2008-06-28, 15:51
Medlem
Gravity2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 237
Så pinsamt stagat. Man ser ju att de har läst på innan kamerorna startar, och så ska de låtsas berätta för varandra om läget.
Precis som när den mörkhåriga killen alltid ska ge bort en "present" i slutet av varje program...

"Ja, just ja! Jag har ju en liten present också..."
Som att han hade glömt bort det och precis kom på det...

EDIT:
I övrigt gillar jag Lyxfällan, rätt intressant att se att många av människorna med skulder upp över öronen faktiskt inte är dumma alkoholiserade idioter (Även om det också finns), utan att de bara klantat sig.
Citera
2008-06-28, 17:34
Medlem
Andremasks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 237
*asg*

"Nä, vi skiter i att åka dit, jag pallar inte ett till whitetrash..."

Så pinsamt stagat. Man ser ju att de har läst på innan kamerorna startar, och så ska de låtsas berätta för varandra om läget.

Stör mig som fan på att de i VARJE avsnitt ska säga att det är det värsta de sett.

Eller på den där listan ... "Charlie & Mathias ska hjälpa dem att *3 punkter*". Och givetvis "klarar" de alla 3 punkterna i varje program. Ingen spänning. Det är så lamt att Grannfejden är uppbyggd på exakt samma sätt. Man kan komma undan med att köra samma koncept i ETT program, men i TVÅ, wtf ...!

Man kunde ju slå ihop Lyxfällan och Grannfejden. Tänkte närmast på snubben med "din dröm min verklighet", han och fjällan verkade inte komma överens ordentligt. Kanske var de i luven på grannarna med?
Sheriffen från Vares kanske kunde visa dem lite mer handgripligen hur man ordnar upp ekonomin?

Nej, efter att ha sett ett antal avsnitt av lyxfällan så blir det mer och mer uppenbart att programmet är ganska duktigt "dramatiserat" för att bättre passa "den kräsna TV-publiken".
Vissa saker man ser känns direkt pinsamma. Det har blivit någon from av svensk freak-show á la Ricky Lake med folk som snarare skulle behöva vård än att hängas ut i TV(tänker närmast på mentalvårdaren).
Citera
2008-06-28, 17:50
Medlem
237s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andremask
Man kunde ju slå ihop Lyxfällan och Grannfejden. Tänkte närmast på snubben med "din dröm min verklighet", han och fjällan verkade inte komma överens ordentligt. Kanske var de i luven på grannarna med?
Sheriffen från Vares kanske kunde visa dem lite mer handgripligen hur man ordnar upp ekonomin?

Nej, efter att ha sett ett antal avsnitt av lyxfällan så blir det mer och mer uppenbart att programmet är ganska duktigt "dramatiserat" för att bättre passa "den kräsna TV-publiken".
Vissa saker man ser känns direkt pinsamma. Det har blivit någon from av svensk freak-show á la Ricky Lake med folk som snarare skulle behöva vård än att hängas ut i TV(tänker närmast på mentalvårdaren).

Kul med mentalvårdaren hur den där livscoachen sa "Det är bara din omgivning som säger till dig att du är dålig på ekonomi, därför blir du också det!".

Sen trodde hon själv på det att hon skuldsatt sin rumpa bara för att hennes syster sagt åt henne att hon var kass på ekonomi

Sheriffen från Vares stör jag mig enormt på. De kanske hade kunnat komma undan med att säga att han kallas så i 1-2 program, men i 20? Det var ju knappast så att någon hörde om det på redaktionen, "Sheriffen" själv lär väl ha sagt det "Jo, sen i den där introgrejen, så vill jag gärna att ni säger att jag kallats för Sheriffen från Vares. Det var så jag kallades. Jag gjorde en jävla insats där nere ..."

Med tanke på juggarna som bor i Sverige idag så har jag svårt att se hur någon från Balkan skulle kunna få respekt för honom, än mindre kalla honom Sheriffen, i ett seriöst syfte. Snarare någon svensk i fikarummet som kallade honom det på skämt, sen trodde han själv att det var blodigt allvar och började runka till bilder av sig själv i fransbyxor, stövlar med sporrar och sheriffstjärna.

Känns som om enda anledningen till att Vares-Wiggum löst konflikter är för att de bråkande parterna blivit så less på honom så de har blivit vänner tillfälligt för att kunna bli av med honom, sen när han åkt så fortsätter de bråka och han tror att han är The Shit.

Hans kollega Jonas Gåde säljer f.ö. kurser i sektliknande "terapimetoden" PowerThinking. På hans forum (som byggts för att sälja tjänsten men maskerar sig som ett vanligt diskussionsforum) så blockas alla på livstid som är kritiska till metoden. Kalla mig konspirationstokig, men jag tror inte vi får se Grannfejds-kollegan Robban Aschberg göra ett Insider-knäck om den verksamheten i första taget
Citera
2008-06-28, 17:57
Medlem
237s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gravity2
Precis som när den mörkhåriga killen alltid ska ge bort en "present" i slutet av varje program...

