Citat:
Ursprungligen postat av
UpplystSvampgud
Har du anlag för psykiska sjukdomar? Om inte så är det inget att oroa sig för, visst kan hända men det kan lika gärna komma från att du blazear. Lite empirisk information från mig då: känner ingen som drabbats utav psykos utav de ungefär 15 personer jag känner som har tagit LSD, flertalet har gjort det minst 3 gånger. En person har upplevt psykotiska effekter under en tripp, som försvann direkt efter trippen tog slut. En person har haft psykos tidigare innan hen ens smakat på alkohol, och har inte fått psykos utav varken LSD eller svamp.
Upplever du ångest som gör dig i princip sängliggandes konstant, eller nästintill konstant? Att ha en "dipp" är verkligen inte samma som att ha en depression.
Resten kan jag tyvärr inte svara på då jag själv aldrig tagit syra! Hoppas jag hjälpte något, att noja för psykos under en tripp är inte roligt, been there done that med toppisar. Världen blir kanske skev som fan, och du tänker åt helvete konstigt, MEN du kommer alltid tillbaka. Tänk på det!
EDIT: Kanske lite generell kring depressionen men depression är inte bara att må sämre än vad man annars gör.
Tack för infon lite mindre nojjigt blev jag =)
Hur fungerar hjärnan under ruset? Om jag t.ex dricker alkohol eller röker så kan jag alltid tänka att "jag är full" eller "jag är bäng" funkar det också under ett LSD rus?
Lek med tanken att jag ser en demon komma med kniv mot mig förstår jag då att det är p.g.a ruset eller kan man bli knäpp och springa ut i amok och barka sönder?
Jag tycker själv att jag har ganska bra "kontroll" över mig själv. T.ex då jag drömmer så vet jag alltid att det är en dröm och brukar försöka styra drömmen till min fördel
Har inga anlag för psykiska sjukdomar så vitt jag vet iaf så det borde vara lugnt på den fronten
Nej sängliggandes blir jag inte men då jag tänker på det blir jag helt knäpp i huvudet och känner en konstigt känsla i kroppen vet inte riktigt hur jag ska förklara, ungefär som då du tänker på hur stort universum är egentligen och hur det aldrig kan ta slut?
Brukar nojja om naturkatastrofer krig osv också.(Jobbigt då aftonhoran t.ex skriver "JORD GÅR UNDER" och sedan nån jävla skitartikel om något ovesentligt).
Och tänker ofta det värsta i situationer men försöker lugna ner mig själv för det kan vara så oerhört långsinta saker. (Nää inte fan händer det så liten risk osv osv)
Om jag vaknar då jag ligger och sover av en högljudd smäll t.ex får jag panik tills jag inser vad det är. (Brukar sällan ta mer än några sekunder)