Flashback bygger pepparkakshus!
2019-07-20, 16:53
Moderator
kvm3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bluewhite555
Jag planerar att trippa för första gången på svamp inom ganska kort och är riktigt taggad. Jag undrar om det finns någon sorts ”träning” för psyket som kan hjälpa en att hantera trippen bättre samt minska risken för snedtripp. Har t.ex hört från en person att det är bra att meditera mycket innan för att få kontroll över sinnet.
Underskatta inte vikten av "set and setting". Håller du detta i åtanke så har du väldigt goda förutsättningar för en givande upplevelse.
Citera
2019-07-24, 02:17
Citat:
Ursprungligen postat av kvm3
Underskatta inte vikten av "set and setting". Håller du detta i åtanke så har du väldigt goda förutsättningar för en givande upplevelse.

Tack för svar, ska absolut försöka ha så bra set&setting som möjligt! Något jag undrar är dock angående att många säger att man ska må så bra som möjligt innan en tripp för att set ska vara bra, eftersom trippen sägs förstärka de känslor som man redan känner. Man har ju oftast något bekymmer eller problem i livet som gnager i bakhuvudet trots att man mår allmänt bra (så är det för mig iaf), klassas det som ”nog bra” set eller bör man se till att man verkligen är 100% välmående innan?

Och hur är det med nervositet? Inför alla andra droger jag tagit för första gången har jag varit ganska nervös innan, inga av dessa har dock varit psykadeliska så det har inte varit något problem, är det något man ska undvika eller kan det ses som något hälsosamt (respekt för svampen).
Citera
2019-07-24, 16:24
Medlem
FuGeeLalas avatar
Citat:
Tack för svar, ska absolut försöka ha så bra set&setting som möjligt! Något jag undrar är dock angående att många säger att man ska må så bra som möjligt innan en tripp för att set ska vara bra, eftersom trippen sägs förstärka de känslor som man redan känner. Man har ju oftast något bekymmer eller problem i livet som gnager i bakhuvudet trots att man mår allmänt bra (så är det för mig iaf), klassas det som ”nog bra” set eller bör man se till att man verkligen är 100% välmående innan?

Och hur är det med nervositet? Inför alla andra droger jag tagit för första gången har jag varit ganska nervös innan, inga av dessa har dock varit psykadeliska så det har inte varit något problem, är det något man ska undvika eller kan det ses som något hälsosamt (respekt för svampen).
Trots otaliga trippar känner jag alltid en viss nervositet inför varje ny session. Iaf vad gäller tryptaminer som svamp. För mig personligen är det mer regel än undantag att ett visst obehag infinner sig under delar av trippen, försök att bara acceptera det istället för att kämpa emot. Släpp taget och låt svampen visa dig vägen! Blir det för mycket ändå kan miljö-/musikbyte eller byta sysselsättning göra wonders.

Vad är ditt syfte med att käka svamp? Rekreationellt, terapeutiskt eller bara känna på vattnet? Vilken dos planerar du att ta?
Att i förväg ha ett syfte med vad du vill få ut av trippen brukar göra det lättare att styra, beroende på dos osv såklart.

TL;DR: Tänk inte så mycket, men samtidigt alltid ha i åtanke att du har inmundigat svamp och att du kommer bli normal igen om ett par timmar.
Senast redigerad av FuGeeLala 2019-07-24 kl. 16:28.
Citera
2019-07-25, 00:36
Eftersom det är första gången jag testar något psykadeliskt är tanken att ta en relativt liten dos (föreslå gärna vad du tror är en lämplig mängd) och ha rekreationellt / känna på vattnet som syfte.
Förhoppningsvis kommer jag efter det känna mig reda att trippen därefter ta en något större dos och snarare ha som syfte att ”utforska mig själv” hur cheesy det än kan låta. Tack för hjälpen hittills!
Citera
2019-08-18, 15:05
Medlem
Flusons avatar
Citat:
Eftersom det är första gången jag testar något psykadeliskt är tanken att ta en relativt liten dos (föreslå gärna vad du tror är en lämplig mängd) och ha rekreationellt / känna på vattnet som syfte.
Förhoppningsvis kommer jag efter det känna mig reda att trippen därefter ta en något större dos och snarare ha som syfte att ”utforska mig själv” hur cheesy det än kan låta. Tack för hjälpen hittills!
Börja med max ett gram
Citera
2019-12-21, 01:15
Medlem
LSD 120 ug första gången?

