2007-09-23, 02:19
Medlem
Azedas avatar
form av en njutningsfull skvallerhistoria.......[/quote]
Citera
2007-09-23, 08:54
Medlem
Snorpan:

Jag förstår inte riktigt det här med "upprättelsen" och jag orkar inte läsa allt på din hemsida; men intrycket jag fick av Jenny var att hon var omogen och trodde hon kunne leva på pengarna från ett företag fnästan från början och tog skatte/momspengarna från det ena företaget till att driva det andra samtidigt som bokföringen var obefintlig. Idén med programmet var väl att de inblandade skulle få sig en tankeställare, vilket tydligen inte funkade på Jenny med tanke på att hon i skvallertråden har skrivit att hästarna är tillbaka, så hon är ju på ruta ett, vilket man nog inte kan skylla på TV3.
Det var väl snarare så att hon hoppades på en snabb lösning och att alla problem sku försvinna, så blev det inte och nu är hon besviken.
Citera
2007-09-23, 12:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Preben F.
Jag förstår inte riktigt det här med "upprättelsen" och jag orkar inte läsa allt på din hemsida; men intrycket jag fick av Jenny var att hon var omogen och trodde hon kunne leva på pengarna från ett företag fnästan från början och tog skatte/momspengarna från det ena företaget till att driva det andra samtidigt som bokföringen var obefintlig. Idén med programmet var väl att de inblandade skulle få sig en tankeställare, vilket tydligen inte funkade på Jenny med tanke på att hon i skvallertråden har skrivit att hästarna är tillbaka, så hon är ju på ruta ett, vilket man nog inte kan skylla på TV3.
Det var väl snarare så att hon hoppades på en snabb lösning och att alla problem sku försvinna, så blev det inte och nu är hon besviken.

Hästarna är inte tillbaka eftersom de aldrig lämnade min ägo. Det enda de är tillbaka på, är på min mark dvs hemma i mina boxar. En häst har jag sålt själv och den var till salu redan innan programmet, vilket även ponnyn var. Det jag däremot tyckte om försäljningen i programmet var tex att en av hästarna hade jag fått mer pengar om jag slaktat och det är väl ett skambud om inte annat. Den har jag efter programmet fått bättre betalt för.
Första tiden jag hade företaget studerade jag vid sidan av och levde på dessa pengar(CSN) då jag även bodde inneboende hos en nära vän och tog inte pengar av företaget. När jag inte gjorde det jobbade jag även på min A-skatt extra.
Bokföringen för 2005 är inne nu för rättning och jag har kollat igenom det och det ser betydligt bättre ut bara på det jag gick igenom än det som finns inlämnat idag. 2005 var f.ö. inlämnad innan programmet hos en revisor. Eftersom den skulle till programmet gjordes den aldrig färdig och här var väl jag, kan man lugnt säga, .
Tycker synd om dem som är med i nästa säsong. Antar att en hel del kommer att känna sig lurade.
Citera
2007-09-23, 12:44
Medlem
Hur har det gått för Anders som var med i Lyxfällan säsong 2 sista programmet? Har hört att det gått ännu sämre för honom än för mig. Någon som vet?
Citera
2007-09-23, 13:19
Medlem
Azedas avatar
Du Jenny!! Den som vet mest

Citat:
Ursprungligen postat av DenSomVetMest
Hur har det gått för Anders som var med i Lyxfällan säsong 2 sista programmet? Har hört att det gått ännu sämre för honom än för mig. Någon som vet?

Kan du och din mamma svara på mitt inlägg?
Eller käns det för pinsamt att måsta svara på ren fakta?
Ni båda är snabba på att svara på ovidkommande saker, helst din mamma.
Jag vill veta vad den här upprättelsen ska bestå av, jag vill veta vad alla irrelevanta fakta har med saken att göra?
Ni är så kopiöst snabba med att fortsätta mata oss med ovidkommande info.

