2007-10-07, 11:53
Medlem
bysnuffs avatar
Hmm jag förutsätter att du är kvinna, men är du man får jag konvertera till bög då, en ytterst intressant människa är du
Citera
2007-10-07, 14:42
Medlem
Azedas avatar
Snorpan Ditt Brev

Satt å läste ditt brev som du fått,kanonbra brev med många sanna ord.

Frågan är bara om du själv tar till dig det???

Du är trots allt den som dömmer oss andra mest, du är trots allt den som gräver efter dålig info mest.
Du är trots allt den som med skadeglädje hänger ut alla och vill få oss i så dålig dager som möjligt.

Bitterhet skapar sånt det vet jag, men tyvärr så måste man bita ihop.

Ta ex den urdåliga renoveringen, ni gick ut i tidnigarna mm å berättade om den sk dödsfällan å allt annat dåligt.
Det kan jag väl köpa, men sen att du skriver om deras dåliga ekonomi är bara ren elakhet mot dom.
Skadeglädjen, eller hur??
Gav du dom någon chans överhuvudtaget att rätta till sina fel??
Nej förmodligen inte och säkerligen pga att du var less på dom.
Men utan att dom fått en enda chans till att få rätta till sina misstag så är du medvetet elak och med glädje....
Och varför fick dom den behandlingen av dig, jo dom råkade vara med i lyxfällan dom oxå.
Precis som Jenny, men enda skilnaden där är att hon får i alla fall möjligheten att kunna rätta till sina misstag, eller hur?
Ni sitter gång på gång och skyller på att alla är så dumma mot er, och allt bara för att hon varit med i Lyxfällan....
Men tänk på att ni gör exakt samma sak, fast mot andra....

Tycker att du ska ta till dig brevet och fundera på ditt eget beteende i det här....
Du har verkligen kört över allt å alla, utan någon som helst insikt på hur du beter dig...
Säger det igen, det är riktigt beklagligt det som har hänt Jenny, men det ger er inte rätt att ge igen på andra.
Citera
2007-10-07, 14:59
Medlem
Azedas avatar
Snorpan Ditt Brev

Vore ytters tacksam för en kommentar från dig snorpan hur du tänker..

Ps hörde att renoveringsbolaget har en hemsida med sanningen om renoveringen, med massa snaskiga bilder......ds

Lika lågt som din sida i mitt tycke....
Citera
2007-10-07, 15:19
Medlem
bysnuffs avatar
Såg det jag oxå, inte fullt som anki har sagt såg jag, men hon ljuger ju bra damen, men sant som du säger Azeda vet inte riktigt vem som är lägst
Citera
2007-10-07, 19:45
Medlem
bysnuffs avatar
oj hjälp nu har mamman skrivit om konkursen på sin hemsida, hjälp.
man ska ta och studera skattelagsstiftningen lite innan man sätter igång och ljuga.
Sen har Jenny ansvar för sin redovisning 2005,2006,2007. för helvete bokföringen skulle ha varit gjord för längesen. Skatten skulle ha varit betald för längesen. Ja det är ett eko brott att inte bokföra, och ja då kan man både få fängelse böter och näringsförbud, det brottet uppstod långt innan meter var inblandad. Ta lite eget djävla ansvar så ska jag erkänna att det är beklagligt det som hänt
Citera
2007-10-07, 20:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bysnuff
och du lyxnisse du ska inte sitta och flörta med azeda känns som hon är min, annars kan det här utvecklas till ett svartsjukedrama

Haha hmm så det är därför du rackade ner på allt jag skrev förut!

Det är lugnt jag tror inte azeda är ute efter en som uppenbarligen inte kunde hålla i pengarna! (för allt på tv är ju sant eller hur)
Citera
2007-10-07, 20:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Azeda
Vore ytters tacksam för en kommentar från dig snorpan hur du tänker..

Ps hörde att renoveringsbolaget har en hemsida med sanningen om renoveringen, med massa snaskiga bilder......ds

Lika lågt som din sida i mitt tycke....

