Citat:
Ursprungligen postat av Lyxnisse
Vet du det var en väldigt bra fråga, och det finns faktiskt flera svar på det!
En av anledningarna är att i slutet så vet man ju fortfarande inte hur programmet ska visas! Man är alltså helt ovetande om att man kommer att framställas som en total idiot och tillsammans med fullt av lögner!
(en orsak att vara glad bara där)
Nummer två, en annan orsak är att som i vårat program så spelade vi in i 5 dagar som blev 45 minuter! Vi spelade in massor av positiva saker, Vi var som ett exempel hos en advokat och fick ett testamente något vi själva påpekat vore bra för många familjer som lever med särkullsbarn!
Så i slutet var vi fortfarande i godan tro att programmet skulle spegla verkligheten återigen!
Nummer tre, Vi fick presenter vad skulle vi ha gjort kastat dom och fått enligt kontraktet betala hela inspelningen själva?
Nummer fyra, Av någon anledning så orkar man inte till sist. Man kastas mellan tvivelaktiga inspelningar och frågor till otroligt seriösa inspelningar och frågor! Man inbillar sig att man har fel och den där lilla konstiga känslan i maggropen trycker man bort! Och spelar helt enkelt med!
Nummer fem, efter vad jag har sett i form av klippningar och ljudklipp som flyttats så skulle det ganska enkelt gå att även fixa slutet om man så önskar!
Det finns mycket mer än så, men jag tror att du fattar poängen!
Och jag håller med dig! Dom som har sökt har ju trots allt faktiskt insett att det finns ett problem!
Men du.....
Är ännumera förundrad nu.
När jag läser det du skrivit så får jag för mig att ni var relativt nöjda med vad dom hade gjort för er rent ekonomiskt, men att utgången på programmet var ovisst.
Det känns som att det ni är mest besvikna på är själva vinklingen i programmet, är det så?
Givetvis vinklar dom alla problemen så dom blir värre än dom redan är, tragiskt föresten.
Men det är förmodligen för att få herrarna duktig till ännu duktigare, och för att få tittarna att sitta kvar.
Det finns faktiskt fördelar med ett så här vinklat program, tänk dig alla människor som sitter med ett rent helvete i sin ekonomi, det dom tänker är bara..... Det kankse finns hopp för mig oxå

.
Men det hoppet försvinner liksom när allt det negativa kommer fram, och inget positivt..
Tycker lite synd om alla dom.
Den här formen av program vänder sig till alla med med en svår ekonomisk sits.
Du säger att ni framstod som idioter, men det är väl många olika sanningar som meterfilm själv valt att mixtra ihop till något smaskigare än det är.
Ja du vet, finns olika sorters lösgodis, plocka i hop massa sorter i en påse, sen mixar du det, och vad kommer ut, jo något som inte ser ut som det gjorde från början, men innehållet är ändå olika sortes lösgodis.
Hänger du med?
En liten sak till.
Du skriver.......DOM som har sökt har insett att det finns ett problem???
DOM?????? Har inte ni sökt till programmet? Eller har ni inte insett att ni hade ett problem?
Bara en reflektion, är ganska uppmärksam på vad som skrivs