2015-09-22, 22:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lucynyu
Får ju öka dosen då? eller spelar det ingen roll? Jag tänkte ta 1 lapp ikväll och 2-3 till helgen.

Haha va fan, är du seriös eller?

Avråder starkt från att trippa första gången utomhus på natten. Garanterat att ni snear, garanterat.
Citera
2015-09-22, 23:13
Medlem
datzs avatar
jag skulle inte vilja vara ute i en mörk skog på natten påverkad av lsd . optimalt 1-2 kompisar hemma hos mig med musik,puk och lite öl

pallar heller inte ta lsd på rave..

gillar fan inte ens att ta extacy på krogen.

ne hemma bäst

ni kommer springa av rädsla i mörkret och snubbla och slå i huvet

men ta med tält iaf som ni kan gömma er i. och massa lyse, ficklampor osv osv
Senast redigerad av datz 2015-09-22 kl. 23:26.
Citera
2015-09-22, 23:28
Medlem
Milford.Cubicles avatar
Citat:
På dagen så jobbar vi, och det är just de att vi vill testa dom och se hur fucked vi blir. Jag vill inte att min första LSD tripp är på ett rave med 1000 pers.
Okey, skyll inte på mig om det går dåligt
Ta med ett tält, ficklampor, varma kläder, tänd en brasa, lyssna på musik
Något att äta
Fast kanske farligt med eld?
Senast redigerad av Milford.Cubicle 2015-09-22 kl. 23:32.
Citera
2015-09-23, 00:07
Medlem
200kgs avatar
Jag har trippat väldigt mycket och tagit i stort sett varenda drog därute, men jag kan tycka det är lite jobbigt att vara ute i skogen på LSD, lite utmanande och roligt också, absolut. Men jag skulle vilja känna att jag har någonstans att ta vägen, helst inomhus. Men om det är en vän du litar på fullt ut så skulle jag rekommendera att ni ska skaffa ett ganska ordentligt tält, ta med massa filtar, täcken, kuddar och gör det riktigt mysigt. Fixa en fet brasa någonstans utanför tältet. Det jag snackar om är set & setting och det är verkligen A och O när du skall trippa, en tripp kan vara rent ut sagt för jävlig och helvetisk under hela trippen, det räcker bara att du är med någon som du inte känner att du har så mycket förtroende för eller om det bara är smutsigt i din lägenhet eller på platsen där du trippar.

Ta med laptops, mobiler och såna saker som ni kan pyssla med. Något att föredra kan väl vara att ni sätter på någon soft komedi, inget hetsigt utan bara något avslappnande och roligt att titta på. Ni kan leka med varandra (ja det låter väldigt fel) jag och mina vänner har gjort mycket sånt när vi varit trippade och det är skitkul, typ om jag säger ett djur till exempel räv så ska nästa man komma på ett djur som föregående djur slutar på, alltså varg eller något annat som börjar på v helt enkelt.

Något som jag verkligen rekommenderar om det är eran första tripp är att ta med något lugnande, det bästa är bensodiazepiner. Har ni till exempel varsin Xanor 1mg (det räcker gott och väl) och ni båda känner att trippen går åt helvete och det sista ni vill är att fortsätta trippa så sväljer ni varsin, max 5 minuter så vips så är alla psykoaktiva effekter från syran borta och dessutom blir ni lugnare och så vidare och tänker inte mycket mer på det.
För mig brukar det räcka att jag vet att jag kan stanna trippen när jag vill, då brukar jag ändå hålla ut hela trippen även om den är hemsk emellanåt. Jag har nog aldrig haft en tripp som varit underbar rakt igenom, det är det som faktiskt är lite vackert med att trippa, du går igenom mycket saker i ditt undermedvetna och vissa saker kan vara väldigt smärtsamma att ta sig igenom och vissa saker kan vara oerhört roliga och skrattretande.

Kände mig väldigt skrivsugen, men hoppas du/ni fick något vettigt svar från mig som ni kan använda er av. Happy tripping!

