2015-09-23, 15:36
Medlem
3 lappar syra på rave första gången (är själv noob)
Citera
2015-09-23, 17:50
Medlem
Tja! Sitter hemma nu och är ganska så återställd! Får en del flashbacks och feelings från trippen men detta är inget jag grubblar över eftersom jag vet att det är mitt huvud som fortfarande leker och efter en god natts sömn kommer jag vara bac on track (med hjälp av en holk eller två )Vet inte om folk vill veta hur de gick osv (detta e ju ingen tripprapport) men här kommer iaf. lite info av dom som skedde under vår kväll.

Vi hade ingen sitter till och börja med. Eftersom både jag och min partner har testa svamp, e, mdma innan så kände vi oss ganska så säkra utan en.

Vi beslutade oss för att inte vara inne i en skog utan promenera runt på diverse vägar med rik sikt på djur och natur. Vi bor i en relativt liten stad så det var enkelt att inte tappa bort sig om man ska uttrycka det så. Vid 03:30 tog jag 2/3 av en lapp. Vi gick längs stranden och stannade tills runt 07-08. Det var la nu jag fattade eller ''inte fattade'' va fuck som försegår Ljud och ljus, allt mer skevt än det andra. runt 10 tiden stack vi hem till min polare eftersom det började regna som fan, på ett sätt var det ganska skönt eftersom man hade mer kontroll på sig själv inne i ett rum än utomhus. Däckade runt 11 och vaknade vid halv 14:30. Tog mig upp på min cykel och stack hem.

Ska nu försöka varva ner så gott som det går.
Citera
2015-09-23, 22:10
Medlem
psykoshippiens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ImTheSupervizor
Hej!

Fick i mig 7st toppisar genom att brygga te på de arma krakarna och därefter hälla i mig teet.
Trodde inte jag skulle känna av dem såhär mycket och det ska bli intressant på gymmet.

Det är mest lite mindfuck och ögonen känns lite goofy.

Ifall ni undrR varför jag åt svamp innan gymmet så är det för att svampen behöver användas.
Blev det en bra gymsession med svamp i kroppen? Jag har varit syrad på gymmet och det blev mest flummigt, dock nice med bastu och lsd. Kan tänka mig det är mer nice att hugga ved eller något annat "produktivt" i ett svamprus än att stänga in sig i ett statiskt rum med metalliska föremål som slår och gnider sig mot varandra.
Citera
2015-09-24, 06:59
Medlem
hoppidoppis avatar
Okej nu kanske jag är fel person att säga det här men; gör det.
Det är så jag spenderar mina LSD trippar, speciellt dem som är 500 mics+. Alltid ensam. Alltid på natten. Alltid i skogen. Du finner dig själv, det är det fina med det. Men 96% har inte psyket att trotsa det okända på så påfrestande vis. Jag har sett det gå åt helvete för folk som hanterat sina psykedelier fel. Jag är LSD-användare sen 13 års ålder, jag vet vad jag gör när jag tar LSD. Men andra har inte haft lika tur....
Citera
2015-09-24, 12:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoppidoppi
Okej nu kanske jag är fel person att säga det här men; gör det.
Det är så jag spenderar mina LSD trippar, speciellt dem som är 500 mics+. Alltid ensam. Alltid på natten. Alltid i skogen. Du finner dig själv, det är det fina med det. Men 96% har inte psyket att trotsa det okända på så påfrestande vis. Jag har sett det gå åt helvete för folk som hanterat sina psykedelier fel. Jag är LSD-användare sen 13 års ålder, jag vet vad jag gör när jag tar LSD. Men andra har inte haft lika tur....

Kan tänka mig det. Det tog runt 20-30 timmar för mitt ''mood'' att återställa sig. Var lite nojjig men jag har erfarna vänner. Idag mår jag prima
Citera
2015-09-24, 14:46
Medlem
Kerfuffle164s avatar
Skönt att det gick bra! Nu har du ju lika provat så då tycker jag du candyflippar på ravet.
Citera
2015-09-25, 20:15
Medlem
Gått över en timme och jag har dragit i mig 5g cubensis som inte verkat över huvud taget. Magen är helt tom och jag har inte ätit något under tiden.

