2007-09-26, 10:41
  #457
Medlem
bysnuffs avatar
Men SnÄlla

varför kan ni inte förklara hur det kan vara Meter films fel att Jenny inte betalar skatt, ni matar och skriver på era hemsida om hur dum hela världen är ! Ibland måste man luta sig tillbaka och fundera på om det verkligen är fel på alla andra eller om man kanske har gjort ett litet fel själv ibland, spelar absolut ingen roll hur och när deklarationerna har blivit inlämnade, det är ingen annans fel att skatteskulden uppstått förrutom Jennys eget fel, om nu bilagan blev för sent inlämnad hamnar det om ett straff på ett par tusen max, verkligen fegt att inte svara bara för att man har några frågor, det går utmärkt att klaga på andra men inte att svara, men det är iofs bara ett tecken på att man ljuger, kan inte se det här dy/ni skriver som annat än en hög med förvirrade lögner, sluta lipa gör något åt situationen istället, sitta med 3 eller 4 hästar och klaga på att man har en skatteskuld det är riktigt patetiskt
Citera
2007-09-26, 17:43
  #458
Medlem
Azedas avatar
Men Bysnuffen

Citat:
Ursprungligen postat av bysnuff
varför kan ni inte förklara hur det kan vara Meter films fel att Jenny inte betalar skatt, ni matar och skriver på era hemsida om hur dum hela världen är ! Ibland måste man luta sig tillbaka och fundera på om det verkligen är fel på alla andra eller om man kanske har gjort ett litet fel själv ibland, spelar absolut ingen roll hur och när deklarationerna har blivit inlämnade, det är ingen annans fel att skatteskulden uppstått förrutom Jennys eget fel, om nu bilagan blev för sent inlämnad hamnar det om ett straff på ett par tusen max, verkligen fegt att inte svara bara för att man har några frågor, det går utmärkt att klaga på andra men inte att svara, men det är iofs bara ett tecken på att man ljuger, kan inte se det här dy/ni skriver som annat än en hög med förvirrade lögner, sluta lipa gör något åt situationen istället, sitta med 3 eller 4 hästar och klaga på att man har en skatteskuld det är riktigt patetiskt

Jag skulle vilja dajta dig...... Skulle det kunna gå??
Vart bor du?
Tror att jag vill ha vild sex med dig
Middag i morgon?
Om du är intresserad skriv ett svar

inget svar här= ingen dajt
Citera
2007-09-26, 18:02
  #459
Medlem
bysnuffs avatar
naturligtvis hårt och fint sex är alltid bra
pma om adressen
Citera
2007-09-26, 18:34
  #460
Medlem
Azedas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bysnuff
naturligtvis hårt och fint sex är alltid bra
pma om adressen

Hård sex= ja...Fin sex= NEJ

Vill bara ha dig hårt å njutningsfullt..Vill att du lever ut dina innersta drömmar med mig

är det något herrn klarar av??
Citera
2007-09-26, 18:35
  #461
Medlem
bysnuffs avatar
ja naturligtvis skulle jag kunna knulla dig sönder och samman
Citera
2007-09-27, 01:35
  #462
Medlem
Azedas avatar
Anki Och Jenny

Ni skriver på eran hemsida om självmord.???
Ni undrar också vem man ska skylla på???
Det är bara så här enkelt, att ni har drivit på det här så mycket och trott att ni skulle få massa empati.
Sanningen är tvärtom, det blev inte som ni trodde.

Ni driver er själva till ett vansine utan gränser, ni driver på er själva ,ingen annan.
Ingenstans kan man läsa vad Jenny gör för fel själv. det är BARA alla andra.
Man kommer alltid längst med ödmjukhet, försök berätta felen Jenny gör oxå.

Hur har allt sett ut om inte lyxfällan kommit in i bilden?
Förmodligen ännu värre.
Vi såg ju att hon inte brydde sig om något alls, oöppnade brev, fallfärdigt hem, fullt med skulder .

Enda skilnaden är förmodligen att inte så många behövt veta hur det var ställt.

Frågan är om hon inte gått i personlig kk tidigare än så här...

Jag är ledsen men Jenny är INTE perfekt, hon är som många många andra, slarvig, skuldsatt mm mm.

Säger som jag sagt tidigare....sälj allt onödigt, börja med den dyraste utgiften HÄSTARNA.

Försök att bygga upp en ny trygghet, tryggheten i sig själv.
Det gäller både JENNY och ANKI.

