2007-10-05, 15:59
Medlem
Azedas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kajjsa
Jag förstår att du tycker det och jag sa ju att jag inser att många kommer tycka att det är en orimlig parallell! Men jag hoppas att du kan förstå att det finns de som har andra prioriteringar. Speciellt om man är barnlös så kan djur vara väldigt kära och viktiga familjemedlemmar, som inte går att ersätta hur som helst.

Visst, är man på väg mot personlig konkurs har man nog inte så mycket att välja på. Då blir man nog tvungen att sälja hästar. Men att det är så "bara" som vissa får det att låta som - det är det jag vänder mig mot!

Efter som att jag har haft häst så vet jag att det inte är roligt att he bort dom.
Vill man inte sälja dom för att klara sitt eget uppehälle så ska man inte klaga heller...

Sen fattar vilken kotte som helst att hästarna lär inte stå på Jenny, för dom hade åkt vid utmätningen kronofogden hade...
Dom flesta gör ju så med sina kära agodelar .
men tycker bara att klaganderätten försvinner när man inte ens tar det ansvaret.
Jag har hävdat att hon har kapital i form av hästarna, sen väljer hon att göra som hon vill.....

Tycker oerhört synd om dom som hamnar i ekonomisk knipa, men bara om dom verkligen gör allt för att det ska bli bättre......

Jenny själv verkar fatta att det är bara hennes eget ansvar det här med skatterna, till skilnad från hennes instabila mamma....

Jag är rätt nöjd med det faktiskt, var ett stort plus.
Sen har jag aldrig sagt att någon skrattar ÅT Jenny, nej men åt den här makalösa historien hennes mamma har på sin sida..........

Själva poängen som var sanningen om lyxfällan, har ju spårat ur och blivit en ren nöjesläsning..................
Och jag har hela tiden hävdat att det är Anki som är den som förstör för Jenny mest.....

Det vidhåller jag............
Känner till dom mer än någon vet........
Citera
2007-10-05, 16:58
Medlem
Azedas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DenSomVetMest
Om man gör en näringsbilaga utan att göra bokföring så blir det inte korrekt. Det kan ju vilken mupp som helst räkna ut. Bokföingen görs nu för första gången, den har alltså inte blivit gjord tidigare, och utan att allt kommit in är det redan 25 000:- mindre. Jag vet att det är ca 25 000 till i ett av papprena jag har inne och det innebär att bara för det första året är det halva summan av vad "Lyxfällan-meterfilms" revisor inlämnat. Känns inte rätt då att ha kronofogde som är revisors faster när det är så inkorrekt inlämnat. Är det god revisorssed? Själv undrar jag varför det inte gjorts korrekt. Har varit i kontakt med Meterfilms vd ang detta, men jag får inget svar på den frågan. Jag får istället erbjudande om psykolog som de ska betala.

Jag tycker att det är dax för er båda att fundra på vilka som är dom största mupparna här....
Lyxfällan var hos dig i år dvs 2007 eller hur??????

Vems var ansvaret från början??????
Vem var det som startade den här sk firman???
Jäkligt lätt att fortsätta skylla på någon som var i ditt liv en vecka......

Hade du överhuvudtaget någon revisor första året??? 2005??
Eller 2006????
Om den revisorn har misskött sig så fattar jag din ilska....

Ni verkar ju inte ha fattat något överhuvudtaget....

i ett av inläggen tog du på dig merskulden.....men det gick över.

Lyssna bara på dig själv, du kan ju om du vill......däremot tror jag att din mamma påverkar dig.

Tror du verkligen på fullaste allvar att, bara för att du var med på tv så.......

Gör hela världen fel, men inte du...

Tänk på hur ditt liv,hem och ekonomi såg ut innan TV programmet..

VEMS VAR DÅ FELET??????????

och tänk oxå på att det här skulle ha hänt utan meterfilm.(ej renove)

Jag har förstått att programmet var vinklat, jag har fattat att det var mycket som absolut inte stämmde, jag har fattat att renoveringen inte var bra...

Men när ska du och din mamma börja fatta att den som ställt till det här är bara du och ingen annan.

Det är du som inte lämnat in papper mm, det är ju din uppgift från början, ska det vara så svårt att begripa??

Någon firma ska du då deffenitivt inte bedriva, inte med dom här förutsättningarna....

Gör det du är duktig på......håll dig till hästar och allt som har med det att göra..
Citera
2007-10-05, 17:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bysnuff
något mer du ville veta Internet ?