Vad är det för adress dit?
Citera
2007-10-07, 21:24
Medlem
Azedas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lyxnisse

Det är lugnt jag tror inte azeda är ute efter en som uppenbarligen inte kunde hålla i pengarna! (för allt på tv är ju sant eller hur)

Alla vet ju att det som visas på Tv MÅSTE man ta med en nypa salt.
Skilda världar var väl inte heller sant.....eller

sen vet jag massor av människor som inte kan hålla i pengar och jag tycker att dom som ställer upp i lyxfällan, oftast har kommit fram till att dom behöver hjälp.
jag tror att dom som stället upp i ett TV program av det slaget,förväntar sig hjälp av vetande människor.
Programmet utger sig för att vara ett hjälpande Tvprogram.
Tack å lov så har det oxå hjälpt ett flertal människor, vilket gör mig glad.
Själva poängen med Lyxfällan är väl att man ska se varför man har dålig ekonomi,och sedan lära sig något av det.
Jag är övertygad om att man lär sig säkert en hel del bra oxå av dom där två herrarna.
SEn är jag helt övetygad om att dom klipper och klistrar så att dom får ut det maximalt dåliga å mest tragiska hos oss vanliga konumenter, ja dvs ni som var med i lyxfällan.
Men du, det jag undrar är.......Varför är alla så glada på slutet när allt har "ordnat" upp sig??
Det var säker du oxå, har inte sett ditt program, men varför är alla glada om det bara e bluff??
Citera
2007-10-07, 21:41
Medlem
bysnuffs avatar
Citat:

Jag hoppas det annars vet jag inte vad jag gör, men slutar du med min tjej/kille så kanske jag kan hålla med dig nån gång ALLT på tv är sant så är det
Citera
2007-10-07, 21:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Azeda
Alla vet ju att det som visas på Tv MÅSTE man ta med en nypa salt.
Skilda världar var väl inte heller sant.....eller

sen vet jag massor av människor som inte kan hålla i pengar och jag tycker att dom som ställer upp i lyxfällan, oftast har kommit fram till att dom behöver hjälp.
jag tror att dom som stället upp i ett TV program av det slaget,förväntar sig hjälp av vetande människor.
Programmet utger sig för att vara ett hjälpande Tvprogram.
Tack å lov så har det oxå hjälpt ett flertal människor, vilket gör mig glad.
Själva poängen med Lyxfällan är väl att man ska se varför man har dålig ekonomi,och sedan lära sig något av det.
Jag är övertygad om att man lär sig säkert en hel del bra oxå av dom där två herrarna.
SEn är jag helt övetygad om att dom klipper och klistrar så att dom får ut det maximalt dåliga å mest tragiska hos oss vanliga konumenter, ja dvs ni som var med i lyxfällan.
Men du, det jag undrar är.......Varför är alla så glada på slutet när allt har "ordnat" upp sig??
Det var säker du oxå, har inte sett ditt program, men varför är alla glada om det bara e bluff??

Vet du det var en väldigt bra fråga, och det finns faktiskt flera svar på det!

En av anledningarna är att i slutet så vet man ju fortfarande inte hur programmet ska visas! Man är alltså helt ovetande om att man kommer att framställas som en total idiot och tillsammans med fullt av lögner!

(en orsak att vara glad bara där)

Nummer två, en annan orsak är att som i vårat program så spelade vi in i 5 dagar som blev 45 minuter! Vi spelade in massor av positiva saker, Vi var som ett exempel hos en advokat och fick ett testamente något vi själva påpekat vore bra för många familjer som lever med särkullsbarn!

Så i slutet var vi fortfarande i godan tro att programmet skulle spegla verkligheten återigen!

Nummer tre, Vi fick presenter vad skulle vi ha gjort kastat dom och fått enligt kontraktet betala hela inspelningen själva?

Nummer fyra, Av någon anledning så orkar man inte till sist. Man kastas mellan tvivelaktiga inspelningar och frågor till otroligt seriösa inspelningar och frågor! Man inbillar sig att man har fel och den där lilla konstiga känslan i maggropen trycker man bort! Och spelar helt enkelt med!

Nummer fem, efter vad jag har sett i form av klippningar och ljudklipp som flyttats så skulle det ganska enkelt gå att även fixa slutet om man så önskar!

