2007-08-23, 12:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snorpan
Det är underbart att fler träder fram. Jag tror att dom flesta kan hitta luddiga zoner som gör att man ändå kan visa på uppenbara lögner och brister i programmet.

Hoppas du gör dig bättre på bild än vad jag gör

Hoppas du fick sova någonting i natt.

Ser fram emot dagens aftonblad det ska bli riktigt intressant.

/Mamman

Du var ju inte med på bild? Eller sparar dem dig till eftermiddags löpsedeln?
Citera
2007-08-23, 12:25
Medlem
Vad är det för verksamhet som den här Jenny håller på med??

Hon slog inte mig som den drivne företagartypen direkt. Vare sig i tv-programmet, här på Flashback, eller i Aftonbladet och Expressen så har någon lyckats "luska ut" var hennes försörjning kommer ifrån.
Citera
2007-08-23, 12:45
Medlem
Statics avatar
it företag?

Citat aftonbladet
Hon hade köpt en gård och det nystartade it-företaget gick trögt.

It-företag ? vad är det hon syslar med IT är ganska stort område.

Som jag läst innan i många inlägg ser hon inte ut som en drivade egenföretagare, inte i tv eller i tidningar. hade hon varit en drivade egenföretagare hade hon sålt sitt företags namn fram och tillbaka för att folk ska få upp ögonen för just henne.

Citera
2007-08-23, 13:03
Medlem
Katarsiss avatar
Länkar till artikeln. Den med plus får gärna bidra med den delen.
http://www.aftonbladet.se/plusidag/article612964.ab
Citera
2007-08-23, 13:19
Medlem
StefanHeterJags avatar
Flashback i ett nötskal! Från att börja med att *skratta* åt deltagarna så sitter vi nu med en helt annan bild där det är meterfilm vi skrattar åt. Vissa av deltagarna har iaf fått en viss upprättelse vad gäller sitt anseende tycker jag, då väldigt många läser den här tråden. Alltid kul att få veta hur det går till bakom kulisserna, men det här verkar ju vara något helt i hästväg (haha) åt helvete.

Hoppas det går bra för er och fortsätt skriva om allt som kommer fram här så länge det inte ligger er i fatet inför en eventuell rättsligt process mot meterfilm.
Citera
2007-08-23, 13:45
Medlem
Alfhildas avatar
Lena i Lyxfällan

..är tydligen nöjd med hjälpen hon fick, hittade hennes blogg här:

http://my.opera.com/Lenis/blog/index.dml/tag/Lyxf%C3%A4llan%2010%20maj%202007
Citera
2007-08-23, 17:37
Medlem
TommyGBGs avatar
IT-företag?

Vad är det för "IT"-företag tjejen drev?
Ja det undrade jag när jag såg programmet och även när jag hittade den här tråden.

Avsaknaden av fakta lämnar ju fältet öppet för spekulationer.

Liveshow via webcam, eller?
Citera
2007-08-23, 17:50
Medlem
Martinsons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TommyGBG

Ja det tror jag med!
Citera
2007-08-23, 18:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TommyGBG
Vad är det för "IT"-företag tjejen drev?
Ja det undrade jag när jag såg programmet och även när jag hittade den här tråden.

Avsaknaden av fakta lämnar ju fältet öppet för spekulationer.

Ja, enligt någon på flashback tidigare är jag ju så förbannades ful och tydligen också flata så jag vet inte var jag skulle platsa.
Svårt också när jag inte ens har en webcam.
Fast iofs allt går ju att sälja till rätt pris, men de pengar jag skulle tjäna enligt prgrammet skulle jag knappast få in på mig själv om man tror flashback.
Citera
2007-08-23, 18:31
Medlem
straycats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moderatswing
Tidigare i tråden:
"Meterfilm har fått möjlighet att ta ansvar för dessa handlingar men responsen var förtäckt hot citerar juristen på meterfilm 'Vill du verkligen gå till pressen och ställa till ett ännu större helvete för Jenny?'."

Tack, var lite trött igår..
Citera
2007-08-23, 18:35
Medlem
TommyGBGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DenSomVetMest
Ja, enligt någon på flashback tidigare är jag ju så förbannades ful och tydligen också flata så jag vet inte var jag skulle platsa.

Jag tror nog det finns köpare till allt

Citat:
Ursprungligen postat av DenSomVetMest
Svårt också när jag inte ens har en webcam.
Fast iofs allt går ju att sälja till rätt pris, men de pengar jag skulle tjäna enligt prgrammet skulle jag knappast få in på mig själv om man tror flashback.

Det är skönt å se att du har självdistans och kan skratta åt det,
de flesta tar sånt där på alldeles för stort allvar.

Men vi undrar ju fortfarande vad det var för spännande it-företag du drev?
Citera
2007-08-23, 18:54
Medlem
It-företag

Med lite tålamod så får ni nog veta vad försörjningen är. Det är en bra ide men alldeles för enkel att duplicera om man kommer på den eller om jag avslöjar den nu.

Någon nämde någonstans om marknadsföringen och att den kan ju inte ha varit så bra. Helt rätt där har det brustit och det har brustit ordentligt.

Åtgärder vidtagna lanseringen förberedd utifrån ekonomiska möjligheter. Professionell säljare anlitad som är beredd att sälja på provision till att börja med.

Pilot jobb genomförda, logistik uppbyggd mao klart för ordentlig start. Men......hur göra det utan f-skattsedel

Alla undrar vad Jenny gjort för att klara sig under tiden? Just nu har hon gjort som många andra måste göra ibland. Tagit ett vanligt hederligt knegarjobb tsv. Pengar måste ju in.

Dessutom åker hon runt och håller hopplektioner för ryttare på kvällarna. Hon är en mycket skicklig ryttare och det finns många i Ö-vik som är avundsjuk på henne för det.

Har hon fått hästarna av mig? Nej dom har hon betalat själv.

Har jag som mamma hjälpt henne? Jajemän så mycket jag kunnat men efter att nyss kommit tillbaka efter en 3½ års lång sjukskrivnng så är ju inte sparkontona direkt smäckade.

Är hon lat? Nej men efter alla motgångar 2006 blev hon under en lång period passiv därför att hon inte visste vad hon skulle göra. Precis allt hon tog i gick åt hell och varje gång det såg ut att bli lite bättre hände något nytt t ex bilen gick sönder (minst 10 händelser av samma karaktär på ett halvår), sen hände det en par ordentliga saker som jag inte kan och inte vill berätta om för då utelämnar jag människor som inte ska bli utelämnade.

Har hon något som helst ansvar själv för det som hänt? Självklart har man väl det men för det ska man väl inte behöva bli någon slags driftkucku för hela sverige bara för att någon vill göra sensations TV.

Har hon lärt sig något? Ja det brukar ju vara så att ju jävligare något är desto mer lär man sig. Jag brukar själv se jävliga tider eller dumma investeringar som ovanligt bra och lärorika kurser i livet.

Precis som jag brukar se korkade människor och korkade uttryck som en påminnelse om vilken begåvad människa jag är själv

Mamman
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in