Borde det inte kicka nu?
Citera
2015-09-26, 00:04
Moderator
kvm3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kAb00M
Gått över en timme och jag har dragit i mig 5g cubensis som inte verkat över huvud taget. Magen är helt tom och jag har inte ätit något under tiden.

Borde det inte kicka nu?
Äter du några mediciner som kan tänkas blockera effekten? I annat fall gissar jag att du kom igång på riktigt en stund efter att du skrivit inlägget.
Citera
2015-09-27, 21:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av psykoshippien
Blev det en bra gymsession med svamp i kroppen? Jag har varit syrad på gymmet och det blev mest flummigt, dock nice med bastu och lsd. Kan tänka mig det är mer nice att hugga ved eller något annat "produktivt" i ett svamprus än att stänga in sig i ett statiskt rum med metalliska föremål som slår och gnider sig mot varandra.

Nej det var ingen höjdare faktiskt, var lite nojig och förstod inte riktigt varför jag skulle lyfta de där vikterna mm.

Som du säger man ska nog inte gymma efter intag av svamp, vilket jag såväl visste men wtf.
Jag blev som en pulserande väldigt levande organism med en liten tår i ögat.

Sista gången jag lovar men det var ju en ytterst liten dos, ville mest testa de "antidepressiva" förmågorna hos svampen
Citera
2015-09-28, 19:26
Medlem
psykoshippiens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kAb00M

Borde det inte kicka nu?
Inte helt ovanligt för mig att effekten uteblir förrän det gått någon timme. Minns att jag gick ute i skogen en morgon när jag tuggat i mig svamp. Hittade ett par röda solglasögon (tänk dig swagmycket plast, modell "Student") ... funderade på det kolossala, tänkte att det skulle bli en god tripp. Gick vidare, han gå säkert en mil innan "kicken" kändes av. Då kunde jag bara sitta och fundera, cirka 100 svampar. Hatar att kännas som ett plåster som dras av "såret"/ytan till Tellus. Progression, progression.
Citera
2015-10-06, 16:15
Medlem
Philly000s avatar
Tjo!
Jag och en polare hittade en del toppisar och käkade för första gången för någon helg sedan. Vi tog bara en liten dos, typ 10 svampar var, tillsammans med massa CB under rusets gång. Kände en del eftersom vi båda inte hade ätit spec mycket.
Problemet var att vi båda gled in och ut ur typ något som kändes som bakisångest och en rastlöshet som var rätt osoft. Vi ville byta miljö och kunde inte glo på TV/spela tv-spel/sitta ute på balkongen längre än någon minut utan att det kändes som att man ville göra något annat.

Det var en degig söndag och det blev spontant, men ingen av oss var bakis, kan det ändå vara det som förstörde settingen? Hur rekommenderar ni att man gör upplevelsen bättre? Är det värt att gå djupare eller är svamp inget för mig/oss?
Citera
2015-10-06, 17:42
Medlem
123psyks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Philly000
Tjo!
Jag och en polare hittade en del toppisar och käkade för första gången för någon helg sedan. Vi tog bara en liten dos, typ 10 svampar var, tillsammans med massa CB under rusets gång. Kände en del eftersom vi båda inte hade ätit spec mycket.
Problemet var att vi båda gled in och ut ur typ något som kändes som bakisångest och en rastlöshet som var rätt osoft. Vi ville byta miljö och kunde inte glo på TV/spela tv-spel/sitta ute på balkongen längre än någon minut utan att det kändes som att man ville göra något annat.

Det var en degig söndag och det blev spontant, men ingen av oss var bakis, kan det ändå vara det som förstörde settingen? Hur rekommenderar ni att man gör upplevelsen bättre? Är det värt att gå djupare eller är svamp inget för mig/oss?

Lätt att det blir så om man tar för lite tyvärr. Man blir inte trippad men man blir ytterst lite påverkad. Brukar leda till vad jag kallar ett limbo-state där man hamnar någonstans mittemellan det nyktra tillståndet och det trippade. Rekommenderar er att äta 25-30 st nästa gång och avgöra då hur ni känner inför svampen. Om ni är oroliga över att höja dosen så mycket skippa att röka tills i alla fall två timmar efter det slagit på då ni med största sannolikhet nått platån - då det inte peakar längre men snarare håller en konstant effekt som uppfattas något mildare än peaken oftast.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in