2012-08-19, 18:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RedPeshmerga
varför får jag på tandköttet !?

Frågade mamma nu, hon titta konstigt på mig när jag sa att aftena satt på tandköttet. Sen sa hon, det är inte aften, det är nåt annat. Så kanske har du tur och det är nåt helt annat, du är kanske allergisk!
Citera
2012-08-24, 12:45
Medlem
55fords avatar
Har nu prövat Oralmedic, det absolut enda som har funkat, vilken fröjd vilken lycka, sved som helvete i 4 sekunder, sen kände jag inte av det längre, ingen smärta, inget svårt att äta, ingenting, finns på Apotekhjärta och dom där udda apoteken, självaste apoteket själva har tagit ur den ur sitt sortiment nyligen!
Citera
2012-10-30, 20:19
Medlem
spuuunits avatar
Vad skulle ni rekommendera för att bli av med en afte så snabbt som möjligt? Visst vore det skönt att lindra smärtan också, men det är just att bli av med dem som jag är mest ute efter. Under förutsättningar att man börjar behandla dem i ett tidigt stadie då.

Jag har läst igenom hela tråden och det verkar som att de mest positiva kommentarerna är lagda på Aftamed och Oralmedic. Påskyndar dessa medlen läkeprocessen, eller bör jag välja något annat kanske?

För övrigt så kör jag med Zendium Classic, Gum mellanrumsborstar, Flux munskölj, och har relativt bra munhygien.

Vad tycker ni?
Citera
2012-11-01, 01:45
Medlem
spuuunits avatar
Det hela slutade med att jag köpte Oralmedic. Men känner mig lite lurad nu när jag vet att det bara är 2 behandlingar i den... Visst, om det funkar så är det underbart, men fungerar nog inte så bra för mig som en långvarig lösning varje gång jag råkar ut för dessa kratrar...

Så jag undrar - är en dos tillräckligt för att användas på mer än en afte? Jag undrar alltså om man kan spara lite av vätskan till en annan gång. Om man tex öppnar den på fel sida och gör hål i den lila bubblan så blir det kanske som ett "långsmalt glas" ungefär, så kan man kanske hälla valfri mängd på en bomullspinne eller liknande. Eller är detta en dålig idé?
Citera
2012-11-05, 23:06
Medlem
Oralmedic är fan i mig de bästa skiten som finns att köpa. Jag har ett nytt liv!
Fick en helvetes skit blåsa för någon dag sen så drog på apoteket men dom visste inte vad jag snackade om (Köpt på annan ort förut). Så beställde just på nätet och fullkomligt LÄNGTAR.

2 doser, 119:- , visst.. Det är dyrt men satan så jävla värt varenda krona.

Jag kan faktiskt inte jämföra en blåsas smärta med någonting annat.

Kom ihåg, ORALMEDIC!
Citera
2012-11-05, 23:39
Medlem
Har fått en blåsa på gomseglet aka Uvula (Eng.) (http://upload.wikimedia.org/wikipedi...ls_diagram.jpg)

Jävligt konstigt, aldrig haft en där förr. Fick leta som en tok för det kändes som den satt i svalget.
Har afteblåsor några gånger om året, vissa år fler vissa år färre.

Någon som haft på "gomseglet" förr? Hur lång tid tog det att läka?
Jag har haft ovanför gomseglet, men den sitter verkligen mitt på dem lilla jäveln.
Citera
2012-11-06, 23:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Obscen
Har fått en blåsa på gomseglet aka Uvula (Eng.) (http://upload.wikimedia.org/wikipedi...ls_diagram.jpg)

Jävligt konstigt, aldrig haft en där förr. Fick leta som en tok för det kändes som den satt i svalget.

Jag har haft ovanför gomseglet, men den sitter verkligen mitt på dem lilla jäveln.

Aaaah fy fan, lider med dig din stackare..
Jag har haft det en gång och det är det absolut värsta stället.

Trodde jag hade halsfluss eller liknanade tills jag såg en stor sate sitta på baksidan av uvula.

Tog lika lång tid för den att läka som en vanlig afte.. Minns att det gick ju inte att käka, dricka, eller svälja när man hade en sån där..

Bara att bita ihop, vette fan ja om jag skulle ha oralmedic på den. Rätt starka grejer och smakar verkligen piss!
Citera
2012-11-07, 01:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blosset
Aaaah fy fan, lider med dig din stackare..
Jag har haft det en gång och det är det absolut värsta stället.

Trodde jag hade halsfluss eller liknanade tills jag såg en stor sate sitta på baksidan av uvula.

Tog lika lång tid för den att läka som en vanlig afte.. Minns att det gick ju inte att käka, dricka, eller svälja när man hade en sån där..

Bara att bita ihop, vette fan ja om jag skulle ha oralmedic på den. Rätt starka grejer och smakar verkligen piss!

Jag trodde det var halsfluss på gång men jag hittade den jäkeln på uvula.
Jag är så van med känslan av afte nu att jag knappt bryr mig.

Visst är det sjukt störande och gör ganska ont när man precis har vaknat/ska sova men jag har lärt mig ignorera det rätt bra efter alla jag har haft dem senaste åren i svalget.

Ah vad skönt att höra. Då slipper jag den snart då.
Citera
2012-11-07, 16:56
Medlem
jzprs avatar
Vad är skillnaden mellan afte och munherpes? Har fått en blåsa på insidan av överläppen som svider. Hur länge brukar de sitta kvar ungefär?
Citera
2012-11-07, 21:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Obscen

Har haft en rackare två gånger på seglet. Första gången var den längst ut på spetsen, kändes som att hela gomseglet skulle lossna när jag svalde. Äckligt som fan.
Citera
2012-12-12, 00:42
Medlem
Hej kan en vänlig själ ge mig råd.
Jag har afte till 100%.
Jag känner att det sitter en i halsen vilket ger mig något svårare att andas och svälja aka halsfluss-känslan.
är detta allvarligt? klarar jag natten?
Citera
2012-12-17, 19:41
Medlem
Kakhauss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OlgaOlga
Hej kan en vänlig själ ge mig råd.
Jag har afte till 100%.
Jag känner att det sitter en i halsen vilket ger mig något svårare att andas och svälja aka halsfluss-känslan.
är detta allvarligt? klarar jag natten?

hur gick det, överlevde du natten? hur kunde du vara 100% säker förresten?

jag har iallafall en FET jävel på insidan av underläppen. irriterande som fan! kanske dags att införskaffa oralmedic..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in