Edit:
Jag har själv trippat ute i skogen och tältat och som sagt så har det varit läskigt men också väldigt coolt och trevligt, men har ni inte möjlighet att sova över hos en vän som ni båda har fullt förtroende för som kanske skulle kunna trippa med er eller bara "spotta" er som det kallas? Kanske hyra ett billigt hotellrum någonstans, eller ännu bättre någon mysig stuga ute i naturen. Vandrarhem finns ju också jättebilligt.
Senast redigerad av 200kg 2015-09-23 kl. 00:09.
Citera
2015-09-23, 01:49
Medlem
haha vänta bara tills stunden kommer då ni hör nåt oförklarligt ljud därute i skogen och tillochmed er sitter blir lite nojjig, er set n setting är inte den bästa ute i mörkret.

Glömm inte skitpapper om någon skulle bli risig i kistan
Citera
2015-09-23, 01:58
Medlem
crillecrilles avatar
Citat:
På dagen så jobbar vi, och det är just de att vi vill testa dom och se hur fucked vi blir. Jag vill inte att min första LSD tripp är på ett rave med 1000 pers.
Ska ni ta LSD på kvällen och gå till jobbet morgonen efter?
Citat:
Får ju öka dosen då? eller spelar det ingen roll? Jag tänkte ta 1 lapp ikväll och 2-3 till helgen.

Ärligt talat, ni är alldeles för oförberedda för det här. Det kommer garanterat att gå åt helvete på något sätt. Er sittare, har h*n erfarenhet av LSD?
Citera
2015-09-23, 07:09
Medlem
Vuxna människor som är rädda för skogen, vad är det här Konstiga ljud? Nötskrikorna är förvisso mycket försåtliga och tycker om att jävlas! Men de är snälla egentligen. Brukar be dem hålla käften när de skriker som vildsvin dock. Tycker dem kan visa respekt. Speciellt när jag har sällskap med mig.

Finns ju mycket som kan låta underligt för en som inte vistas mycket i skog och mark men det är ju som vilken ovan situation som helst. Hade ni aldrig varit på stan förut hade det nog också varit lite läskigt. Jag blir bara så paff. Det är ju skogen vi kommer ifrån! Gränslös skönhet! Fast man ser nog inte speciellt mycket på natten... dessutom tycker jag det är jobbigt att trippa trött. Det märks även fast man blir pigg av syra.

Planen att sen dra 2-3 lappar igen på rejv låter ju sådär. Första gången man tar psykedelia är en milstolpe av rang. Ni kommer aldrig vara riktigt samma människor efter det. Betänk sen att alla blir toleranta i varierande grad. Det finns definitivt dem som kan trippa två dagar i rad på samma dos. I värsta scenariot har ni då tredubblat dosen bland främmande människor med hög musik medans ni fortfarande är i princip helt ointegrerade från förra trippen. Ni ballar ur helt när egoupplösningen knackar på dörren. Räddningstjänsten får hämta er och ni övertygar er själva om att allt var psykedelians fel och LSD får ännu sämre rykte.

Det kan självklart gå bra också. Men ni maximerar ju inte direkt era chanser vill jag påstå.
Senast redigerad av Yxmord 2015-09-23 kl. 07:14.
Citera
2015-09-23, 08:51
Medlem
UpplystSvampguds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yxmord
Vuxna människor som är rädda för skogen, vad är det här Konstiga ljud? Nötskrikorna är förvisso mycket försåtliga och tycker om att jävlas! Men de är snälla egentligen. Brukar be dem hålla käften när de skriker som vildsvin dock. Tycker dem kan visa respekt. Speciellt när jag har sällskap med mig.

Finns ju mycket som kan låta underligt för en som inte vistas mycket i skog och mark men det är ju som vilken ovan situation som helst. Hade ni aldrig varit på stan förut hade det nog också varit lite läskigt. Jag blir bara så paff. Det är ju skogen vi kommer ifrån! Gränslös skönhet! Fast man ser nog inte speciellt mycket på natten... dessutom tycker jag det är jobbigt att trippa trött. Det märks även fast man blir pigg av syra.

