2008-09-19, 22:54
Medlem
Equinoxes avatar
Är det någon som vet mer än det som skrivits i skvallerpressen om de nya programledarna Lasse Hellström och Elisabeth Fogelström? Med tanke på deras osäkerhet i media så har antingen Strix gått på "lägsta budet" i löneanspråk eller så är det något fuffens. Kan dessa två personer ha något med Resurshuset eller Balansekonomi och deras healing-möten att göra? Något känns lurt när de har programledare som inte ens jobbar med ekonomi. Dom kunde ju tagit vilken personal- eller rekryteringschef som helst istället.
Citera
2008-09-19, 23:05
Medlem
Equinoxes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saccard
Jag är också hundra på att han gick tvåårig fordon eller hasade runt på IV-programmet. Jag är lika hundra på att den "nya" familjebilen som de köpt och som kostade 2500 kr är en sönderrostad Volvo 245 som inte håller vintern igenom.

Tvåårigt fordon vette fan. Han kunde ju absolut inte nånting om bilar, men han kan ju skolkat och sovit igenom hela skoltiden. Han har säkert gymnasieutbildning från nån bygg-linje. Han jobbar trots allt som snickare men skulle inte få dra i en enda spik hemma hos mig.

Håller med till 100% om den "nya" bilen. Troligtvis har den pajjat så nu har han tre till stående på parkeringen.
Citera
2008-09-20, 09:52
Medlem
237s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Equinoxe
Är det någon som vet mer än det som skrivits i skvallerpressen om de nya programledarna Lasse Hellström och Elisabeth Fogelström? Med tanke på deras osäkerhet i media så har antingen Strix gått på "lägsta budet" i löneanspråk eller så är det något fuffens. Kan dessa två personer ha något med Resurshuset eller Balansekonomi och deras healing-möten att göra? Något känns lurt när de har programledare som inte ens jobbar med ekonomi. Dom kunde ju tagit vilken personal- eller rekryteringschef som helst istället.

Intressant tanke du har där.

Något skumt var det, för de kändes väldigt dåliga för TV-underhållning. Å andra sidan har lyxfällan alltid varit ganska dåligt genomfört. En bra grundidé och möjligheten att få se hopplösa WT har varit enda attraktionen, resten är bara bajs.
Citera
2008-09-20, 12:15
Medlem
BePositives avatar
För det första så saknar jag charlie och mattias, gillar inte de nya programledarna.

För det andra så undrar jag hur dum man kan vara att köpa bilar och sedan sälja dom 2-3månader och förlora en jävla massa pengar. Förstår dock inte varför han köper av firma då värdet sjunker direkt han är utanför dörrarna.
Citera
2008-09-20, 19:11
Medlem
Wittgensteins avatar
OT raderad.

/Mod.
Citera
2008-09-20, 19:16
Medlem
frankie16s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BePositive
För det första så saknar jag charlie och mattias, gillar inte de nya programledarna.

För det andra så undrar jag hur dum man kan vara att köpa bilar och sedan sälja dom 2-3månader och förlora en jävla massa pengar.

Hans son heter Kevin. Det kanske krävs mer än ett program för att lära känna de nya!?
Citera
2008-09-21, 01:19
Medlem
trickydicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 237
Om man ska slå upp WT i ett lexikon så kan man med fördel ha denna killen som referens. Han var som ett koncentrat av alla WT som någonsin levt och verkat i Sverige. Tribaltatuering, son/bonusbarn som heter Kevin, köper begagnade bilar och säljer dem när han tröttnat ... min WT-mätare brast för fan när han intog skärmen.

Men det som tar bort hela WT-stämpeln är att han jobbar heltid, betalar full skatt och inte ligger andra till last.. Då skiter jag i hans tauteringar och bonusbarn. han är inte WT
Citera
2008-09-21, 01:21
Medlem
trickydicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saccard
Jag gissar nu, men jag skulle kunna tänka mig att han är i trakterna runt 25 och hon någonstans runt de 40. I hennes fall så stöds min teori av trickydicks information om att hon har ett barn på cirka 20. Hon kan mycket väl ha varit 17-18 när hon fick den första och sen så har det bara ramlat på med unge efter unge.

Han satte sig verkligen i skiten när han gifte sig med henne och samtidig tog på sig försörjningsplikten för hennes ungar som hon har med andra karlar. Vad tänker han med?

Hon är 39, han är 31-32 nånting.
Citera
2008-09-25, 10:29
Medlem
Coss avatar
HON SKÄMMER BORT BARNEN MED LÅNADE PENGAR

Annica har fullständigt tappat kontrollen. Hon går back tusentals kronor varje månad och tvingas jobba nästan hela tiden för att hålla sig flytande. Trots detta skämmer hon bort sina tonårssöner med både pengar och tid.

- Oansvarigt, säger Lyxfällans experter Lasse och Elisabeth.

Som singelmamma med två tonårssöner har Annica från Bålsta redan en tuff tillvaro. Att hon dessutom befinner sig i en ohållbar ekonomisk situation gör inte saken enklare.

- Det är ofattbart, jag fattar inte hur man kan ha 700.000 kronor i lån utan att ha några tillgångar, suckar Lyxfällans Lasse Hellström när han gått igenom Annicas ekonomi.

För att klara sig tvingas Annica ha två jobb men trots detta sköter hon all markservice hemma och skämmer bort sina tonårssöner, som inte ens förstår hur mycket mamma jobbar. Dessutom ger hon dem nästan allt de vill ha och en rejäl månadspeng.

För Lyxfällans experter är det uppenbart vad som måste göras: dels måste Annica sanera sin ekonomi och lära sig hushålla med pengarna, men framför allt måste hela familjen ändra sitt beteende och sönerna måste lära sig bidra.

- Annars lär de sig ett helt felaktigt beteende från början, säger Lyxfällans Elisabeth Fogelström.

Avsnitt 2: Torsdag 25 september kl. 21.00
Citera
2008-09-25, 11:16
Medlem
Annelis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trickydick
Hon är 39, han är 31-32 nånting.
Kuken möjligtvis.Alltså vad han tänker med......
Citera
2008-09-25, 11:45
Medlem
Programmet verkar bra, är det värt att kolla på?
Citera
2008-09-25, 13:32
Medlem
Morgonkrööks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av philiphan
Programmet verkar bra, är det värt att kolla på?

Har man inget annat för sig, brukar det vara klart sevärt...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in