Jag är nyfiken att testa just för att upplevelsen skulle kunna lyfta upp en efter vintermörkret i vår,våren är viktig för just (set and settingen)Men samtidigt så finns ju risken att man snedtrippar och att det inte alls blir behagligt utan mer ångest och rädsla av allt det hade iaf varit det värsta även fast det går över men finns det något man kan göra som hjälper en att komma ner och ur det snabbare?Jag skulle nog lägga mig ner i att kallt bad och djupandats ändå har jag ingen stark tendens till verken överkänslighet eller ångest så det känns som jag redan har ett starkt kort jag tror även att någon starkt indica hasch skulle kunna göra mkt i kombo.
Citera
2019-12-21, 01:25
Bannlyst
Personligen älskar jag att röka cannabis under ett lsd rus både under ruset och nedtrappningen. Skulle inte tycka om ett kallt bad dock. Allt är personligt, personligen gillar jag nedtrappningen av lsd. Efter man nått peaken känns allt mer kontrollerbart och mer normalt är inte som med MDMA tex då man tömmer sina seratonin/dopamin förråd i princip.

Jag tycker du ska köra på
Citera
2019-12-21, 01:25
Medlem
Lägga sig i ett isbad och röka cannabis känns typ som det sämsta man kan göra.
Skojar du?
Citera
2019-12-21, 01:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av abloodywar
Lägga sig i ett isbad och röka cannabis känns typ som det sämsta man kan göra.
Skojar du?

Inga problem att duscha/bada kallt på LSD, du känner inte av kylan särskilt mycket och personligen upplever jag att LSD gör mig varmare/svettigare. Aldrig testat på doser under 250ug eller utan att ha rökt DMT flera gånger under trippen innan jag ställer mig i duschen 20 minuter.
Citera
2019-12-21, 01:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av testocyp
Inga problem att duscha/bada kallt på LSD, du känner inte av kylan särskilt mycket och personligen upplever jag att LSD gör mig varmare/svettigare. Aldrig testat på doser under 250ug eller utan att ha rökt DMT flera gånger under trippen innan jag ställer mig i duschen 20 minuter.
Han snackar ju dock om att göra det för att bli av med snedtripp.
Nummer ett ser jag inte att det skulle fungera, nummer två känns det bara obehagligt att bada kallt vilket då inte riktigt skulle bli något positivt av det.

Och ta annan psykadelika/cannabis vid snedtripp (eller ens vid vanlig tripp, som oerfaren) är nog det absolut sämsta.
Citera
2019-12-21, 01:31
Medlem
Känner ni inte till Wim Hof detta med att duscha kallt på morgonen är en yogisk teknik det har funkat för mig dom gånger man mått illa och dåligt och lugnat ner en i panik så jag tror inte ni vet vad jag talar om allt detta har jag kunnat lindra och gå ur snabbt genom att kallduscha och andas och även illamåendet lindras.
Citera
2019-12-21, 01:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av abloodywar
Han snackar ju dock om att göra det för att bli av med snedtripp.
Nummer ett ser jag inte att det skulle fungera, nummer två känns det bara obehagligt att bada kallt vilket då inte riktigt skulle bli något positivt av det.

Och ta annan psykadelika/cannabis vid snedtripp (eller ens vid vanlig tripp, som oerfaren) är nog det absolut sämsta.

Ursäkta mig, jag missade att det rörde sig om eventuell snedtripp. Cannabis är det sista man skulle röra vid det tillfället, samtidigt förstår jag inte varför folk kan uppleva snedtrippar men det är en annan diskussion.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in