verkligen ha någon sorts rådgivning här och folk att bolla med angående det hela.

Tack på förhand /DM

Din morsa måste ha varit en riktig flower power girl på 1970-talet eftersom hon är så intresserad av att trippa!

Jag har ju själv aldrig trippat på shrooms så jag har ingen aning om vad en tillräcklig dosering är.
På Erowid.org står det att 2 gram motsvarar 150ug LSD men det kanske är en sanning med modifikation.
Vad jag kan förstå så ger shrooms en så mycket kraftigare, overkligare upplevelse än vad vanlig syra kan erbjuda.
Citera
2017-10-30, 22:17
Medlem
kattvalps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DocMarten
Hej! Det är som så att min kära mamma på 60 år vill och ska prova svamp ganska snart.

Gjorde en tråd om detta men den blev förd till papperskorgen så jag tar det här istället.

(Relativt lång text, men jag vill vara utförlig)

Min kära moder har sedan ungefär ett år tillbaks eller så varit intresserad utav att prova svamp. Svampen finns tillhands och är både färdigplockad och torkad. Det rör sig om Cubensis King Cambodia som hon själv har odlat fram en mindre mängd av via ett Growkit.

Nu har det kommit till den punkten att hon har bestämt att det ska göras och ungefär när det skall göras. Det kommer ske någon gång mellan julafton och första/andra veckan i Januari. Detta då det passar henne bra med ledighet och så vidare. Exakt vilken dag kommer hon givetvis bestämma sig för litet i förväg.

Hon har ställt mycket frågor till mig då jag själv är lite halvt erfaren inom området. Inte just svamp, då jag bara provat på detta en gång (min oskuld på hallucinogena droger). Dosen var då 2,5g av samma sort hon själv har, Cubensis King Cambodia. LSD har jag provat 10-20 gånger, i olika doser, från 100ug till mer heroiska doser uppåt 600ug. Upplevt egodöd osv. Så med min erfarenhet i bagaget vill både hon och jag att jag skall vara trippsittare åt henne när det väl är dags. Vilket ju är snart, då tiden går fort.

Jag har tänkt mycket på detta, då jag inte vill att det ska bli något "fel" utan att hon ska få en så bra upplevelse som möjligt. Hon är i bra set för att ta sig an trippen, så mycket vet jag. Hon är relativt spirituell av sig. Vi har väldigt bra kontakt jag och min mor och vi är oerhört bra vänner utöver att hon är min mamma så att säga. Setting tycker jag mig ha bra koll på och där ser jag inga bekymmer, men tips mottages gärna ändå. Detta kommer göras inomhus helt ostört med en dags vila efteråt.

Tanken med hennes tripp är inte att "flumma" och se roliga färger/mönster osv. Hon vill använda det som ett verktyg för att bejaka det spirituella, veta mer om sig själv och livet i stort. Ett spirituellt och terapeutiskt syfte ska det ha kan man säga. Setting kommer bestå av mycket tända ljus, mycket musik, med inriktning på tibetanska singing bowls och bells (kan inte namnet på alla dessa grejer), shamanskt, chakrabalanserande grejer och liknande framför allt. Det ska "lekas" med energier helt enkelt. Kan tillägga att min mor mediterar på daglig basis och redan lyssnar på sådant. Någon "populärkulturlåt" från hennes ungdom kommer givetvis slinka med också, är nog en bra början kan jag tro i come-upen. Ska vara noga i utvalet av musiken. Möjligtvis kommer hon blunda typ hälften av trippen till musiken. Det ser jag som positivt, men jag vill att hon ska få smaka på lite av varje trots detta.

Tack på förhand /DM

King Cambodian är ju en ganska potent svamp, jag skulle rekommendera typ 1,8g som första tripp. Skulle hon mot förmodan inte uppskatta det rus hon får så förstod jag det som att hon har mer att tillgå, och kan då ta det vid ett annat tillfälle i högre dos?
Allt för att hon inte ska få en snedtripp första gången tänker jag.

Häftigt att hon vill utforska sitt sinne i den åldern!
Jag hade blivit bra ställd om min mamma hade lagt fram det förslaget 😅
Citera
2017-11-15, 19:33
Medlem
DocMartens avatar
Tack för era svar! Någon Flower Power mamma har hon aldrig varit, helt tvärtom faktiskt. Väldigt väldigt "normal Svensson" eller hur man ska säga. Aldrig provat cannabis ens, och vill inte heller. Men hon har inget emot det, ganska påläst och har inte gått på den massiva drogpropagandan som de flesta gjort. Som sagt har hon alltid varit väldigt spirituell av sig (inte religiös), nyfiken på världen/universum. Haft upplevelser hon inte kan förklara ett flertal gånger, och är väl lite därför också som hon är så öppen inför det här. Det är många faktorer som spelar in har jag förstått på henne.

Är väldigt glad att hon gjort research om det hela och är nyfiken på det, då det klart kommer ge henne väldigt mycket. Jag vet ju av egen erfarenhet, och jag känner min mor. Hon brukar meditera varannan dag ungefär, och har så gjort i cirka ett år. Det ser jag som väldigt positivt och jag skall se till så hon mediterar och kanske tar en promenad i skogen innan svampen skall inmundigas.

Jag tror att det får bli 1,8g ungefär. Det låter som en rimlig start, och som någon skrev så kommer det finnas mer att tillgå senare, tror hon har iaf 20g torkat hemma.

Skulle Lemon-Tek metoden vara något att prova eller det är en helt idiotisk idé kanske? Det skjutsar ju iväg en snabbare och hårdare, vilket kanske inte är optimalt första gången. Men det slätar ju ut ju come-upen som kan kännas väldigt jobbig för många. Brygga té är tanken annars, har hört det ska vara bäst för magen/nedbrytningen. Inte kul att ha känningar i magen när man trippar.
Citera
2017-12-22, 20:10
Medlem
Skogismyras avatar
Jävla julafton så att jag blir tvungen att fira med föräldrarna. Sabbar min helg.

Får ett väldigt kort tidsfönster i helgen att testa 2C-B-FLY på: Lördag kväll runt 19.00, och sen på söndag är jag tvungen att åka iväg 11.00 och fira julafton. För kort tidsfönster antar jag? Måste väl hinna sova också.
Fan, då måste jag istället vänta en hel vecka innan jag kan testa drogen.
Senast redigerad av Skogismyra 2017-12-22 kl. 20:23.
Citera
2018-05-07, 15:49
Medlem
Föredrar ni att trippa Svamp/LSD inom eller utomhus?
Citera
2018-05-07, 23:31
Moderator
kvm3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tbull
Föredrar ni att trippa Svamp/LSD inom eller utomhus?
Några av mina absolut vackraste trippar har varit utomhus, men om man doserar riktigt högt känns det definitivt bättre att stanna inomhus - gärna ensam i mörker.

Med tanke på trådtiteln - första trippen känns spontant säkrast att ta i en bekant och trygg inomhusmiljö där man slipper stöta på främlingar och dylikt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in