2013-11-09, 13:30
Medlem
Jannebigplays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kvm3
Det beror helt och hållet på hur stora svamparna är och även vilken sorts cubensis det är. Väg dem till att börja med så blir det lite lättare för oss att besvara din fråga.

Jag har ingen våg De är ganska små och avlånga, någon i en annan tråd trodde det var mexikanska, de är kanske 2 cm långa och huvudet är lika stora som en lillfingernagel typ. http://i42.tinypic.com/1448dck.jpg såhär ser de ut.
Senast redigerad av Jannebigplay 2013-11-09 kl. 13:33.
Citera
2013-11-15, 12:35
Medlem
Är det att rekomendera att röka weed under trippen??
Citera
2013-11-15, 14:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sviinto

Det tycker jag. Fast i min mening bör du röka först efter peaken. Njut av allt vad trippen har att erbjuda själv och när du märker att peaken börjar dra sig tillbaka röker du lite holk (inte för mycket) så kommer du dra tillbaka trippen ganska ordentligt igen och ha det väldigt trevligt. När du nästa gång känner att trippen är påväg ner röker du med fördel igen och kanske lite mer så kommer du få ytterligare en stund av vackra färger och mystrippande och så vidare... tills trippen inte märks av överdrivet mycket längre och förhoppnings, om du fortsätter att röka, så kommer du snart sova sött.
Citera
2013-12-02, 08:50
Medlem
Tjenare ska ta en lapp nu på onsdag, tänkte bara samla lite tips och info om vad jag väntar mig.
Har tidigare tagit ritalin,ecstasy(som jag trippade på) cannabis. ska bara ta en lapp, tack på för hand!
Citera
2014-01-15, 02:50
Medlem
Umgås med glada vänner som du kan lite på när du gör det, på en plats som du känner dig hemma på. Ha kul och kom i håg så mycket du kan.
Citera
2014-01-16, 23:29
Medlem
MetalTomtens avatar
Om man trippar på LSD och känner att trippen börjar bli jobbig, och det blir inte bättre vad man än gör, hur funkar det med att bara lägga sig och försöka somna?
Citera
2014-01-16, 23:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MetalTomten
Om man trippar på LSD och känner att trippen börjar bli jobbig, och det blir inte bättre vad man än gör, hur funkar det med att bara lägga sig och försöka somna?

Det kommer inte funka alls Benso dödar trippen och får dig att somna lättare.
Citera
2014-01-17, 12:48
Medlem
MetalTomtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ge-mig-godis
Det kommer inte funka alls Benso dödar trippen och får dig att somna lättare.

Okej bra att veta
Citera
2014-01-21, 21:32
Medlem
tr3s avatar
Bra FAQ!

Jag personligen fick en snedtripp en gång pga vi "blandade" verkligheten med trippmiljön.
Vi öppnade upp gardinerna vid balkongen och lät ljus komma in, det blev alldeles för "verkligt"
för snabbt för att jag skulle kunna hantera det, men det är ju jag.

Alltså inte bara ljus, utan folk, bilar, ljud, betongmurar etc.
Blå himmel på en äng hade man nog blivit våt i brallan av..

Sedan rekommenderar jag ändå att byta miljö relativt fort om en snedtripp börjar, en ny miljö
kan vara om ett nytt universum, svårt att förklara. Men ni som vet, - vet.

Alla hallucinogena droger jag testat sätter mig i ett "psykedeliskt stadie", fysiskt och psykiskt.
Med en öl i kroppen eller GOTT umgänge brukar inte de psykiska vara jobbigt alls.

De handlar om att ha något att göra, inte sitta 5 i en soffa i ett nedsläckt rum som alla käkat
svamp oc fråga -"KÄNNER DU NÅGOT?!"

Sysselsättning så¨slipper man tänka på det, och hur alla andra mår. Den fysiska biten känns
tycker jag som åksjuka.. Man vet inte man man skall sitta still, jätte obekvämt, ställer sig upp,
tar en dusch, byter kläder, illamående, sedan POFF! - Så är det fraktaler överallt.
(har aldrig sett hallucinationer när jag ansträngt mig, dock MÅNGA utan att anstränga mig)

Det är nästan som att det man inte fokuserar blicken på börjar "växa" som en fraktal - utifrån den färg / pixel den har, (som man inte kollar på.. avancerat det här)

Och jag säger som alla andra säger, "KÄMPA INTE EMOT TANKAR", låt de komma. Det är svårt i början men när man börjar acceptera saker, det är då det blir lustigahuset.

