Citat:
Ursprungligen postat av Kajjsa
Jag förstår att du tycker det och jag sa ju att jag inser att många kommer tycka att det är en orimlig parallell! Men jag hoppas att du kan förstå att det finns de som har andra prioriteringar. Speciellt om man är barnlös så kan djur vara väldigt kära och viktiga familjemedlemmar, som inte går att ersätta hur som helst.
Visst, är man på väg mot personlig konkurs har man nog inte så mycket att välja på. Då blir man nog tvungen att sälja hästar. Men att det är så "bara" som vissa får det att låta som - det är det jag vänder mig mot!
Visst, är man på väg mot personlig konkurs har man nog inte så mycket att välja på. Då blir man nog tvungen att sälja hästar. Men att det är så "bara" som vissa får det att låta som - det är det jag vänder mig mot!
Efter som att jag har haft häst så vet jag att det inte är roligt att he bort dom.
Vill man inte sälja dom för att klara sitt eget uppehälle så ska man inte klaga heller...
Sen fattar vilken kotte som helst att hästarna lär inte stå på Jenny, för dom hade åkt vid utmätningen kronofogden hade...
Dom flesta gör ju så med sina kära agodelar
.men tycker bara att klaganderätten försvinner när man inte ens tar det ansvaret.
Jag har hävdat att hon har kapital i form av hästarna, sen väljer hon att göra som hon vill.....
Tycker oerhört synd om dom som hamnar i ekonomisk knipa, men bara om dom verkligen gör allt för att det ska bli bättre......
Jenny själv verkar fatta att det är bara hennes eget ansvar det här med skatterna, till skilnad från hennes instabila mamma....
Jag är rätt nöjd med det faktiskt, var ett stort plus.
Sen har jag aldrig sagt att någon skrattar ÅT Jenny, nej men åt den här makalösa historien hennes mamma har på sin sida..........
Själva poängen som var sanningen om lyxfällan, har ju spårat ur och blivit en ren nöjesläsning..................
Och jag har hela tiden hävdat att det är Anki som är den som förstör för Jenny mest.....
Det vidhåller jag............
Känner till dom mer än någon vet........

än om jag inte har blod i hjärnan som vissa säger
.....
fniss
inte då, en ganska snäll människa ibland