2007-08-22, 22:53
  #349
Bannlyst
Vinklade program!

Citat:
Ursprungligen postat av Vicious_
han verkade ju helt slö i huvudet.

Hur kan man vara så jävla dum så man köper allt skit på avbetalning, och dessutom lassar upp det på vinden?....


.....Liksom "nannyjouren" och liknande som skall föreställa verkligheten medan i själva verket det ges manus till de medverkande så att det skall se ut som att det är på riktigt.

"Lyxfällan" är gratisreklam för de två männen där man NOGA anger deras firmor. Likaså reklam för olika hantverksfirmor, resebyråer /som ger en resa då de medverkande varit SÅ duktiga/ Mäklare som även de får reklam och enbart för programmets skull ger överpriser på lägenheter och hus.
Banker som aldrig skulle beviljat lån om inte TV var på plats.
Sedan börjar det alltid med att de två männen skakar på huvuderna och säger att detta är nog de värsta vi sett och HUR skall vi klara av detta?
Då vet ju alla att i TV åtminstone så slutar allting så bra.
Hur det sedan blir i verkligheten kan ju diskuteras då en medverkande hade blivit ruinerad efter det TV-lamporna släckts.
Citera
2007-08-22, 23:09
  #350
Medlem
silverblues avatar
Att jenny blev av med F-skattesedeln är helt och hållet hennes eget fel. Tror knappast det var meningen att Meterfilm skulle sköta den operationella driften av Jennys företag, och där ingår att sköta ansökningar, papper och blanketter.

Dålig stil med det andra dock, att inte slutföra arbetena korrekt. Kan du skriva mer detajerat vad dom gjorde för jobb i huset.
Citera
2007-08-22, 23:13
  #351
Medlem
Martinsons avatar
Verkligen intressant att läsa detta, man har ju hela tiden misstänkt att något inte är rätt. Eftersom det alltid på slutet verkar reda upp sig och de öser beröm över hur duktiga deltagarna varit. När de påtalat att de ska besöka banken för att diskutera lånen har man alltid tänkt "Jaaaa... hur fan ska de få banken att gå med att betala alla kreditskulder och slå ihop allt till ett stort lån?"

Sen visar det sig alltid att det har ordnat sig till det bästa och budgeten ser ut att hålla mer än väl. Bara glada miner när de kommer tillbaka en månad senare för att se hur familjen klarar sig.

Var väl någon familj som fick sitt badrum renoverat som present för att de varit så duktiga, och man undrar än idag hur de var värda det? Deras syn på ekonomi var helt sanslös och allt var köpt på kredit. Om jag inte minns helt fel så saknades det ungefär 100000:- till renoveringen, men för att det skulle se bra ut på slutet så fick man alltså renoveringen som present.

Jag hoppas vi någongång får reda på sanningen om detta program och får veta hur det gick sen, efter att smekmånaden var över.
Citera
2007-08-22, 23:18
  #352
Medlem
Faktum kvarstår

Näringsbilaga fanns hos en revisor som höll på att göra den färdig. Anlitad genom Jennys försorg.

C och M hämtar alla papper där och tar dem till en annan revisor. Dom har under den tiden en generalfullmakt.

Ansvaret går att diskutera in i det oändliga men det är fortfarande ett mycket stort juridiskt ansvar som ligger i en generalfullmakt.

Det är andra saker som hänt i händerna på grabbarna C och M som man inte ens orkar ta upp det får falla mellan fingrarna.

/Mamman
Citera
2007-08-22, 23:23
  #353
Medlem
Målet är sanningen

Det är många som inte vågat yttra sig pga hot om ett ännu värre liv om man säger något till media. Jag har själv fått ett sådant hot men jag antar att jag inte har vett att vara nog rädd.

Så mycket sanning som möjligt är målet.

/Mamman
Citera
2007-08-22, 23:27
  #354
Medlem
straycats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snorpan
Det är många som inte vågat yttra sig pga hot om ett ännu värre liv om man säger något till media. Jag har själv fått ett sådant hot men jag antar att jag inte har vett att vara nog rädd.

Så mycket sanning som möjligt är målet.

/Mamman

Hot från exakt vem och hur?
Citera
2007-08-22, 23:38
  #355
Medlem
moderatswings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av straycat
Hot från exakt vem och hur?