Och för er som gillar psykadeliska droger men är lite små rädda för att testa hallucinogena, -
rekommenderar jag en dos på typ 14-16mg 2-cb. Substansen 2-cb har relativt låg mindphuuck och är väldigt visuell.

De trevligaste ruset på hallucinogena jag haft har varit på 2-cb, man känner sig lite som ett barn igen, lite små likt E i uppgången, minns att jag sa första gången:

-"åååh kan inte någon massera min hjärna tills jag kommer?!"

Substansen är stimulerande på många vis, efter "massera hjärnan stadiet" kommer ev lite av åksjuka. Har i alla fall aldrig kastat upp något under ruset på någon drog förutom weed och alkohol i combo, så super oroliga behöver ni inte vara.

SUMMARY: Är ni rädda för mindfuck, testa 2-cb, less mindfuck, more visuals. Men man har fortfarande den där "psykedeliska/hallucinogena" tillståndet / fasen som man har på alla hallucinogena jag testat.

Någon som vet någon substans med ännu fler visuals och mindre mindfuck?
Senast redigerad av tr3 2014-01-21 kl. 22:18.
Citera
2014-01-21, 22:05
Medlem
tr3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sviinto

Låt själva peaken av de psykadeliska komma igång först, weed kan konstigt-nog vrida trippen
ganska rejält för många. Jag personligen tycker om att röka på psykedeliska, dock känns det inte som att man får i sig någon rök.. haha.

Men ja, definitivt, kän dig fram, MEN GE DET TID, ha respekt för psykedeliska, och tänd när de verkligen känns rätt. Har hört om vissa som alltid ser träd och vissa växter IRL som fraktaler när de röker på afterglowen etc, det kan ju vara mysigt!

På tal om rök, hatar att röka cigg inne på psykedeliska, känns som man blir kvävd av röken i rummet.
Känner mig smutsig, (blir åksjuk som jag nämnde tidigare, vill ta en dusch, kan inte sitta still osv)

Anledningen till varför jag nämner det är för att ni borde ha det i åtanke, älskar att röka cigg på _alla_ andra droger förutom weed och hallucinogena

EDIT:
Och ni VET när det är rätt att tända en isf, ni VET när ni är i det psykadeliska-stadiet.
Det är ett unikt tillstånd.

Ta hand om er
Senast redigerad av tr3 2014-01-21 kl. 22:13.
Citera
2014-01-21, 22:27
Medlem
TechoNisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stockton.T
Det tycker jag. Fast i min mening bör du röka först efter peaken. Njut av allt vad trippen har att erbjuda själv och när du märker att peaken börjar dra sig tillbaka röker du lite holk (inte för mycket) så kommer du dra tillbaka trippen ganska ordentligt igen och ha det väldigt trevligt. När du nästa gång känner att trippen är påväg ner röker du med fördel igen och kanske lite mer så kommer du få ytterligare en stund av vackra färger och mystrippande och så vidare... tills trippen inte märks av överdrivet mycket längre och förhoppnings, om du fortsätter att röka, så kommer du snart sova sött.
ska lätt testa detta på MXD o lapp
Citera
2014-02-09, 14:05
Medlem
Brossys avatar
Skäms för att ställa denna fråga, men jag har under en lång tid (+2år) varit intresserad av att testa LSD, min intention är dock inte att "finna mig själv" eller utforska mitt undermedvetna, utan bara för att det är verkar förbannat roligt. Tror ni att det är en bra idé för mig att trippa då eller borde man vänta tills man har ett tydligare syfte med trippen?

Hade tänkt trippa själv då jag inte känner någon annan som brukar droger f.ö.

Enda jag har testat innan är 4-ho-met med en polare och det var den roligaste kvällen i mitt liv, båda två satt bara och asgarvade så vi grät i flera timmar.
Senast redigerad av Brossy 2014-02-09 kl. 14:08.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in