Lägg fram ren fakta, vad vill ni? Vad har ni gjort för att förbättra Jennys ekonomiska situation?
Eller förväntar ni er att någon ska komma och betala bort alla Jennys Skulder, som hon uppenbarligen dragit på sig själv?
Förväntar ni er att någon ska komma hem till Jenny och göra om hennes hem till ett drömhem?
Som jag ser det i daxläget så sitter ni mest bara framför datorn och fortsätter ge oss helt ovidkommande fakta, nya smaskiga detaljer om hur dåliga alla andra är...
Jag kan i ärlighetens namn berätta att jag hade en tanke att hjälpa Jenny med hennes renovering, men ingen normal människa törs ha kontakt med er.
Ett enda misstag i era ögon.. Ja då hängs man ut på dom här sidorna...

Vi är ett flertal människor som förväntar oss ett relevant svar från er nu...
Citera
2007-09-23, 13:54
Medlem
Förstår att du är angelägen om svar

Citat:
Ursprungligen postat av Azeda
Jag har med intresse följt den här historien och måste nu få lite svar....

Du hävdar hela tiden att du vill ha upprättelse för Jenny!?
Men vad din upprättelse ska beså av har jag aldrig förstått.
Det kan väl knappast bestå av att skaffa massa skvallerkompisar på sådana här sidor?
Sen tycker jag att du måste ta och vakna upp lite, ja även din dotter.
Jenny är besviken på programmet, ja det är väl ok så långt.
Du vill ha någon form av upprättelse för din dotter, ja det är också ok.
Sen därifrån till att sitta och offentligt smutskasta folk runtomkring er är inte ok.
Nivån på ditt/erat agerande är skrämmande.
Hur kan du inbilla dig att någon tar dig på allvar, när nivån är så låg??
Ta bara några ex.....Kronofogdens släkthistoria, Nordfix ekonomi, grannar som gräver på Jennys tomt, ja mm mm, listan är lång.
Hur kan dom exemplen vara relevanta i din sk upprättelse?
Att lägga ner tid och energi på att gräva fram negativa saker om andra, känns helt oviktigt i Jennys upprättelse........
Känns bara som att du vill att vi ska glömma Jennys dåliga sidor och bara se alla andras "fel" Känns som att du inte har så mycket att komma med, så du fegar med att projersera över allt på dom inblandade.
Menar du att jennys skatteskuld skulle särbehandlas på något vis, bara för att hon varit med på TV?
Du får nog finna dig i att, om man hamnat hos KF, ja då får ALLA gå igenom samma sak.
Har även suttit och läst igenom dina inlägg på dom här sidorna..
Känns INTE som att du lider direkt av situationen, nej tvärtom.
Du njuter av att sitta och kasta skit omkring dig, sitta och håna dom som råkat klampa er på tårna.
Jag läste något inlägg du skrivit om att renoveringsföretaget hade köpt sakerna på RUSTA???
Det är lite märkligt, jag var inne på FLUGGER när Jenny var där och valde tapeter mm.
Jag skrattade till när jag läste det hon skrivit på sin sida om att hennes hem var FULT.
Jag var tvungen att fråga personalen på FLUGGER, och dom bekräftade att allt var beställt hos dom.
Jag har även pratat med renoveringsföretaget, men dom hänvisar till sin tysnadsplikt.
Du till och med hänger ut ditt ex lite här och där, vad i hela friden har han med det här att göra.
Tycker att du ska ta och fundera på din sk upprättelse......Är det att skriva om helt ovidkommande saker???
Varför håller du dig inte till ämnet och det som är relevant?
Varför måste du gå så långt som till rena skära lögner?
Är det kanske så att Jenny verkligen var som hon visades i TV. eller kanske ännu värre, ja med tanke på hennes hantering med papper mm,dom sa väl att jenny höll på att gå i personlig konkurs?
det ser vi klara bevis på att hon håller på att göra nu, dvs skatteskulden bl.

Hon skämdes för att det blev så fel i Tvn, men det är inget mot vad det är nu...Hela hennes liv är en enda parodi, en parodi som ni har skapat helt själva..
Just snygg upprättelse det blev för henne...
Tyvärr är din trovärdighet på noll.
Hade empati från början, men tycker att det hela bara har utmynnat i någon form av en njutningsfull skvallerhistoria.......

Har aldrig haft för anledning att inte svara på dina frågor försöker bara vara ledig några dagar från den här infekterade historien.

