Nordfix har precis skickat ett mail till mig som jag inte ens orkar besvara.
Vid tidigare diskussioner med dom så tog jag upp det faktum att jag som förälder mådde dåligt över att mitt barn mådde dåligt av att leva mitt i en byggarbetsplats under flera veckor.
Man kan väl säga att jag i ett desperat försök att få dom att få tummen ur häcken vädjade till deras samvete. Kan tillägga att det inte fungerade.
Det tragiska är att dom inte ens förstår att elen dom dragit är en "dödsfälla" och att det kan rasera hela deras redan knackiga verksamhet.
Det är fullkomligt obegripligt att dom kan försvara det arbete dom tycker sig ha gjort.
Utöver Nordfix så är det många personer som jag inte är älskad hos just nu. Jennys pappas fru t ex tycker att det är viktigare att hon skäms pga det här, hon tror på TV - programmet, än att man för striden för sanningen framåt. Hon tycker att man ska ta skeden i vacker hand vara rar och hålla käften.
Inte min bag precis.
Hur många barn och vuxna ska behöva lida egentligen?
Jag tror att jag skrivit om det förut men det har varit så många turer nu så jag tar det en gång till.
Efter att jag ringt ett antal samtal under ett antal månader till Nordfix och meterfilm (som ju var beställare av jobbet) och huset fortfarande såg ut som en byggarbetsplats så fick jag den sista onsdagen i maj ett utbrott som fick vulkanen etna att blekna. Utbrottet fick jag på Malin Knave som precis hade sett bilder på hur det såg ut hos Jenny (tagna den 27 maj). Resultatet av mitt utbrott var att M K fixade en oberoende (vilket han faktiskt var) besiktningsman. Protokollet var långt och noggrannt skrivet men han uttryckte också att han inte helt kunde uttrycka sig om elen men tyckte att det var konstig att det inte fanns några doslock.
Efter besiktningen fick Jenny ett erbjudande om pengar eller att Nordfix skulle komma tillbaka och snygga till arbetet.
Både Jenny och jag insåg att pengarna inte skulle räcka för att göra det som behövdes men å andra sidan så skulle det vara skönt att stryka ett streck över allting och gå vidare med att fixa upp livet. Jenny tog förlikningen och om inte det här med f-skattsedeln hänt hade jag nog inte suttit här och skrivit nu utan jobbat med mitt och Jenny hade jobbat med sitt och allt hade fallit i glömska så småning om.
Vad som hade hänt utan f-skattsedel eländet är att elsäkerhetsverket hade kommit och granskat dragningarna vilket var ett önskemål från en riktig elektriker, framför allt för att han sett fler farligheter som företaget gjort på andra ställen och sådana företag ska inte hålla på med el av rena säkerhetsskäl.
Det finns många som tror att Jenny är ute efter pengar från meterfilm eller tv3men hade dom bara hjälpt till att fixa tillbaka f-skattsedeln och tagit ansvar för det jobb som dom tog på sig i samband med f-skattsedeln så hade jag förmodligen inte suttit här och skrivit i kväll.
Men nu har det här blivit ngt helt annat som jag inte vet riktigt än vad det är.