Nejdå, tycker din förklaring var utmärkt.
Citera
2007-10-05, 17:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Azeda
Efter som att jag har haft häst så vet jag att det inte är roligt att he bort dom.
Vill man inte sälja dom för att klara sitt eget uppehälle så ska man inte klaga heller...

Sen fattar vilken kotte som helst att hästarna lär inte stå på Jenny, för dom hade åkt vid utmätningen kronofogden hade...
Dom flesta gör ju så med sina kära agodelar .
men tycker bara att klaganderätten försvinner när man inte ens tar det ansvaret.
Jag har hävdat att hon har kapital i form av hästarna, sen väljer hon att göra som hon vill.....

Tycker oerhört synd om dom som hamnar i ekonomisk knipa, men bara om dom verkligen gör allt för att det ska bli bättre......

Jenny själv verkar fatta att det är bara hennes eget ansvar det här med skatterna, till skilnad från hennes instabila mamma....

Jag är rätt nöjd med det faktiskt, var ett stort plus.
Sen har jag aldrig sagt att någon skrattar ÅT Jenny, nej men åt den här makalösa historien hennes mamma har på sin sida..........

Själva poängen som var sanningen om lyxfällan, har ju spårat ur och blivit en ren nöjesläsning..................
Och jag har hela tiden hävdat att det är Anki som är den som förstör för Jenny mest.....

Det vidhåller jag............
Känner till dom mer än någon vet........

Kan bara säga att jag stod på hästarna vid utmätningen och de var värda 0:-. Var det inte officiella uppgifter???

Som jag sagt tidigare har jag haft kontakt med SKV samt haft redovisningen för 2005 inlämnad hos revisor innan programmet, men tyvärr gick jag ju med på deras snack om att "vi fixart det så gör inget mer nu". Vilket jag som sagt tyvärr gick på. 2006 skulle inte varit inlämnad och blev ju heller inte det förrän i juni som för precis de flesta andra. Dock vet jag inte ännu hur korrekt det blivit inlämnat av revisorn som meterfilm valt ut. Kommer ju att komma till det året och rätta det. Vet att de inte bokfört något förrän jan-07 när sie-filen kom iaf.
Citera
2007-10-05, 18:43
Medlem
bysnuffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av internet
Nejdå, tycker din förklaring var utmärkt.
ja men då säger jag bara varsågod, skatterna har jag hyffsad koll på än om jag inte har blod i hjärnan som vissa säger
Citera
2007-10-05, 20:21
Medlem
Azedas avatar
Citat:
ja men då säger jag bara varsågod, skatterna har jag hyffsad koll på än om jag inte har blod i hjärnan som vissa säger

Men hörrö du du lilla 29an.......
Vad roligt att du kan använda huvudet där uppe oxå

Du kanske nyss ha fått .....

Haha riktigt oseriöst skrivet av mig, men kan inte låta bli, sorry
Citera
2007-10-05, 22:57
Medlem
Citat:

Haha fattade piken! Hmmm fast du är fortfarande högfärdig och ska alltid ha rätt! (kan också bero på blodet, om du fattar vad jag menar)
Citera
2007-10-05, 22:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Azeda

Men hörrö du du lilla 29an.......
Vad roligt att du kan använda huvudet där uppe oxå

Du kanske nyss ha fått .....

Haha riktigt oseriöst skrivet av mig, men kan inte låta bli, sorry

Det är ju faktiskt riktigt kul att balla ur lite ibland!
Citera
2007-10-06, 00:52
Medlem
Azedas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lyxnisse
Det är ju faktiskt riktigt kul att balla ur lite ibland!

Ja de e ju det fniss
Livet blir ju så tråkigt annars
Citera
2007-10-06, 15:03
Medlem
bysnuffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lyxnisse
Haha fattade piken! Hmmm fast du är fortfarande högfärdig och ska alltid ha rätt! (kan också bero på blodet, om du fattar vad jag menar)
klart jag blir sur när du kallar mig korkad jag har faktiskt lite rätt ibland oxå, det enda jag vill är att få bort den korkade disskusionen om att det är fel på hela världen, för det är det INTE alla val är ens egna.
Högfärdig jag ?? inte då, en ganska snäll människa ibland
Citera
2007-10-06, 20:06
Medlem
bysnuffs avatar
och du lyxnisse du ska inte sitta och flörta med azeda känns som hon är min, annars kan det här utvecklas till ett svartsjukedrama
Citera
2007-10-06, 22:03
Medlem
Azedas avatar
Oj så sött

Citat:
och du lyxnisse du ska inte sitta och flörta med azeda känns som hon är min, annars kan det här utvecklas till ett svartsjukedrama

Hahahaha............Vet du vilket kön jag är då???
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in