Citat:
Ursprungligen postat av
Bluewhite555
Tack för svar, ska absolut försöka ha så bra set&setting som möjligt! Något jag undrar är dock angående att många säger att man ska må så bra som möjligt innan en tripp för att set ska vara bra, eftersom trippen sägs förstärka de känslor som man redan känner. Man har ju oftast något bekymmer eller problem i livet som gnager i bakhuvudet trots att man mår allmänt bra (så är det för mig iaf), klassas det som ”nog bra” set eller bör man se till att man verkligen är 100% välmående innan?
Och hur är det med nervositet? Inför alla andra droger jag tagit för första gången har jag varit ganska nervös innan, inga av dessa har dock varit psykadeliska så det har inte varit något problem, är det något man ska undvika eller kan det ses som något hälsosamt (respekt för svampen).
Trots otaliga trippar känner jag alltid en viss nervositet inför varje ny session. Iaf vad gäller tryptaminer som svamp. För mig personligen är det mer regel än undantag att ett visst obehag infinner sig under delar av trippen, försök att bara acceptera det istället för att kämpa emot. Släpp taget och låt svampen visa dig vägen! Blir det för mycket ändå kan miljö-/musikbyte eller byta sysselsättning göra wonders.
Vad är ditt syfte med att käka svamp? Rekreationellt, terapeutiskt eller bara känna på vattnet? Vilken dos planerar du att ta?
Att i förväg ha ett syfte med vad du vill få ut av trippen brukar göra det lättare att styra, beroende på dos osv såklart.
TL;DR: Tänk inte så mycket, men samtidigt alltid ha i åtanke att du har inmundigat svamp och att du kommer bli normal igen om ett par timmar.