Bra FAQ!
Jag personligen fick en snedtripp en gång pga vi "blandade" verkligheten med trippmiljön.
Vi öppnade upp gardinerna vid balkongen och lät ljus komma in, det blev alldeles för "verkligt"
för snabbt för att jag skulle kunna hantera det, men det är ju jag.
Alltså inte bara ljus, utan folk, bilar, ljud, betongmurar etc.
Blå himmel på en äng hade man nog blivit våt i brallan av..
Sedan rekommenderar jag ändå att byta miljö relativt fort om en snedtripp börjar, en ny miljö
kan vara om ett nytt universum, svårt att förklara. Men ni som vet, - vet.
Alla hallucinogena droger jag testat sätter mig i ett "psykedeliskt stadie", fysiskt och psykiskt.
Med en öl i kroppen eller GOTT umgänge brukar inte de psykiska vara jobbigt
alls.
De handlar om att ha något att göra, inte sitta 5 i en soffa i ett nedsläckt rum som alla käkat
svamp oc fråga -"KÄNNER DU NÅGOT?!"
Sysselsättning så¨slipper man tänka på det, och hur alla andra mår. Den fysiska biten känns
tycker jag som åksjuka.. Man vet inte man man skall sitta still, jätte obekvämt, ställer sig upp,
tar en dusch, byter kläder, illamående, sedan POFF! - Så är det fraktaler överallt.
(har aldrig sett hallucinationer när jag ansträngt mig, dock MÅNGA utan att anstränga mig)
Det är nästan som att det man inte fokuserar blicken på börjar "växa" som en fraktal - utifrån den färg / pixel den har, (som man inte kollar på.. avancerat det här)
Och jag säger som alla andra säger, "KÄMPA INTE EMOT TANKAR", låt de komma. Det är svårt i början men när man börjar acceptera saker, det är då det blir lustigahuset.
Och för er som gillar psykadeliska droger men är lite små rädda för att testa hallucinogena, -
rekommenderar jag en dos på typ 14-16mg 2-cb. Substansen 2-cb har relativt låg mindphuuck och är
väldigt visuell.
De trevligaste ruset på hallucinogena jag haft har varit på 2-cb, man känner sig lite som ett barn igen, lite små likt E i uppgången, minns att jag sa första gången:
-"åååh kan inte någon massera min hjärna tills jag kommer?!"
Substansen är stimulerande på många vis, efter "massera hjärnan stadiet" kommer ev lite av åksjuka. Har i alla fall aldrig kastat upp något under ruset på någon drog förutom weed och alkohol i combo, så super oroliga behöver ni inte vara.
SUMMARY: Är ni rädda för mindfuck, testa 2-cb, less mindfuck, more visuals. Men man har fortfarande den där "psykedeliska/hallucinogena" tillståndet / fasen som man har på alla hallucinogena jag testat.
Någon som vet någon substans med ännu fler visuals och mindre mindfuck?