Tidigare i tråden:
"Meterfilm har fått möjlighet att ta ansvar för dessa handlingar men responsen var förtäckt hot citerar juristen på meterfilm 'Vill du verkligen gå till pressen och ställa till ett ännu större helvete för Jenny?'."
Citera
2007-08-22, 23:38
  #356
Medlem
Mediacirkusen

Innan jag drog igång hela den här mediacirkusen så var jag i kontakt med juristen på meterfilm och undrade hur vi skulle lösa det hela, ok jag kanske inte var så hygglig.
Hon var helt kall och ville inte ens prata med mig om jag inte hade fullmakt från Jenny.
Jag talade om att nu går jag till Media om jag inte får någon annan respons det var då hon sa "Vill verkligen ställa till ett ännu värre helvete för Jenny".
Det var väl ungfär då jag nämde att jag inte skrivit på något papper och om inte jag gick så stod det folk i kö som anmält sitt intresse för att föra fram sanningen.
Det finns sådana människor som är beredda att ställa upp men dom får vara skyddade så länge om vi hamnar i hetare strider där saker måste bevisas.
Jag kan ju också bli anklagad för att hitta på.

/Mamman
Citera
2007-08-23, 00:25
  #357
Medlem
Som sagt va aftonbladet i morgon! Sitter just nu och väntar på att fotografen ska komma! Ja ni läser rätt klockan är halv ett på natten och dem är på väg hit!

Jösses snorppan vi får se var det här slutar! Jag har å andra sidan endast berättat sådant som hänt och kommit fram efter programmet och det har jag inte skrivit på något avtal om!

Hoppas att fler kommer fram eftersom det finns minst 2 till som jag har pratat med som tycker som oss!

Till oss har meter dock sagt att vi får gå ut i media kring den här biten eftersom dem fråntar sig allt ansvar kring vad deras husexpert sa i programmet! Lite konstig inställning tycker jag!
Citera
2007-08-23, 07:19
  #358
Medlem
Jag är glad

Det är underbart att fler träder fram. Jag tror att dom flesta kan hitta luddiga zoner som gör att man ändå kan visa på uppenbara lögner och brister i programmet.

Hoppas du gör dig bättre på bild än vad jag gör

Hoppas du fick sova någonting i natt.

Ser fram emot dagens aftonblad det ska bli riktigt intressant.

/Mamman
Citera
2007-08-23, 11:58
  #359
Medlem
RollerBoySEs avatar
Har ni tänkt på att programmet även ka ha en negativ inverkan på de som inte är så bra på att räkna?

Räddningsplankan är ju nästan alltid att höja lånet på bostaden. Då amorteringsfria lån är "the name of the game" i Sverige blir den månatliga kostnaden för lånehöjningen vanligen blygsam då den endast omfattar en (än så länge) rätt så låg räntehöjning.

Tror ni inte att det är åtminstone några tittare som räknar baklänges och frestas att höja sitt bostadslån och "leva livet" för de pengarna?

Problemet är bara att amorteringsfria lån och låga räntor inte är något som man kan räkna med att det alltid kommer att erbjudas. Tids nog kan det bli nog så svettigt när man tvingas att betala tillbaka lånet på kanske 20 år i stället för 60...

I dessa dagar talas det mycket om bolånekrisen i USA och "subprime-lån". Faktum är att låntagarna i USA i normalfallet INTE erbjuds några amorteringsfria lån, utan hela beloppet måste faktiskt återbetalas på relativt kort tid.

Så frågan är om vår svenska bolånemarknad är så mycket friskare än den i USA...
Citera
2007-08-23, 12:20
  #360
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RollerBoySE
Har ni tänkt på att programmet även ka ha en negativ inverkan på de som inte är så bra på att räkna?

Räddningsplankan är ju nästan alltid att höja lånet på bostaden. Då amorteringsfria lån är "the name of the game" i Sverige blir den månatliga kostnaden för lånehöjningen vanligen blygsam då den endast omfattar en (än så länge) rätt så låg räntehöjning.

Tror ni inte att det är åtminstone några tittare som räknar baklänges och frestas att höja sitt bostadslån och "leva livet" för de pengarna?

Problemet är bara att amorteringsfria lån och låga räntor inte är något som man kan räkna med att det alltid kommer att erbjudas. Tids nog kan det bli nog så svettigt när man tvingas att betala tillbaka lånet på kanske 20 år i stället för 60...

I dessa dagar talas det mycket om bolånekrisen i USA och "subprime-lån". Faktum är att låntagarna i USA i normalfallet INTE erbjuds några amorteringsfria lån, utan hela beloppet måste faktiskt återbetalas på relativt kort tid.

Så frågan är om vår svenska bolånemarknad är så mycket friskare än den i USA...

Håller helt med dig! För att inte prata om att dem i varje program har "sålt" bilar motorcyklar tv etc. och tillgodoräknat sig dem pengarna för att lösa problemet! Men var har lånen som var kopplade till respektive bilar etc. tagit vägen! I vissa fall som du säger så har dem bakats in i huslånet men jag har även sett avsnitt där dem lånen bara har försvunnit!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in