Har bott intill/i skogen i nästan hela mitt liv. Natten kan vara jävligt läskig. När man är ute och går i skogen mitt på natten hör man alla möjliga ljud. Och djur. Om jag är ensam nojjar jag upp mig som fan över detta. Har även stött på älgar mitt på vägen på väg hem sent på natten osv, ganska läskigt älgar är sjukt stora och kan vara aggressiva. Har du hört rådjur skrika/bröla förresten?
Citera
2015-09-23, 10:06
Medlem
datzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UpplystSvampgud
Har bott intill/i skogen i nästan hela mitt liv. Natten kan vara jävligt läskig. När man är ute och går i skogen mitt på natten hör man alla möjliga ljud. Och djur. Om jag är ensam nojjar jag upp mig som fan över detta. Har även stött på älgar mitt på vägen på väg hem sent på natten osv, ganska läskigt älgar är sjukt stora och kan vara aggressiva. Har du hört rådjur skrika/bröla förresten?

jag antar att han menar nykter, tror inte han skulle vara lika tuff när han tripping balls efter ha gått några meter ifrån polarn och ser någon som lutar sig bakom något träd några meter bort även fast ma n vet att man precis tagit lsd.. obehag kan komma och gå på lsd även om man enligt sig själv känner sig hemma på platsen, enligt honom själv i en skog på natten. Jag har bott i den miljön hela mitt liv och har inge prob nykter, men på lsd.. du kan inte veta hur din tripp kommer bli innan du tagit den.
Citera
2015-09-23, 10:38
Medlem
bongloards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UpplystSvampgud
Har du hört rådjur skrika/bröla förresten?

Det räcker med att ett djur är i närheten och lever om så kan man bli orolig när man inte ser längre än 15-20 meter. På dagen ser man iallafall vad som händer men på natten så blir det osäkert. Rävens skrik låter sjukt obehagligt t.om nykter. Har bott i norrlands skogar hela livet så jag är van men är man ute själv på natten så kan man bli smått skrämd.

Var ute på gården och kollade på stjärnorna när jag hade svampat. Ett större djur brakade igenom riset bakom huset och det skrämde upp mig nog för att föredra soffmys över okänt mörker.

När man trippar första gången så ska man göra set n settingen så säker som möjligt så att man inte har något som stör. Städat hus, på dagen, ensam hemma, massa förberedda aktiviteter och med sitter = Success.
Senast redigerad av bongloard 2015-09-23 kl. 10:41.
Citera
2015-09-23, 11:35
Medlem
Jag har vistats i skogen ensam sen barnsben. Jag har träffat det mesta förutom björn och då självklart hört deras läten också. Ja, rådjur kan låta lite småcreepy om man inte är van. Och ja, självklart blir man rädd om något kommer dundrande ur en buske i skymningen, det är helt naturligt. Men jag har aldrig mött något djur, varesig älgar, vildsvin eller huggisar som inte visat respekt tillbaka.
Personligen blir jag inte nojjigare av psykedelia, det är snarare tvärt om. Och jag trippar ALLTID i skogen, ensam, utan undantag.
Citera
2015-09-23, 12:08
Medlem
Kerfuffle164s avatar
Citat:
Varför skulle de inte bli något rave?

För att ni trippar arslet av er i skogen och sitter som kollin hemma på pojkrummet i veckor efteråt och ångrar er så förbannat? Typ.

Jag hade inte debuterat ute i skogen, mitt i natten, denna årstid. Trippade ute i skogen förrförra helgen då det var kolsvart. Höll på skita ner mig, låg sedan inne i bilen resten av trippen. 😁

Jag hade iofs heller inte debuterat på ett rave.. Visst utomhusrave på syra är fantastiskt. Men det kommer vara mycket folk. Ni får säkert panik där med. Speciellt om ni röker CB under trippen.
Köp lite E istället och dra på ravet! Kommer bli roligare för er, sen gör ni syradebuten då ni planerat lite..
Förresten, är du säker på att det är riktig syra du fått och inte något annat spännande? Kan ju bli ännu värre tänker jag..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in