2015-10-06, 17:46
Moderator
kvm3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Philly000
Tjo!
Jag och en polare hittade en del toppisar och käkade för första gången för någon helg sedan. Vi tog bara en liten dos, typ 10 svampar var, tillsammans med massa CB under rusets gång. Kände en del eftersom vi båda inte hade ätit spec mycket.
Problemet var att vi båda gled in och ut ur typ något som kändes som bakisångest och en rastlöshet som var rätt osoft. Vi ville byta miljö och kunde inte glo på TV/spela tv-spel/sitta ute på balkongen längre än någon minut utan att det kändes som att man ville göra något annat.

Det var en degig söndag och det blev spontant, men ingen av oss var bakis, kan det ändå vara det som förstörde settingen? Hur rekommenderar ni att man gör upplevelsen bättre? Är det värt att gå djupare eller är svamp inget för mig/oss?
Dosen var för låg, vilket ofta ger en allmän känsla av obehag då trippen aldrig bryter ut ordentligt. Man får bara en känsla av att allt inte är som det ska men utan att kunna sätta fingret på det. Detta gäller för övrigt för ganska många tryptaminer.

Låt bli att blanda med "massa CB" nästa gång också. Njut av svampen som den är på en lite högre dos så blir det både mer givande och mer behagligt.
Citera
2015-10-07, 09:46
Medlem
Philly000s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 123psyk
Lätt att det blir så om man tar för lite tyvärr. Man blir inte trippad men man blir ytterst lite påverkad. Brukar leda till vad jag kallar ett limbo-state där man hamnar någonstans mittemellan det nyktra tillståndet och det trippade. Rekommenderar er att äta 25-30 st nästa gång och avgöra då hur ni känner inför svampen. Om ni är oroliga över att höja dosen så mycket skippa att röka tills i alla fall två timmar efter det slagit på då ni med största sannolikhet nått platån - då det inte peakar längre men snarare håller en konstant effekt som uppfattas något mildare än peaken oftast.

Tack för svaret! Är riktigt intresserad av att utforska hallucinogener och psyket så blev lite bummed out när det blev som det blev. Ska skippa CB:n också så som du förklarar
Citera
2015-10-07, 09:47
Medlem
Philly000s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kvm3
Dosen var för låg, vilket ofta ger en allmän känsla av obehag då trippen aldrig bryter ut ordentligt. Man får bara en känsla av att allt inte är som det ska men utan att kunna sätta fingret på det. Detta gäller för övrigt för ganska många tryptaminer.

Låt bli att blanda med "massa CB" nästa gång också. Njut av svampen som den är på en lite högre dos så blir det både mer givande och mer behagligt.

Tack till dig med, exakt så vi kände! Återkommer när jag provat igen
Citera
2015-10-08, 09:57
Medlem
08as avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lucynyu
Vi beslutade oss för att inte vara inne i en skog utan promenera runt på diverse vägar med rik sikt på djur och natur. Vi bor i en relativt liten stad så det var enkelt att inte tappa bort sig om man ska uttrycka det så. Vid 03:30 tog jag 2/3 av en lapp. Vi gick längs stranden och stannade tills runt 07-08. Det var la nu jag fattade eller ''inte fattade'' va fuck som försegår Ljud och ljus, allt mer skevt än det andra. runt 10 tiden stack vi hem till min polare eftersom det började regna som fan, på ett sätt var det ganska skönt eftersom man hade mer kontroll på sig själv inne i ett rum än utomhus. Däckade runt 11 och vaknade vid halv 14:30. Tog mig upp på min cykel och stack hem.

Ska nu försöka varva ner så gott som det går.
Lät som en rätt nice första lsd tripp skulle jag säga. Lite oansvarligt av er att ta mitt i natten sådär.
Citera
2015-10-08, 18:31
Medlem
FreshnCleans avatar
Tja! Imorgon planerar jag att trippa för första gången på cubensis. Jag har tidigare provat tryfflar i Amsterdam, då Atlantis 10g om jag inte minns fel. Vad kan jag vänta mig för skillnad, går det att jämföra?
Jag har 10g att tillgå men planerar att ta 2g hemma ensam. Någon som sitter på en länk med kul grejer att göra/äta? Tack!
Citera
2015-10-08, 23:15
Medlem
123psyks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FreshnClean
Tja! Imorgon planerar jag att trippa för första gången på cubensis. Jag har tidigare provat tryfflar i Amsterdam, då Atlantis 10g om jag inte minns fel. Vad kan jag vänta mig för skillnad, går det att jämföra?
Jag har 10g att tillgå men planerar att ta 2g hemma ensam. Någon som sitter på en länk med kul grejer att göra/äta? Tack!

