2010-10-24, 22:53
Medlem
Coolcittes avatar
Det jag inte förstår är den där hang-upen som hon fått på att bli yachtförsäljare.... Varför just yachtar av allt man kan sälja? Om hon dessutom lider av sjösjuka så är ju yrkesvalet ännu dummare. Dessutom är väl marknaden för "yachtförsäljare" inte så där sjukt stor?

I och för sig, att hon ska bli skådis i LA är väl ungefär lika troligt. Kryllar väl av svenskor som bor i en sunkig 1a och jobbar 12 timmar om dagen som servitriser för att "förverkliga drömmen" där borta?
Citera
2010-10-25, 04:54
Medlem
526s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av charles tranet
Därför att för att få ut a-kassa så skulle jag vara tvungen att likvidera mitt företag med nuvarande regler. Jag har dessutom valt 30 dagars karens då det inte finns något som heter sjukskrivning när man är egen företagare! Jag har alltså valt att inte förlita mig på staten, utan sparar och förvaltar mitt kapital själv och skulle det bli några hårda månader eller år, så kan jag bara ta av min buffert. Jag är inget pucko eller snyltare som vill bli försörjd av andra. Problemet i detta landet är att många pratar om att FÅ jobb, det är för lite driv och entreprenörsskap hos många i detta landet, du kanske är en sådan som älskar att stämpla?
Det går inte att skicka PM till dig så jag går public:
http://www.smakassa.se/

Ursäkta jag var så hård i tråden. Inget personligt.
Du har helt rätt i det du sa. Jag bara lackade på alla som gnällde på henne.
Och så är jag sur på systemet som ska försöka lura av oss våra pengar trots att vi betalar skatt.
Men det är ju inte ditt fel. Sorry
Citera
2010-10-25, 10:51
Medlem
Paco.Escobars avatar
Jag kanske är helt ute och cyklar nu men är det inte Vanita som festar med Jockiboy, Nemo och Magnus Hedman i Gislaved? Kolla på bild 1 och 3. Kan ha helt fel men det ser fan ut som hon!

http://www.jockibois.se/visa_kommentarer.php?rubrik=Bildbomb

På tal om glammigt liv...

Edit: Såg att hon skrivit om det i sin egen blogg och lagt upp bilder... Barturné med Brinkenstjärnorna - schtek, hahaha!
Senast redigerad av Paco.Escobar 2010-10-25 kl. 10:57.
Citera
2010-10-25, 10:56
Medlem
Carl Serungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Paco.Escobar
Jag kanske är helt ute och cyklar nu men är det inte Vanita som festar med Jockiboy, Nemo och Magnus Hedman i Gislaved? Kolla på bild 1 och 3. Kan ha helt fel men det ser fan ut som hon!

http://www.jockibois.se/visa_kommentarer.php?rubrik=Bildbomb

På tal om glammigt liv...
Visst är det så..Gislaved är också en metropol och mycket glammig stad.
Citera
2010-10-25, 11:32
Medlem
Draedons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Serung
Visst är det så..Gislaved är också en metropol och mycket glammig stad.

När man festar med en Hedman på dekis och deltagare från Kungarna av Tylösand i Gislaved - då har man lyckats i livet!
Citera
2010-10-25, 11:36
Medlem
Carl Serungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draedon
När man festar med en Hedman på dekis och deltagare från Kungarna av Tylösand i Gislaved - då har man lyckats i livet!
Ja, i alla fall om man heter Vanita och kommer från Skövde..
Citera
2010-10-25, 13:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av michael7
Hon är j-t go men hon är ju inte riktigt frisk, hon skriver på två ställen i sin blogg att hon ska till sin shreink" eller "va psykoterpet heter på engelska". och att hon inte klarat skolan. bloggen är från i somras.

Shrink

Vad oväntat att hon går hos en sådan

En instabil liten osäker flicka som inbillar sig att hon ska bli "filmstjärna" i Hollywood

Vad är sannolikheten för det ????

Lika stor som att Jimmie Åkesson blir president i Afghanistan
Citera
2010-10-25, 15:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Coolcitte
Det jag inte förstår är den där hang-upen som hon fått på att bli yachtförsäljare.... Varför just yachtar av allt man kan sälja? Om hon dessutom lider av sjösjuka så är ju yrkesvalet ännu dummare. Dessutom är väl marknaden för "yachtförsäljare" inte så där sjukt stor?

I och för sig, att hon ska bli skådis i LA är väl ungefär lika troligt. Kryllar väl av svenskor som bor i en sunkig 1a och jobbar 12 timmar om dagen som servitriser för att "förverkliga drömmen" där borta?

Skulle väl gissa att hon vill vara Yachtförsäljare för att flörta in sig hos de som köper yacths
Citera
2010-10-25, 15:44
Medlem
spajdamans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lime
Skulle väl gissa att hon vill vara Yachtförsäljare för att flörta in sig hos de som köper yacths

Ni har väl varit borta bland de största båtarna på båtmässan?
Det är bara att titta på försäljarna. De ser ju ut exakt som henne allihop. Hon kommer passa in bra.
Däremot tror jag inte det är lika glassigt som man kan tro. Man är fortfarande bara en förbannad säljare som ska nå budget.
Citera
2010-10-25, 19:02
Medlem
Coolcittes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spajdaman
Det är bara att titta på försäljarna. De ser ju ut exakt som henne allihop. Hon kommer passa in bra.
Däremot tror jag inte det är lika glassigt som man kan tro. Man är fortfarande bara en förbannad säljare som ska nå budget.

Du tänker på dom som brukar stå vid Nordwest, Princess och Nimbus montrar? Dom är nog mest med för att se bra ut och är knappast högavlönade försäljare. Båtmässan i Sverige är antagligen inte tillräckligt glammig för våra kära Vanita
Citera
2010-10-25, 22:18
Medlem
SvenBHs avatar
Såg nyss programmet på tv3play. Jag tycker att det märks att reaktionerna inte är äkta. Sen om det beror på att de är för att just tevekameran är där och det har gjort elva omtagningar innan, eller om det just är för att alltihopa var fejkat vet jag inte.

Det jag tycker också är dåligt med hela programidén är att allt är så himla enkelt. Hon hade skulder på ett antal hundratusen. De beskrev hennes liv som förstört för all framtid. Ändå så lyckades dom lösa det på några dagar. De signaler de sänder ut är att skulder inte är så farligt som man kanske kan tro.
Citera
2010-10-26, 05:52
Medlem
526s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spajdaman
De kallas väl "boothgirls"
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in