Varför är dessa personers agerande relevanta för Jennys upprättelse. Jag försöker svar från min aspekt. Därför att det visar på att TV har framställt Jenny som en idiot som man får behandla hur man vill.
Gräv på marken utan att fråga. Gör dåliga arbeten, hon är så korkad att hon märker väl inte skillnaden, synd att du hakar upp dig på släktskapet men det är faktiskt en jävhistoria som jag pratar om och en person som i sin myndighetsutövning har eventuellt begått ett tjänstefel en myndighetsperson som kommer till Jenny och bara pratar om det hon sett på TV och tar för givet att det Jenny säger inte är sant. Du som känner Jenny vet att hon inte har bedrivit någon ridskola.
Jag menar inte att Jennys skatteskuld ska särbehandlas utan tvärt om att den ska behandlas med samma möjligheter som alla andra får och det är att man brukar få en chans att avbetala och då brukar dom inte klippa dom möjligheter till intäkter som finns, vilket faktiskt blivit gjort i det här fallet.

Förmodligen därför att man klippt ihop diskussionerna så illa i TV programmet att det framställs som om Jenny har en anarkistisk syn på svensk skattelagstiftning.

Det är klart att Jenny gjort fel men hur mycket ska man behöva straffas för det hon kan ju inte själv reklamera arbetena som är gjorda eftersom hon inte beställt dom.

Det är möjligt att man beställt färg på fluggers men då har man hällt över den i hinkar från rusta, du kan säkert komma på andra alternativ. Det finns tapeter i två rum här som mycket väl skulle kunna komma från fluggers därför att jag sett dom där och dom tapeterna är varken fula eller billiga.
Varför kommer du inte till Jenny och tittar så får du själv se de allra flesta tror oss faktiskt inte förrän dom sett det hela och det skulle inte jag heller göra för det verkar alldeles för otroligt.
Ingen av oss bits så bara för att stilla din nyfikenhet när det gäller den frågan så titta förbi. Du blir inte uthängd på nätet bara för det.

Vad gör Jenny åt hela sin situation? Hon har lämnat alla papper till en ny revisor som håller på att bokföra dem och göra ett riktigt bokslut så att det ska gå att lämna in en korrekt näringsbilaga.

Hon har försökt tala med kfm, ärendet måste gå vidare till högre instanser.

Programmet är anmält till granskningsnämnden.

En del andra saker som inte är klara men pågår. Det är ingen som är overksam och tror att någon ska komma och kasta en massa pengar Jenny eller lösa problemen men pga att folk tror det dom sett i TV så har Jenny svårt att nå fram till folk/myndigheter för egen maskin.
Citera
2007-09-23, 14:18
Medlem
Mer svar

Citat:
Kan du och din mamma svara på mitt inlägg?
Eller käns det för pinsamt att måsta svara på ren fakta?
Ni båda är snabba på att svara på ovidkommande saker, helst din mamma.
Jag vill veta vad den här upprättelsen ska bestå av, jag vill veta vad alla irrelevanta fakta har med saken att göra?
Ni är så kopiöst snabba med att fortsätta mata oss med ovidkommande info.

Lägg fram ren fakta, vad vill ni? Vad har ni gjort för att förbättra Jennys ekonomiska situation?
Eller förväntar ni er att någon ska komma och betala bort alla Jennys Skulder, som hon uppenbarligen dragit på sig själv?
Förväntar ni er att någon ska komma hem till Jenny och göra om hennes hem till ett drömhem?
Som jag ser det i daxläget så sitter ni mest bara framför datorn och fortsätter ge oss helt ovidkommande fakta, nya smaskiga detaljer om hur dåliga alla andra är...
Jag kan i ärlighetens namn berätta att jag hade en tanke att hjälpa Jenny med hennes renovering, men ingen normal människa törs ha kontakt med er.

Vi är ett flertal människor som förväntar oss ett relevant svar från er nu...

Lägg fram ren fakta, vad vill ni? Vad har ni gjort för att förbättra Jennys ekonomiska situation? SVAR: Jenny har tagit ytterligare ett arbete + det som jag skrev in andra svaret, rättelser osv.

Eller förväntar ni er att någon ska komma och betala bort alla Jennys Skulder, som hon uppenbarligen dragit på sig själv? Ingen förväntar sig att någon ska komma och betala bort Jennys skulder men hon bör få samma behandling som resten av befolkningen skulle fått så att hon kan betala dom själv och inte sitta med intäkter som hon inte kan ta ut.