Atlantis 10g kan nog motsvara ungefär 1g cubensis. Det är samma typ av rus. Samma substans. Klä på dig varmt och gå ut i naturen tycker jag, typ till någon sjö eller något. 2g är perfekt för en mer aktiv upplevelse än att bara vara hemma tycker jag.
Citera
2015-10-19, 13:49
Medlem
Ålder 23
Kön man
Tidigare "erfarenheter" : Alkohol, grönt, brunt, spice samt morfin men i samband med sjukhusbesök så det kanske inte räknas.

Hejsan kära flashbackare
Jag och min polare är sugen på att prova på ett LSD rus, hade tänkt läsa igenom allt här samt be en tredje polare sitta oss.

Man har ju hört om folk som fått psykoser efter tagit olika droger finns det någon risk att man kan få det av LSD om man är "normal"?

Ser mig själv som en helt normal person lite ensammen kanske och innåt person, har svårt att få kontakt och prata med folk som jag inte känner väldigt väl.
Tror inte på gud och skrock vilket gör att jag kan få väldigt mycket ångest i samband med tanke på döden och vad som händer därefter.

Just nu är jag riktigt less på vardagen less på mitt jobb, har ingen flickvän gör inget på dagarna annat än spela spel dra över till polarn å snacka lite skit se tv och blaza.
Äter inga piller eller något annat .
Anses detta som "depression" enligt er?

super nån gång då och då men tycker krogen suger eftersom jag har så svårt att få kontakt med folk så hänger man bara efter polarna från förfesten typ.

Vad kan man förvänta sig efter ett rus?
Kan man få några negativa/positiva personlighets förändringar efter ruset?
Hur stor dos bör man ta, finns det olika sorter, vilken är bäst att börja med isåfall?
Kan man lita på e shopparna?

Tacksam för svar ber om ursäkt för ett stökigt inlägg samt eventuella gramatiska fel.
Citera
2015-10-19, 15:47
Medlem
UpplystSvampguds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skrunk
Ålder 23
Kön man
Tidigare "erfarenheter" : Alkohol, grönt, brunt, spice samt morfin men i samband med sjukhusbesök så det kanske inte räknas.

Hejsan kära flashbackare
Jag och min polare är sugen på att prova på ett LSD rus, hade tänkt läsa igenom allt här samt be en tredje polare sitta oss.

Man har ju hört om folk som fått psykoser efter tagit olika droger finns det någon risk att man kan få det av LSD om man är "normal"?

Ser mig själv som en helt normal person lite ensammen kanske och innåt person, har svårt att få kontakt och prata med folk som jag inte känner väldigt väl.
Tror inte på gud och skrock vilket gör att jag kan få väldigt mycket ångest i samband med tanke på döden och vad som händer därefter.

Just nu är jag riktigt less på vardagen less på mitt jobb, har ingen flickvän gör inget på dagarna annat än spela spel dra över till polarn å snacka lite skit se tv och blaza.
Äter inga piller eller något annat .
Anses detta som "depression" enligt er?

super nån gång då och då men tycker krogen suger eftersom jag har så svårt att få kontakt med folk så hänger man bara efter polarna från förfesten typ.

Vad kan man förvänta sig efter ett rus?
Kan man få några negativa/positiva personlighets förändringar efter ruset?
Hur stor dos bör man ta, finns det olika sorter, vilken är bäst att börja med isåfall?
Kan man lita på e shopparna?

Tacksam för svar ber om ursäkt för ett stökigt inlägg samt eventuella gramatiska fel.

Har du anlag för psykiska sjukdomar? Om inte så är det inget att oroa sig för, visst kan hända men det kan lika gärna komma från att du blazear. Lite empirisk information från mig då: känner ingen som drabbats utav psykos utav de ungefär 15 personer jag känner som har tagit LSD, flertalet har gjort det minst 3 gånger. En person har upplevt psykotiska effekter under en tripp, som försvann direkt efter trippen tog slut. En person har haft psykos tidigare innan hen ens smakat på alkohol, och har inte fått psykos utav varken LSD eller svamp.

Upplever du ångest som gör dig i princip sängliggandes konstant, eller nästintill konstant? Att ha en "dipp" är verkligen inte samma som att ha en depression.