Sen kan Jenny smått börja om med hästar och det hon vill.

Så länge ANKI håller sin sida vid liv, så kommer ni aldrig att få lugn och ro.

Försök att inse nästan allt skulle ha hänt med eller utan lyxfällan....
Citera
2007-09-27, 09:31
  #463
Medlem
Wiseguys avatar
Det är lustigt så naiva människor det finns på Flashback.....

Flera i denna tråd skriver nedsättande kommentarer om bla Jenny och andra deltagare i Lyxfällan.

Att programmet är vinklat kan vi väl ändå vara överens om, det borde väl varenda barnunge förstå....
Det som är så tragiskt är att i Lyxfällan handlar det om att på ett vinklat och ofta manipulerat sätt försöka göra bort deltagarna inför hela svenska folket, och låta Charlie och Mattias se ut att vara räddande hjältar.....
Men detta ger bra tv då det är sådant vi vill se. (Kolla bara på succén med Idol, där deltagarna vid uttagningarna blir totalt sågade och kränkta medans tittarna skrattar! )

Men hur som helst,
Här på Flashback brukar man inte tro på media. Kolla bara dissningarna mot tex Aftonbladet (kallas oftast Aftonhoran) och annan "skvallerpress". Enligt skribenter på Flashback så verkar man vara mer eller mindre utvecklingsstörd om man läser och tror på dessa blaskor.
Men när vi nu kommer till Lyxfällan,som handlar om mäniskor som av olika anledningar hamnat i en sämre sits ekonomiskt, då är det plötsligt helt självklart att media har rätt!
Inte vinklar man programmet inte.... och självklart är det deltagarna som det är fel på....

Jojo, Ni vet vad Ni talar om..... eller?
Jag tror att många av Er som skriver nedlåtande kommentarer om bland annat Jenny inte varit i närheten av att hamna i samma tragiska sits.
Eller så är det just det ni har, och bedövar Er egen smärta med att dissa andra i samma sits? (det brukar kännas lite bättre då....)
Alltför många människor idag lever på lånade pengar för ren konsumtion.
Man lånar till hemelektronik, resor, ja till och med maten och skithuspapperet handlas ofta på kredit!!
Jag känner själv många sådana familjer som lever så. Allt rullar på ganska bra till det råkar hända något oförutsett. Någon blir till exempel sjuk eller oförberett arbetslös och detta kan då krascha hela ens ekonomi fullständigt.
"Familjen Lån" måste då ta ytterligare lån eller krediter för att lösa detta...
Till slut så sitter man med en jävla massa krediter och lånar då för att lösa bort vissa krediter....
Att dessa personer har tid att arbeta övergår mitt förstånd...
Man har ju fullt upp med att hålla reda på alla sina lån och krediter på bästa sätt så att man håller räntorna låga för att klara av att betala för sig.....

Har en kompis som 1988 tog ett större lån för att han skulle "flasha" och resa på en sk lyxresa i två veckor!
Han betalar än idag på denna resa!!
Han har i olika omgångar sedan dess lånat flera gånger för att kunna betala det ursprungliga lånet, vilket alltså föranlett nya skulder.... Rent ut sagt idiotiskt, men så går det när man ska imponera....

Programidén Lyxfällan
I övrigt tycker jag att programmet Lyxfällan är ett fullständigt skitprogram som inte uppfyller något egentligt syfte.
Programidén i grunden är visserligen bra, men skulle fokusera på människor som på riktigt sitter i just problem med sina skulder.
Men förmodligen är inte Charlie och Mattias kompetenta nog att rå på sådana problem!
Det skulle vara ett utomordentligt informativt och nyttigt program i både förebyggande och upplysande syfte om man tog deltagare som lever med stora skulder, som lever under utmätning av Kronofogden och som mer eller mindre inte har råd till mat för dagen. Det skulle kunna bli en sevärd utmaning till våra kära (?) ekonomer Charlie och Mattias...............

Något sådant scenario kommer vi nog aldrig att få uppleva dock.....
Citera
2007-09-27, 11:10
  #464
Medlem
Azedas avatar
Bara ett liten kommentar

Citat:
Ursprungligen postat av Wiseguy
Det är lustigt så naiva människor det finns på Flashback.....

Flera i denna tråd skriver nedsättande kommentarer om bla Jenny och andra deltagare i Lyxfällan.