Förväntar ni er att någon ska komma hem till Jenny och göra om hennes hem till ett drömhem? SVAR Näe men faktiskt så förväntar JAG mig att den som har beställaransvaret ska reklamera även eldragningen så att någon form av ersättning utgår för det som kostar mer än 1600:- (det är den summa som Jenny fick på offert att det skulle kosta att dra el för att luftvärmepumpen skulle fungera och det enda eljobb som renoveringsföretaget skulle ha gjort, jag behöver väl inte tillägga att luftvärmepumpen inte fungerar pga elen är feldragen).

Som jag ser det i daxläget så sitter ni mest bara framför datorn och fortsätter ge oss helt ovidkommande fakta, nya smaskiga detaljer om hur dåliga alla andra är... SVAR jag vill helst inte sitta här utan göra andra saker.

SVAR Jag tycker att du ska komma hit och se med egna ögon. Vad du än tror när du läser så är jag ingen vän av överdrifter och jag tänker inte hänga ut dig och inte Jenny heller. Skulle jag hänga ut folk för små misstag då skulle jag behöva ägna mer än dubbelt så mycket tid vi datorn än vad jag gör idag. Skulle du nu ha vägarna förbi så titta på infarten till huset och fundera över vattenavrinningen. Det där är inget litet misstag.

Passa på idag Jenny fyller år så det finns tårta
Citera
2007-09-23, 16:39
Medlem
Azedas avatar
Snorpan

Citat:
Ursprungligen postat av Snorpan
Lägg fram ren fakta, vad vill ni? Vad har ni gjort för att förbättra Jennys ekonomiska situation? SVAR: Jenny har tagit ytterligare ett arbete + det som jag skrev in andra svaret, rättelser osv.

Eller förväntar ni er att någon ska komma och betala bort alla Jennys Skulder, som hon uppenbarligen dragit på sig själv? Ingen förväntar sig att någon ska komma och betala bort Jennys skulder men hon bör få samma behandling som resten av befolkningen skulle fått så att hon kan betala dom själv och inte sitta med intäkter som hon inte kan ta ut.

Förväntar ni er att någon ska komma hem till Jenny och göra om hennes hem till ett drömhem? SVAR Näe men faktiskt så förväntar JAG mig att den som har beställaransvaret ska reklamera även eldragningen så att någon form av ersättning utgår för det som kostar mer än 1600:- (det är den summa som Jenny fick på offert att det skulle kosta att dra el för att luftvärmepumpen skulle fungera och det enda eljobb som renoveringsföretaget skulle ha gjort, jag behöver väl inte tillägga att luftvärmepumpen inte fungerar pga elen är feldragen).

Som jag ser det i daxläget så sitter ni mest bara framför datorn och fortsätter ge oss helt ovidkommande fakta, nya smaskiga detaljer om hur dåliga alla andra är... SVAR jag vill helst inte sitta här utan göra andra saker.

SVAR Jag tycker att du ska komma hit och se med egna ögon. Vad du än tror när du läser så är jag ingen vän av överdrifter och jag tänker inte hänga ut dig och inte Jenny heller. Skulle jag hänga ut folk för små misstag då skulle jag behöva ägna mer än dubbelt så mycket tid vi datorn än vad jag gör idag. Skulle du nu ha vägarna förbi så titta på infarten till huset och fundera över vattenavrinningen. Det där är inget litet misstag.