Det finns mycket mer än så, men jag tror att du fattar poängen!

Och jag håller med dig! Dom som har sökt har ju trots allt faktiskt insett att det finns ett problem!
Citera
2007-10-07, 22:03
Medlem
bysnuffs avatar
har ju varit med själv när tv-program spelats in, riktigt så djävligt som du beskriver är det inte med klippningar.
Nu ser du ju iofs det från din sida hur du ser dig själv som människa, tanken är att programet ska spegla en "neutral" bild av människa i dom flesta fall, men naturligtvis speglar dom en lite mer korkad sida av dig.
Sen när den mer negativa sidan blir speglad tar man naturligt vis åt sig, och reagerar kraftigare. Men om du tar ett medel om din egen åsikt av dig själv och programets åsikt av dig, så har du nog sanningen. tror jag, mycke svammel nu igen
Citera
2007-10-07, 23:16
Medlem
Azedas avatar
Citat:
Vet du det var en väldigt bra fråga, och det finns faktiskt flera svar på det!

En av anledningarna är att i slutet så vet man ju fortfarande inte hur programmet ska visas! Man är alltså helt ovetande om att man kommer att framställas som en total idiot och tillsammans med fullt av lögner!

(en orsak att vara glad bara där)

Nummer två, en annan orsak är att som i vårat program så spelade vi in i 5 dagar som blev 45 minuter! Vi spelade in massor av positiva saker, Vi var som ett exempel hos en advokat och fick ett testamente något vi själva påpekat vore bra för många familjer som lever med särkullsbarn!

Så i slutet var vi fortfarande i godan tro att programmet skulle spegla verkligheten återigen!

Nummer tre, Vi fick presenter vad skulle vi ha gjort kastat dom och fått enligt kontraktet betala hela inspelningen själva?

Nummer fyra, Av någon anledning så orkar man inte till sist. Man kastas mellan tvivelaktiga inspelningar och frågor till otroligt seriösa inspelningar och frågor! Man inbillar sig att man har fel och den där lilla konstiga känslan i maggropen trycker man bort! Och spelar helt enkelt med!

Nummer fem, efter vad jag har sett i form av klippningar och ljudklipp som flyttats så skulle det ganska enkelt gå att även fixa slutet om man så önskar!

Det finns mycket mer än så, men jag tror att du fattar poängen!

Och jag håller med dig! Dom som har sökt har ju trots allt faktiskt insett att det finns ett problem!

Men du.....
Är ännumera förundrad nu.
När jag läser det du skrivit så får jag för mig att ni var relativt nöjda med vad dom hade gjort för er rent ekonomiskt, men att utgången på programmet var ovisst.

Det känns som att det ni är mest besvikna på är själva vinklingen i programmet, är det så?
Givetvis vinklar dom alla problemen så dom blir värre än dom redan är, tragiskt föresten.
Men det är förmodligen för att få herrarna duktig till ännu duktigare, och för att få tittarna att sitta kvar.

Det finns faktiskt fördelar med ett så här vinklat program, tänk dig alla människor som sitter med ett rent helvete i sin ekonomi, det dom tänker är bara..... Det kankse finns hopp för mig oxå .

Men det hoppet försvinner liksom när allt det negativa kommer fram, och inget positivt..
Tycker lite synd om alla dom.

Den här formen av program vänder sig till alla med med en svår ekonomisk sits.
Du säger att ni framstod som idioter, men det är väl många olika sanningar som meterfilm själv valt att mixtra ihop till något smaskigare än det är.

Ja du vet, finns olika sorters lösgodis, plocka i hop massa sorter i en påse, sen mixar du det, och vad kommer ut, jo något som inte ser ut som det gjorde från början, men innehållet är ändå olika sortes lösgodis.
Hänger du med?

En liten sak till.
Du skriver.......DOM som har sökt har insett att det finns ett problem???
DOM?????? Har inte ni sökt till programmet? Eller har ni inte insett att ni hade ett problem?
Bara en reflektion, är ganska uppmärksam på vad som skrivs
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in