Att programmet är vinklat kan vi väl ändå vara överens om, det borde väl varenda barnunge förstå....
Det som är så tragiskt är att i Lyxfällan handlar det om att på ett vinklat och ofta manipulerat sätt försöka göra bort deltagarna inför hela svenska folket, och låta Charlie och Mattias se ut att vara räddande hjältar.....
Men detta ger bra tv då det är sådant vi vill se. (Kolla bara på succén med Idol, där deltagarna vid uttagningarna blir totalt sågade och kränkta medans tittarna skrattar! )

Men hur som helst,
Här på Flashback brukar man inte tro på media. Kolla bara dissningarna mot tex Aftonbladet (kallas oftast Aftonhoran) och annan "skvallerpress". Enligt skribenter på Flashback så verkar man vara mer eller mindre utvecklingsstörd om man läser och tror på dessa blaskor.
Men när vi nu kommer till Lyxfällan,som handlar om mäniskor som av olika anledningar hamnat i en sämre sits ekonomiskt, då är det plötsligt helt självklart att media har rätt!
Inte vinklar man programmet inte.... och självklart är det deltagarna som det är fel på....

Jojo, Ni vet vad Ni talar om..... eller?
Jag tror att många av Er som skriver nedlåtande kommentarer om bland annat Jenny inte varit i närheten av att hamna i samma tragiska sits.
Eller så är det just det ni har, och bedövar Er egen smärta med att dissa andra i samma sits? (det brukar kännas lite bättre då....)
Alltför många människor idag lever på lånade pengar för ren konsumtion.
Man lånar till hemelektronik, resor, ja till och med maten och skithuspapperet handlas ofta på kredit!!
Jag känner själv många sådana familjer som lever så. Allt rullar på ganska bra till det råkar hända något oförutsett. Någon blir till exempel sjuk eller oförberett arbetslös och detta kan då krascha hela ens ekonomi fullständigt.
"Familjen Lån" måste då ta ytterligare lån eller krediter för att lösa detta...
Till slut så sitter man med en jävla massa krediter och lånar då för att lösa bort vissa krediter....
Att dessa personer har tid att arbeta övergår mitt förstånd...
Man har ju fullt upp med att hålla reda på alla sina lån och krediter på bästa sätt så att man håller räntorna låga för att klara av att betala för sig.....

Har en kompis som 1988 tog ett större lån för att han skulle "flasha" och resa på en sk lyxresa i två veckor!
Han betalar än idag på denna resa!!
Han har i olika omgångar sedan dess lånat flera gånger för att kunna betala det ursprungliga lånet, vilket alltså föranlett nya skulder.... Rent ut sagt idiotiskt, men så går det när man ska imponera....

Programidén Lyxfällan
I övrigt tycker jag att programmet Lyxfällan är ett fullständigt skitprogram som inte uppfyller något egentligt syfte.
Programidén i grunden är visserligen bra, men skulle fokusera på människor som på riktigt sitter i just problem med sina skulder.
Men förmodligen är inte Charlie och Mattias kompetenta nog att rå på sådana problem!
Det skulle vara ett utomordentligt informativt och nyttigt program i både förebyggande och upplysande syfte om man tog deltagare som lever med stora skulder, som lever under utmätning av Kronofogden och som mer eller mindre inte har råd till mat för dagen. Det skulle kunna bli en sevärd utmaning till våra kära (?) ekonomer Charlie och Mattias...............

Något sådant scenario kommer vi nog aldrig att få uppleva dock.....


Det är ju så här att, många har ju faktiskt fått hjälp av lyxfällan och dom är jätteglada för det.
Sen är det också så att det finns dom som inte blivit nöjda.
Det är dom som inte är nöjda som hörs mest, lite konstigt faktiskt.
Alla fattar att dom tar fram det sämsta i den här formen av program, allt för att det ska se bra ut när dom väl får rätsida på historien.
I Jennys fall så har dom själva gått över gränsen med sitt "gnällande".
Om du läser allt dom själva har skrivit så framstår Jeynny enbart som ett offer.
Men sanningen om att hon verkligen hade det tufft innan, framkommer inte.
Jag kan förstå folks reaktion, sen att många reagera enorm omoget i sitt sätt att skriva, är direkt patetiskt.

Jenny hade redan en situation med skatteskulder och slarviga papper.
Jenny hade inte länmat in näringsbilagan, som hon skulle gjort själv.
Jenny hade redan ett katastrofalt dåligt hus.
Jenny tog inget som helst ansvar för sitt företag eller sitt privata innan lyxfällan.
Men vart framkommer det i allt Jenny och hennes mamma skriver?