Passa på idag Jenny fyller år så det finns tårta

En fråga igen....
Jenny fraställdes som en idiot enligt er, jag personligen tyclte inte att det var allra värst.
Ger det er rätt att fraställa alla andra som idioter då????
jag tycker att det här har blivit som en hetsjakt på alla runt er.
Du har skrivit på flera ställen att man inte ska bli straffad hela livet för något man gjort.
Håller med dig fullt ut, men snälla du, du straffar ju alla andra och det är inte lite heller, är det dubbelmoral eller gäller det bra Jennys framtid??
När du kände att kronofogden varit orättvis, ja då hängde du ut henne med hull och hår.
Det vi andra skulle ha gjor, är att pratat med hennes chef och anmält henne för tjänstefel.
Du gör massor av fel som inte gynnar Jenny eller dig i slutändan, det kommer bara att bli sju resor värre.
Du har skrivit att du fått advokater på dig, jag är inte ett dugg förvånad.
Hade du skött det här på ett mera rimmligt vis och mera konsekvent, då har ni säkert varit i bättre dager än i dag.
Ett litet ps bara Kronofogdsinspktören är inte moster, hon är faster till revisorn.
Citera
2007-09-23, 17:40
Medlem
bysnuffs avatar
Det jag inte riktigt förstår?
varför är det tv3/meter films fel att jenny har fuskat med moms deklarationerna under 2005/2006 ? att det sedan uppstår en större skuld är oxå ganska konstigt, eftersom du/ni skriver endera här eller på era fantastiska hemsidor att försäljningen alltid var rätt redovisad men avdragen för små.
fuskar man och lämnar osanna deklarationer får man betala ränta från det datum skulden uppstod, det är ganska grundläggande för alla som driver företag, behöver inte vara något större geni för att förstå det.
att man sen får göra avbetalningar på skatteskulder är absolut inget självklart, det kollas från fall till fall, nr 1 är att man får inte ha övriga skulder, nr 2 är att det ska finnas bärighet att betala igen skulden inom rimlig tid ! absolut max är sex(6) månader, sen har avbetalningar ingentig att gör med om folk är fastrar eller mostrar det har bara med det enskilda målet att göra, och visar du/ni inte att det går så får man ingen avbetalningsplan, svårare än så är det inte !!
men hoppas verkligen inte att folk börjar att snoka i era liv och hänga ut er som ni hänger ut vissa, kan nog tro eller kanske veta att det inte skulle vara speciellt roligt för dig/ni, har man gått med på förnedrings tv och skrivit på avtal ska man fan inte sitta och lipa och tycka synd om sig själv efteråt, förutsätter att hon är över 18 år och myndig
Citera
2007-09-24, 10:01
Medlem
bysnuffs avatar
Jag tror jag har räknat ut vad "bekräftelsen är"
Jenny och hennes Mamma eller om det är samma en som skriver, trodde i sin dumhet att tv3 meterfilm skulle komma och ordna upp ekonomin som redan var körd i botten, lämna några hundratusen på bordet, fixa ett ruckel till ett slott, ordna så att it verksamheten som ingen vet vad det är ! att rulla på och hon skulle tjäna miljoner, tror aldrig jag har skådat naivare männsiskor i mitt liv.
någonstans stod det att it verksamheten omsätter 300 000,- samtidigt som hon skulle anställa 1-2 säljare, känns som en fantastisk ekonomi styrning tragiskt det är det enda man kan säga
Citera
2007-09-24, 13:43
Medlem
Azedas avatar
Hmmmmmmmmmmm

Citat:
Ursprungligen postat av bysnuff
Jag tror jag har räknat ut vad "bekräftelsen är"
Jenny och hennes Mamma eller om det är samma en som skriver, trodde i sin dumhet att tv3 meterfilm skulle komma och ordna upp ekonomin som redan var körd i botten, lämna några hundratusen på bordet, fixa ett ruckel till ett slott, ordna så att it verksamheten som ingen vet vad det är ! att rulla på och hon skulle tjäna miljoner, tror aldrig jag har skådat naivare männsiskor i mitt liv.
någonstans stod det att it verksamheten omsätter 300 000,- samtidigt som hon skulle anställa 1-2 säljare, känns som en fantastisk ekonomi styrning tragiskt det är det enda man kan säga

Vet inte om man kan kalla det för bekräftelse!!!????
Nej jag tycker att det handlar om ren å skär besvikelse.
Jenny hade förmodligen en dröm om att allt skulle ordna upp sig och bli bra.
Till sin stora naktdel så tog hon inte det hela så allvarligt, hon trodde förmodligen att det skulle bli lättare an det blev.
Hon utföede aldrig det lyxfällan uppmanade henne att göra...