Resten kan jag tyvärr inte svara på då jag själv aldrig tagit syra! Hoppas jag hjälpte något, att noja för psykos under en tripp är inte roligt, been there done that med toppisar. Världen blir kanske skev som fan, och du tänker åt helvete konstigt, MEN du kommer alltid tillbaka. Tänk på det!

EDIT: Kanske lite generell kring depressionen men depression är inte bara att må sämre än vad man annars gör.
Senast redigerad av UpplystSvampgud 2015-10-19 kl. 15:51.
Citera
2015-10-19, 16:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UpplystSvampgud
Har du anlag för psykiska sjukdomar? Om inte så är det inget att oroa sig för, visst kan hända men det kan lika gärna komma från att du blazear. Lite empirisk information från mig då: känner ingen som drabbats utav psykos utav de ungefär 15 personer jag känner som har tagit LSD, flertalet har gjort det minst 3 gånger. En person har upplevt psykotiska effekter under en tripp, som försvann direkt efter trippen tog slut. En person har haft psykos tidigare innan hen ens smakat på alkohol, och har inte fått psykos utav varken LSD eller svamp.

Upplever du ångest som gör dig i princip sängliggandes konstant, eller nästintill konstant? Att ha en "dipp" är verkligen inte samma som att ha en depression.

Resten kan jag tyvärr inte svara på då jag själv aldrig tagit syra! Hoppas jag hjälpte något, att noja för psykos under en tripp är inte roligt, been there done that med toppisar. Världen blir kanske skev som fan, och du tänker åt helvete konstigt, MEN du kommer alltid tillbaka. Tänk på det!

EDIT: Kanske lite generell kring depressionen men depression är inte bara att må sämre än vad man annars gör.

Tack för infon lite mindre nojjigt blev jag =)

Hur fungerar hjärnan under ruset? Om jag t.ex dricker alkohol eller röker så kan jag alltid tänka att "jag är full" eller "jag är bäng" funkar det också under ett LSD rus?
Lek med tanken att jag ser en demon komma med kniv mot mig förstår jag då att det är p.g.a ruset eller kan man bli knäpp och springa ut i amok och barka sönder?
Jag tycker själv att jag har ganska bra "kontroll" över mig själv. T.ex då jag drömmer så vet jag alltid att det är en dröm och brukar försöka styra drömmen till min fördel

Har inga anlag för psykiska sjukdomar så vitt jag vet iaf så det borde vara lugnt på den fronten

Nej sängliggandes blir jag inte men då jag tänker på det blir jag helt knäpp i huvudet och känner en konstigt känsla i kroppen vet inte riktigt hur jag ska förklara, ungefär som då du tänker på hur stort universum är egentligen och hur det aldrig kan ta slut?

Brukar nojja om naturkatastrofer krig osv också.(Jobbigt då aftonhoran t.ex skriver "JORD GÅR UNDER" och sedan nån jävla skitartikel om något ovesentligt).
Och tänker ofta det värsta i situationer men försöker lugna ner mig själv för det kan vara så oerhört långsinta saker. (Nää inte fan händer det så liten risk osv osv)
Om jag vaknar då jag ligger och sover av en högljudd smäll t.ex får jag panik tills jag inser vad det är. (Brukar sällan ta mer än några sekunder)
Senast redigerad av skrunk 2015-10-19 kl. 16:09.
Citera
2015-10-19, 18:06
Medlem
UpplystSvampguds avatar
Citat:
Tack för infon lite mindre nojjigt blev jag =)

Hur fungerar hjärnan under ruset? Om jag t.ex dricker alkohol eller röker så kan jag alltid tänka att "jag är full" eller "jag är bäng" funkar det också under ett LSD rus?
Lek med tanken att jag ser en demon komma med kniv mot mig förstår jag då att det är p.g.a ruset eller kan man bli knäpp och springa ut i amok och barka sönder?
Jag tycker själv att jag har ganska bra "kontroll" över mig själv. T.ex då jag drömmer så vet jag alltid att det är en dröm och brukar försöka styra drömmen till min fördel

Har inga anlag för psykiska sjukdomar så vitt jag vet iaf så det borde vara lugnt på den fronten

Nej sängliggandes blir jag inte men då jag tänker på det blir jag helt knäpp i huvudet och känner en konstigt känsla i kroppen vet inte riktigt hur jag ska förklara, ungefär som då du tänker på hur stort universum är egentligen och hur det aldrig kan ta slut?

