Citat:
Ursprungligen postat av bysnuff
Jag tror jag har räknat ut vad "bekräftelsen är"
Jenny och hennes Mamma eller om det är samma en som skriver, trodde i sin dumhet att tv3 meterfilm skulle komma och ordna upp ekonomin som redan var körd i botten, lämna några hundratusen på bordet, fixa ett ruckel till ett slott, ordna så att it verksamheten som ingen vet vad det är ! att rulla på och hon skulle tjäna miljoner, tror aldrig jag har skådat naivare männsiskor i mitt liv.
någonstans stod det att it verksamheten omsätter 300 000,- samtidigt som hon skulle anställa 1-2 säljare, känns som en fantastisk ekonomi styrning

tragiskt det är det enda man kan säga
Vet inte om man kan kalla det för bekräftelse!!!????
Nej jag tycker att det handlar om ren å skär besvikelse.
Jenny hade förmodligen en dröm om att allt skulle ordna upp sig och bli bra.
Till sin stora naktdel så tog hon inte det hela så allvarligt, hon trodde förmodligen att det skulle bli lättare an det blev.
Hon utföede aldrig det lyxfällan uppmanade henne att göra...
Ta hästarna, varför i hela friden säljer DU inte dom JENNY??
Alla pengar du kan få in måste väl vara ett plus?
Det känns som att du sätter din hobby före din firma, dvs din tänkta inkomst.
Du väljer medvetet att behålla den dyraste utgiften du har, före en inkomst..
Varför inte ordna upp livet med dom förutsättningarna du har i daxläget?
Jag vet att man kan ha starka kännslor för ett djur, men vet oxå att dom kostar mycket pengar.
Livet består av en massa val, och i det här fallet så väljer du helt bort din firma.Hästar kan du köpa nya senare, men en firma kan vara svårare att starta för dig om du inte tänker om.
Sen blir jag lite förundrar över din renovering.
Det finns ingen möjlighet att ditt hus är mindre värt i dag än för ett halvår sedan.
Vad jag har förstått av tidningarna, så fattades en list i köket till golvet?
En list kostar inte så mycket, där har du ett stort plus, dvs nya golv.
Du hade väl oxå fått nya tapeter överallt??
Läste oxå om en gipsskiva som suttit för ett uttag, det räcker med att söka fram uttaget, skära fram det och sätta dit ett nytt uttag.Ev ta bort den gipsskivan för att sedan sätta en ny.. inga stora pengar.
Ser faktiskt inte riktigt varför
snorpan kan säga att huset skulle vara
mindre värt??
Sen att företaget klantat sig och kanske inte gjort sitt bästa jobb, betyder det inte att huset är mindre värt.
Du har även skrivit att dom har stora skulder, ja då kan jag förstå att erat jobb blev lidande.
Förmodligen kände väl företaget att dom var tvungen att jobba i hop pengar.
det kanns som att det var fel läge för företaget att ta på sig ett sånt här jobb i den situation dom var.
Ni som vill bedriva företag bör veta att personalen vill ha sin lön, vad det än är för jobb.
Inget försvar men känns som en förklaring till deras långdragna lite slarviga arbete.