Går man in på Jennys egen hemsida, så kan man läsa om alla hennes hästar.
Lite märkligt att hon själv inte gör något åt sin situation.
http://www.jennythoresson.dinstudio.se/

Jag köper inte det Anki (Jennys mamma) skriver på sin sida, det finns ingen
som helst logik i hennes skrivande.
http://lyxfallan-sanningen.dinstudio.se/

Vart tog det egna ansvaret vägen??
Jag har skrivit några konkreta inlägg som jag inte får något som helst svar på, vad kan det bero på?
Det mesta dom här damerna nappar på är skvaller och smutskastning av olika instanser.

Man är lika naiv om man köper Jenny och Ankis historia..
Citera
2007-09-27, 13:22
  #465
Medlem
Wiseguys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Azeda
Om du läser allt dom själva har skrivit så framstår Jeynny enbart som ett offer.
Du har helt rätt i att hon på sin och sin mammas sida framställs som ett offer.
Men samtidigt är väl inte detta så konstigt då hon faktiskt är part i "målet".
Konstigt skulle det väl se ut om hon klagade över Lyxfällans metoder samtidigt som hon skriver att "allt är mitt fel, Lyxfällan är bäst".
Man får helt enkelt se det från hennes sida lite. Om Du själv ansåg dig illa behandlad, hur skulle Du själv reagera?

Citat:
Men sanningen om att hon verkligen hade det tufft innan, framkommer inte.
Jag kan förstå folks reaktion, sen att många reagera enorm omoget i sitt sätt att skriva, är direkt patetiskt.

Jenny hade redan en situation med skatteskulder och slarviga papper.
Jenny hade inte länmat in näringsbilagan, som hon skulle gjort själv.
Jenny hade redan ett katastrofalt dåligt hus.
Jenny tog inget som helst ansvar för sitt företag eller sitt privata innan lyxfällan.
Men vart framkommer det i allt Jenny och hennes mamma skriver?
Att hon inte skriver att hon innan Lyxfällan hade problem tycker jag är ganska naturligt och att skriva om det skulle endast vara onödig överskottsinformation.
För orsaken till att hon sökte till Lyxfällan borde väl rimligen vara att hon inte klarade ut sin ekonomi längre, eller hur?

Citat:
Går man in på Jennys egen hemsida, så kan man läsa om alla hennes hästar.
Lite märkligt att hon själv inte gör något åt sin situation.
http://www.jennythoresson.dinstudio.se/
Okej, hästar kostar pengar att hålla i drift. Vi har haft en hel del hästar själv...
Men samtidigt är det inte så säkert att de behöver vara en ekonomisk belastning.
Jenny jobbar som ridinstruktör, vilket jag antar är en hobby som hon har för att finansiera hästarnas kostnader. Därför kan det vara så att hästarna drivs på de viset. Så gjorde min tjej i alla fall då vi hade flera hästar samtidigt.
Att sälja hästarna är därför inte en lönsam affär då hästpriserna inte skjuter i höjden precis....

Citat:
Man är lika naiv om man köper Jenny och Ankis historia..
Jag köper inte deras historia till fullo, MEN (!) jag kan sortera mellan raderna och ta till mig "båda sidornas" historia, vilket inte Du verkar göra.
Man ska nog ha haft skulder och liknande problem själv för att kunna sätta sig i dessa människors öden.
Självklart så skall man ta ansvar, men samtidigt så ska man inte acceptera att bli överkörd om man anser sig själv ha rätt!
I fallet med Lyxfällan så anar jag nog att man från deras sida nog kan gå över gränserna för att göra "bra tv"!!
Citera
2007-09-27, 16:40
  #466
Medlem
bysnuffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wiseguy
Du har helt rätt i att hon på sin och sin mammas sida framställs som ett offer.
Men samtidigt är väl inte detta så konstigt då hon faktiskt är part i "målet".
Konstigt skulle det väl se ut om hon klagade över Lyxfällans metoder samtidigt som hon skriver att "allt är mitt fel, Lyxfällan är bäst".
Man får helt enkelt se det från hennes sida lite. Om Du själv ansåg dig illa behandlad, hur skulle Du själv reagera?


visst skyddar man personer i sin närhet, men det får inte sluta med att man, hoppar på produktions bolag, revisorn, hantverkarna,personerna runt produktionen till och med kronofogden, för det är rena påhopp och lögner i min värld, dom sysslar med

Citat:
Ursprungligen postat av Wiseguy
Att hon inte skriver att hon innan Lyxfällan hade problem tycker jag är ganska naturligt och att skriva om det skulle endast vara onödig överskottsinformation.
För orsaken till att hon sökte till Lyxfällan borde väl rimligen vara att hon inte klarade ut sin ekonomi längre, eller hur?