Brukar nojja om naturkatastrofer krig osv också.(Jobbigt då aftonhoran t.ex skriver "JORD GÅR UNDER" och sedan nån jävla skitartikel om något ovesentligt).
Och tänker ofta det värsta i situationer men försöker lugna ner mig själv för det kan vara så oerhört långsinta saker. (Nää inte fan händer det så liten risk osv osv)
Om jag vaknar då jag ligger och sover av en högljudd smäll t.ex får jag panik tills jag inser vad det är. (Brukar sällan ta mer än några sekunder)

Okej, tar utifrån min svamperfarenhet då! I skrivande stund dryga 10 trippar och som mest lite mer än 100 toppisar. Jag upplever att jag själv alltid mer eller mindre medveten om att jag trippar. Kan hända att man glömmer bort det i en stund, speciellt om man mår bra. Då har man ingen anledning att tänka på att man trippar, man vill bara uppleva det! Dock blir kortidsminnet väldigt påverkat och allt mer ju högre dos. Ditt tankemönster kan hoppa fram och tillbaka eftersom du inte kommer ihåg vad du just tänkte på. Sådana hallucinationer som du beskriver är MYCKET ovanliga. Mest förvrängningar utav verkligheten. Kontroll är bra men låt trippen göra vad den vill, om du motarbetar så blir det jobbigt! Respektera vad drogen kan göra, jag kan själv säga att jag var mycket ignorant innan jag fick en första "snetripp" (att påverkan var allt annat än önskvärd).

Låter inte alls som en depression, låter som vanlig ångest som du får när du tänker på dessa saker. Ett tips är väl att försöka undvika "aftonhoran" då i anslutning till att du ska trippa, åtminstone första gången. Senare kan du försöka se ur ett annat perspektiv på dessa tankar och känslor och kanske lära dig att leva med dem, vem vet!

Om du får panik, är du då en som skriker eller har du paniken på insidan?

EDIT: La till lite och fixa lite fel
Senast redigerad av UpplystSvampgud 2015-10-19 kl. 18:11.
Citera
2015-10-19, 18:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UpplystSvampgud
Okej, tar utifrån min svamperfarenhet då! I skrivande stund dryga 10 trippar och som mest lite mer än 100 toppisar. Jag upplever att jag själv alltid mer eller mindre medveten om att jag trippar. Kan hända att man glömmer bort det i en stund, speciellt om man mår bra. Då har man ingen anledning att tänka på att man trippar, man vill bara uppleva det! Sådana hallucinationer som du beskriver är MYCKET ovanliga. Mest förvrängningar utav verkligheten. Kontroll är bra men låt trippen göra vad den vill, om du motarbetar så blir det jobbigt! Respektera vad drogen kan göra, jag kan själv säga att jag var mycket ignorant innan jag fick en första "snetripp" (att påverkan var allt annat än önskvärd).

Låter inte alls som en depression, låter som vanlig ångest som du får när du tänker på dessa saker. Ett tips är väl att försöka undvika i anslutning till att du ska trippa, åtminstone första gången. Senare kan du försöka se ur ett annat perspektiv på dessa tankar och känslor och kanske lära dig att leva med dem, vem vet!

Om du får panik, är du då en som skriker eller har du paniken på insidan?

Insidan, visar väldigt sällan känslor varken då jag är glad eller ledsen.
Sätter mig upp och kollar mig omkring tills jag inser att t.ex det var en massa snö som rann av taket vilket kan låta som att hela huset håller på att rasa
Går det på något sätt att 'avbryta' ruset? Läste någonstans att man kunde ta xanor?
Citera
2015-10-19, 18:20
Medlem
UpplystSvampguds avatar
Citat:
Insidan, visar väldigt sällan känslor varken då jag är glad eller ledsen.
Sätter mig upp och kollar mig omkring tills jag inser att t.ex det var en massa snö som rann av taket vilket kan låta som att hela huset håller på att rasa
Går det på något sätt att 'avbryta' ruset? Läste någonstans att man kunde ta xanor?

Samma här. Tror nog du skulle kunna hantera rädsla utan att löpa amok Om du har en sitter också så kan den personen bara säga vad det var som hände så kommer lugna ner dig direkt.

Inte utan att proppa i dig något annat, nej. Om du ger dig in i det får du vara beredd på att ta dig igenom det. Dock är det alltid bra att ha, kan kännas säkert. Använd dock inte direkt om det känns dåligt, det är oftast trippar där man tar sig till helvetet och tillbaka som man lär sig mest om sig själv. Har aldrig ångrat en tripp i efterhand, jag mår alltid förträffligt på afterglowen oberoende karaktären på trippen.

Har aldrig tagit opiater eller något liknande, så det får du googla sig fram till eller hoppas på svar av någon annan!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in