2013-09-02, 14:46
Medlem
fultomats avatar
Om man ska pröva svamp första gången men ändå vill få en effekt hur många bör man ta?
Är runt 167 och typ 60 kilo
Citera
2013-09-02, 15:58
Medlem
Beror på vilken svamp såklart. Men om du tänker på våra svenska toppisar så är 25-30st en bra nybörjare-dos. Se till att vara bra påläst om set/seting, själva svampen såklart samt se till att ha en sitter med dig om det är första gången.
Citera
2013-09-02, 21:08
Medlem
Lukasohais avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fultomat
Om man ska pröva svamp första gången men ändå vill få en effekt hur många bör man ta?
Vadå "ändå"?
För att svara på din fråga skulle jag rekommendera 2,5g torkad svamp om det är den sortens svamp du pratar om, är det toppisar så har jag inte tagit det själv men skulle gissa på att c.a 30 toppisar är en lagom dos.
Citera
2013-09-02, 21:19
Medlem
Holmquists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fultomat
Jag tog själv endast 15 toppisar som första dos, det var dock för att jag inte hittade mer!

Fick faktiskt bra effekt av endast 15st svampar och tycker att det var en bra startdos. 15 kan nog ändå vara i lägsta laget då det verkar vara tröskeldosen för många, så 20-25st blir nog perfekt att starta med!

En polare startade med 50-60st som första dos och det blev lite väl mycket enligt honom själv.
Citera
2013-09-04, 02:53
Medlem
yculs avatar
Trippade (på LSD, 110µg) ordentligt på egen hand för första gången för två veckor sedan. Kan inte påstå att jag erfaren inom hallucinogener eller droger i allmänhet men jag har ett intresse av dess effekter och ser fram emot att utforska dem mer framöver.

Hur som helst, det var helt fantastiskt förutom EN grej. Jag tappade upp ett varmt bad, tände värmeljus runt omkring i badrummet. När jag steg ner i badkaret kändes det som en explosion av "tusen nålar" i hela kroppen. Kändes som jag bara bestod av skelett och muskler. Det stramade i ben och rygg. Hela rummet "twistades" och pulserade. Plötsligt smög sig ett obehag på och kände ett tryck över bröstet, kändes som om det kunde gå åt helvete när som helst. Satte mig på badkarskanten, tände lampan och tog några djupa andetag... då försvann obehaget.

Vad har ni för erfarenheter kring att bada under en tripp? Hade jag möjligen för varmt vatten?
Senast redigerad av ycul 2013-09-04 kl. 03:01.
Citera
2013-09-09, 20:57
Medlem
Grymt TS bra jobbat!
Citera
2013-09-09, 21:05
Medlem
mjaukatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ycul
Trippade (på LSD, 110µg) ordentligt på egen hand för första gången för två veckor sedan. Kan inte påstå att jag erfaren inom hallucinogener eller droger i allmänhet men jag har ett intresse av dess effekter och ser fram emot att utforska dem mer framöver.

Hur som helst, det var helt fantastiskt förutom EN grej. Jag tappade upp ett varmt bad, tände värmeljus runt omkring i badrummet. När jag steg ner i badkaret kändes det som en explosion av "tusen nålar" i hela kroppen. Kändes som jag bara bestod av skelett och muskler. Det stramade i ben och rygg. Hela rummet "twistades" och pulserade. Plötsligt smög sig ett obehag på och kände ett tryck över bröstet, kändes som om det kunde gå åt helvete när som helst. Satte mig på badkarskanten, tände lampan och tog några djupa andetag... då försvann obehaget.

Vad har ni för erfarenheter kring att bada under en tripp? Hade jag möjligen för varmt vatten?

Det vart väl helt enkelt lite för mycket intryck i hjärnan när hela kroppen rörde vattnet samtidigt.
Har trippat endel men aldrig provat att bada men kan tänka mig att om du hade utforskat badkaret lite mer och bara glidit med i känslorna som uppstod så hade det obehagliga försvunnit.
Citera
2013-09-15, 22:00
Medlem
Om man trippar första gången med en ganska bra polare kan man riskera att avslöja hemligheter om sig själv som man inte vill att denne skall få reda på egentligen under ruset?
Citera
2013-09-15, 22:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mongosaurien
Om man trippar första gången med en ganska bra polare kan man riskera att avslöja hemligheter om sig själv som man inte vill att denne skall få reda på egentligen under ruset?
Nej, skulle inte direkt vilja säga det. Man är inte lika okontrollerbar på hallucinogener som man kan vara på t.ex. alkohol, åtminstone inte på samma sätt.
Citera
2013-09-15, 22:16
Medlem
123psyks avatar
Citat:

Har du tex. mördat någon och under trippen tvingas att tänka på det och känner skuld och ånger kan det bli svårt att dölja. Dessa känslor kommer suga 100 gånger mer än vad de annars gör.

Dåligt exempel, men du förstår.
Citera
2013-09-15, 22:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 123psyk
Har du tex. mördat någon och under trippen tvingas att tänka på det och känner skuld och ånger kan det bli svårt att dölja. Dessa känslor kommer suga 100 gånger mer än vad de annars gör.

Dåligt exempel, men du förstår.
Inga olagliga grejer det handlar om bara att det är något jag helst håller för mig själv liksom. Men kan man bli väldigt frispråkig av sig under en tripp? Hur är det om man jämför med alkohol på den fronten?
Citera
2013-09-15, 22:39
Medlem
123psyks avatar
Citat:
Inga olagliga grejer det handlar om bara att det är något jag helst håller för mig själv liksom. Men kan man bli väldigt frispråkig av sig under en tripp? Hur är det om man jämför med alkohol på den fronten?

Alltså, kvittar om det är olagligt eller inte. Tar ett annat exempel. Har du redan idag dåligt samvete för att du varit otrogen med din polares tjej, men av någon konstig anledning börjar tänka på det under trippen så kommer det kännas mycket sämre än vad det gör nu. Det kan leda in dig på andra jobbiga tankebanor, som att du är en dålig vän och så vidare, som gör hela trippen riktigt kass om du inte kan prata om det.

Med andra ord: du kan hålla allt du vill för dig själv, men beroende på hur du känner omkring det så kan det bli en mycket jobbigare tripp om du känner att du inte kan vara ärlig och på så sätt släppa taget om saker som tynger dig.

Det är inte som på alkohol att du bara råkar kasta ur dig världens hemlighet som du lovat att inte berätta. Skulle du vara trippad och komma att tänka på det skulle du troligare få dåligt samvete över att vilja berätta en hemlighet som du lovat att hålla.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in