Men det enda dom gör är att skylla på att problemen har uppstått efter lyxfällan

Citat:
Ursprungligen postat av Wiseguy
Okej, hästar kostar pengar att hålla i drift. Vi har haft en hel del hästar själv...
Men samtidigt är det inte så säkert att de behöver vara en ekonomisk belastning.
Jenny jobbar som ridinstruktör, vilket jag antar är en hobby som hon har för att finansiera hästarnas kostnader. Därför kan det vara så att hästarna drivs på de viset. Så gjorde min tjej i alla fall då vi hade flera hästar samtidigt.
Att sälja hästarna är därför inte en lönsam affär då hästpriserna inte skjuter i höjden precis....

men dom kostar absolut ingenting när dom är sålda, man kan inte klaga på skatte skulder och personlig konkurs om man har något slags värde som är "onödigt"

Citat:
Ursprungligen postat av Wiseguy
Jag köper inte deras historia till fullo, MEN (!) jag kan sortera mellan raderna och ta till mig "båda sidornas" historia, vilket inte Du verkar göra.
Man ska nog ha haft skulder och liknande problem själv för att kunna sätta sig i dessa människors öden.
Självklart så skall man ta ansvar, men samtidigt så ska man inte acceptera att bli överkörd om man anser sig själv ha rätt!
I fallet med Lyxfällan så anar jag nog att man från deras sida nog kan gå över gränserna för att göra "bra tv"!!
Citera
2007-09-27, 20:13
  #467
Medlem
Azedas avatar
Azeda Skriver

Till alla som tror att jag tagit någon form av parti...
Svar NEJ.

Jag pratar av ren erfarenhet, ekonomisk erfarenhet.
Jag vet hur illa det kan vara, och JAG VET hur mycket man måste offra.

När man har det som absolut mest illa, ja då måste man bita ihop och offra allt man har för att överleva.
Är man nära en personlig kk, då måste man väl börja fundera på vad man vill...

Vill man ta ansvaret och rädda det man kan, eller ska man sticka huvudet i sanden och försöka skylla på alla andra??

Hade jag fyra hästar så skulle jag sälja dom omg, det är överlevnad vi pratar om, och ett bevis på att jag verkligen vill ställa allt till rätta.
Får jag då låt oss säga 40 000 för fyra hästar, ja det är en bit på skulden.
Sen slipper jag även alla kostnader med hästarna.
Jag har oxå haft häst och vet att dom INTE är billiga att äga.
Foder, hö, föräkringar, stallplats mm mm.
Nej det är inte billigt.
Det handlar om ren prioritering, det vet alla som hamnat snett någon gång i livet.

Men blundar man för sin egen sanning, ja då kan det gå riktigt illa.

Om jag tar ett lån och lever loppan för, ja det är ju mitt agerande, kan omöjligt skylla på någon annan den dagen jag inte kan betala...Eller hur?

Startar jag ett företag och skiter i att fullfölja dom förpliktelser det innebär, ja då kan jag inte skylla på någon annan.

Det är det jag retar mig på så inni vassen.....
En människa som vill så mycket men klarar inte av att slutföra något.
Sen har mage att beskylla alla runtomkring henne.
En människa som har kapital i form av bla hästar, inte vill rädda det hon kan, retar mig oxå.
En människa som hänger ut och smutskastar så många inblandade, retar mig.
En människa som har hamnat snett och sedan skyller allt på samhället. Dvs oss runt henne.......
Citera
2007-09-28, 19:00
  #468
Medlem
bysnuffs avatar
såg en fantastisk text på mammans sida "En av de saker som jag har försökt att hålla är att lära genom sina egna misstag. Något i stil med:

Dricker du för mycket blir du full och kommer att må dåligt dagen efter. Den läxan lyckades jättebra Jenny dricker väldigt sällan någon alkohol (Det är jag glad för idag eftersom de flesta alkoholhaltiga drycker är ångestframkallande)."

endera får du lära känna din dotter eller sluta ljuga som en häst travar !!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in