2010-10-21, 23:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av internet
Hur kunde skulden på Eurocard kortet vara drygt 80 tusen när kreditgränsen var 50 tusen? Räntan kan väl inte tickat så snabbt på bara någon månad???

Bankerna hade iallafall tydligen börja sätta stopp då hon hade satt i system att skaffa ytterligare bank när det tog stopp.

Men har inte kortföretagen nått ansvar då som öser pengar över en arbetslös ung oerfaren tjej?

Hon hade en skuld på 84 tusen, men hennes kredit va bara på 50 tusen, så hon hade övertrasserat sin kredit med nätta 34 tusen de lilla livet
Citera
2010-10-21, 23:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xstas
Hon hade en skuld på 84 tusen, men hennes kredit va bara på 50 tusen, så hon hade övertrasserat sin kredit med nätta 34 tusen de lilla livet

Tack för svaret, tror jag förstår.

Jag trodde det tog stopp om man maxade krediten, men då är det nog inte så då.
Citera
2010-10-22, 00:00
Bannlyst
Citat:
Tack för svaret, tror jag förstår.

Jag trodde det tog stopp om man maxade krediten, men då är det nog inte så då.

Nä, så fungerar inte alla kreditkort. Har själv lyckats med att övertrassera mitt citycard på fyllan. Finns ju något som varnar banken att någon övertrasserar, men när den gränsen är nådd är det redan extremt övertrasserat.

De 35.000 hon lyckades övertrassera måste hon gjort de senaste dagarna troligen.
Citera
2010-10-22, 00:02
Medlem
hazard simpsons avatar
Citat:
Men har inte kortföretagen nått ansvar då som öser pengar över en arbetslös ung oerfaren tjej?

Har också funderat på det där. Hur kan kollen vara så dålig? Ligger väl i kortföretagens intresse att få tillbaka sina pengar. Jag reagerade också på att hon hade 4 banker. Hur fan är det möjligt? Gör dom inte kreditupplysning och ser sånt?
Citera
2010-10-22, 00:05
Medlem
husseinbolts avatar
stereotyp som fan
Citera
2010-10-22, 00:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hazard simpson
Har också funderat på det där. Hur kan kollen vara så dålig? Ligger väl i kortföretagens intresse att få tillbaka sina pengar. Jag reagerade också på att hon hade 4 banker. Hur fan är det möjligt? Gör dom inte kreditupplysning och ser sånt?

Syns det på en kreditupplysning så snabbt eller är det först när det går vidare till Inkasso eller kronofogden som man blir märkt i registret?
Citera
2010-10-22, 00:13
Medlem
hazard simpsons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av leiki.erik
Syns det på en kreditupplysning så snabbt eller är det först när det går vidare till Inkasso eller kronofogden som man blir märkt i registret?

Jag vet faktiskt inte hur det där funkar. Men det verkar ju troligt att det tar ett tag innan det registreras. Men inte särskilt sannolikt att hon vet om det.
Citera
2010-10-22, 00:14
Bannlyst
Citat:

Ingen betalningsanmärkning förrän man fått ett delgivningskvitto som inte skickats in inom...ett fåtal dagar. Delgivningskvittot skickas från KF och det är bara ett kvitto på att...man har en ekonomisk situiation.

Sen om man inte betalar så är det upp till kreditgivaren att begära en utmätning.

Betalningsanmärkning får man m.a.o efter man fått delgivningskvitto, oavsett om man skickat in det eller ej. Kan ta allt från ett par månader till bara ett par dagar innan man får ett.
Citera
2010-10-22, 00:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aggression
Ingen betalningsanmärkning förrän man fått ett delgivningskvitto som inte skickats in inom...ett fåtal dagar. Delgivningskvittot skickas från KF och det är bara ett kvitto på att...man har en ekonomisk situiation.

Sen om man inte betalar så är det upp till kreditgivaren att begära en utmätning.

Betalningsanmärkning får man m.a.o efter man fått delgivningskvitto, oavsett om man skickat in det eller ej. Kan ta allt från ett par månader till bara ett par dagar innan man får ett.

Öy!

Då har jag mao åkt på två-tre stycken utan jag visste om det!
Jag har fått några kvitton att skriva på och skicka in inom 10 dagar. Kan man begära ett gratis
utdrag på om man har betalningsanmärkningar någonstans eller är det enbart betaltjänster?
Citera
2010-10-22, 00:36
Bannlyst
Citat:
Öy!

Jag har fått några kvitton att skriva på och skicka in inom 10 dagar. Kan man begära ett gratis
utdrag på om man har betalningsanmärkningar någonstans eller är det enbart betaltjänster?

Ring KF och fråga bara. De lär veta. Går ju också överklaga en delgivning men ska göras inom 1 månad tror jag det är. Men då måste man ha bevis för att man betalt innan man fick delgivningen.
Citera
2010-10-22, 00:43
Medlem
klantons avatar
Jag tycker hon var söt och lite ball men ack så pantad
Citera
2010-10-22, 00:45
Medlem
B´stards avatar
Citat:
Öy!

https://www.minuc.se/

Går att få ett utdrag gratis en gång om året.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in