Ta hästarna, varför i hela friden säljer DU inte dom JENNY??
Alla pengar du kan få in måste väl vara ett plus?
Det känns som att du sätter din hobby före din firma, dvs din tänkta inkomst.
Du väljer medvetet att behålla den dyraste utgiften du har, före en inkomst..
Varför inte ordna upp livet med dom förutsättningarna du har i daxläget?
Jag vet att man kan ha starka kännslor för ett djur, men vet oxå att dom kostar mycket pengar.
Livet består av en massa val, och i det här fallet så väljer du helt bort din firma.Hästar kan du köpa nya senare, men en firma kan vara svårare att starta för dig om du inte tänker om.
Sen blir jag lite förundrar över din renovering.
Det finns ingen möjlighet att ditt hus är mindre värt i dag än för ett halvår sedan.
Vad jag har förstått av tidningarna, så fattades en list i köket till golvet?
En list kostar inte så mycket, där har du ett stort plus, dvs nya golv.
Du hade väl oxå fått nya tapeter överallt??
Läste oxå om en gipsskiva som suttit för ett uttag, det räcker med att söka fram uttaget, skära fram det och sätta dit ett nytt uttag.Ev ta bort den gipsskivan för att sedan sätta en ny.. inga stora pengar.
Ser faktiskt inte riktigt varför snorpan kan säga att huset skulle vara mindre värt??
Sen att företaget klantat sig och kanske inte gjort sitt bästa jobb, betyder det inte att huset är mindre värt.
Du har även skrivit att dom har stora skulder, ja då kan jag förstå att erat jobb blev lidande.
Förmodligen kände väl företaget att dom var tvungen att jobba i hop pengar.
det kanns som att det var fel läge för företaget att ta på sig ett sånt här jobb i den situation dom var.
Ni som vill bedriva företag bör veta att personalen vill ha sin lön, vad det än är för jobb.
Inget försvar men känns som en förklaring till deras långdragna lite slarviga arbete.
Citera
2007-09-25, 17:30
Medlem
Azedas avatar
Hallå vad hände med svater

Citat:
Vet inte om man kan kalla det för bekräftelse!!!????
Nej jag tycker att det handlar om ren å skär besvikelse.
Jenny hade förmodligen en dröm om att allt skulle ordna upp sig och bli bra.
Till sin stora naktdel så tog hon inte det hela så allvarligt, hon trodde förmodligen att det skulle bli lättare an det blev.
Hon utföede aldrig det lyxfällan uppmanade henne att göra...

Ta hästarna, varför i hela friden säljer DU inte dom JENNY??
Alla pengar du kan få in måste väl vara ett plus?
Det känns som att du sätter din hobby före din firma, dvs din tänkta inkomst.
Du väljer medvetet att behålla den dyraste utgiften du har, före en inkomst..
Varför inte ordna upp livet med dom förutsättningarna du har i daxläget?
Jag vet att man kan ha starka kännslor för ett djur, men vet oxå att dom kostar mycket pengar.
Livet består av en massa val, och i det här fallet så väljer du helt bort din firma.Hästar kan du köpa nya senare, men en firma kan vara svårare att starta för dig om du inte tänker om.
Sen blir jag lite förundrar över din renovering.
Det finns ingen möjlighet att ditt hus är mindre värt i dag än för ett halvår sedan.
Vad jag har förstått av tidningarna, så fattades en list i köket till golvet?
En list kostar inte så mycket, där har du ett stort plus, dvs nya golv.
Du hade väl oxå fått nya tapeter överallt??
Läste oxå om en gipsskiva som suttit för ett uttag, det räcker med att söka fram uttaget, skära fram det och sätta dit ett nytt uttag.Ev ta bort den gipsskivan för att sedan sätta en ny.. inga stora pengar.
Ser faktiskt inte riktigt varför snorpan kan säga att huset skulle vara mindre värt??
Sen att företaget klantat sig och kanske inte gjort sitt bästa jobb, betyder det inte att huset är mindre värt.
Du har även skrivit att dom har stora skulder, ja då kan jag förstå att erat jobb blev lidande.
Förmodligen kände väl företaget att dom var tvungen att jobba i hop pengar.
det kanns som att det var fel läge för företaget att ta på sig ett sånt här jobb i den situation dom var.
Ni som vill bedriva företag bör veta att personalen vill ha sin lön, vad det än är för jobb.
Inget försvar men känns som en förklaring till deras långdragna lite slarviga arbete.

Jag tycker att mitt inlägg förtänar ett svar, men inte det, det var väl kanske
lite för många obehagliga fakta i mitt inlägg
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in