"Ja, just ja! Jag har ju en liten present också..."
Som att han hade glömt bort det och precis kom på det...

EDIT:
I övrigt gillar jag Lyxfällan, rätt intressant att se att många av människorna med skulder upp över öronen faktiskt inte är dumma alkoholiserade idioter (Även om det också finns), utan att de bara klantat sig.

Lyxfällan har onekligen en intressant kärna, nämligen personerna det handlar om. Det är ju orsaken till att man ser på eländet vecka efter vecka, inte för de okarismatiska programledarna.

Tyvärr tycker jag att programmakarna sjabblar bort det genom att konstruera en Hollywood-story där Charlie och Mathias ALLTID är hjältar, vinner allas gunst på slutet, och som du säger, ger bort en present och fortfarande tror att vi blir överraskade efter 30 avsnitt. Hela skiten följer ju alltid samma mönster

En voiceover målar upp ett mardrömsscenario.
C&M går igenom fallet för veckan och säger att "Jag tycker vi åker dit".
C eller M pratar med den ena parten, den andra går runt i lägenheten och förfasar sig över alla inköp.
De går ut för att snacka ihop sig enskiljt.
De skriver på en fullmakt. C&M säger att detta är det värsta de sett.
Pengar sätts upp på en anslagstavla.
En checklista på 3 punkter över vad C&M kan hjälpa WT med visas.
Sekvenser där den skuldsatte får sälja bort sina ägodelar radas upp.
10 sista minutrarna avbryts misären och lyckan förefaller vända.
Checklistan bockas av, och de har lyckats med alla 3 punkterna.
C&M gör återbesök, och allting är till synes totalt frid och fröjd.
Samma tid nästa vecka.

Citera
2008-06-28, 17:57
Bannlyst
He-he.
Fast handen på hjärtat - visst är det ganska underhållande?
Citera
2008-06-28, 21:14
Medlem
Andremasks avatar
Klart att det är underhållande. Varför skulle man annars bänka sig varje vecka för att titta?

Kan man kanske tänka sig att trean fortsätter med den här "freak-show" betonade underhållningen och sdrar igång en ny serie?
Citera
2008-06-29, 03:38
Medlem
237s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spooz
He-he.

Absolut! Men jag ser bara de första 30 minuterna. Orkar inte se ett fabricerat slut.
Citera
2008-06-29, 03:58
Medlem
cloNes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spooz
He-he.

Det är sjukt roligt. Vissa är ju helt maniska i sitt prylsamlande.
Citera
2008-06-30, 02:35
Medlem
Arbetarbroders avatar
Vad sjukt att man kan jobba som mentalskötare när man har såna uppenbarliga psykiska problem som kärringen i senaste avsnittet av Lyxfällan hade. Hon verkade ju ha nedsatt begåvning och sen försökt sig på en juristutbildning som hon inte fixat såklart, jobbat för mycket och fått återkrav på CSN och sen var det kört med ekonomin.

Så hamnar de inom vården, känns som sjukvården ofta får ta hand människor som inte lyckas med annat, tyvärr. Hon kan ju fan inte va lämplig, helt manisk kärring med sitt samlande, nedsatt begåvning och massa rubbningar. Ska hon hjälpa folk med psykiska besvär?! Shit...

Intressant avsnitt dock.. Fast de hade aldrig klarat det om inte BlueStep fått den gratisreklam som de får snyggt placerat i Lyxfällan.

Förövrigt var hennes jävla lampa skitful!
Citera
2008-06-30, 18:31
Bannlyst
Har tidigare missat även det avsnitt som går i repris ikväll.
Ska bli intressant

Citat:
Ursprungligen postat av Lyxfällan
Anneli och Niklas bor i ett radhus i Västerås tillsammans med fyra barn, tre hundar och två katter. Nu lever de på krediter och avbetalningar. Utan koll på vart pengarna går riskerar de att behöva lämna sitt hus. Karusellen startade för några år sedan när Anneli började slentrianshoppa från alla möjliga postorderkataloger. Hon var hemma på dagarna och upptäckte nöjet att handla direkt från TV-soffan istället för att åka till staden med alla barnen.

Hon skaffade sig krediter hos både Jotex och Ikea. Krediterna växte till 35 000 kronor. Men det är deras minsta problem. Familjen har dragit på sig snabba och dyra lån från bland annat GE Money Bank på 145 000 kronor. Idag tvingas de betala av drygt 11 000 kronor varje månad på sina lån och kreditkort.

Credit till GeMoneyBank.
De verkar ha lyckats fånga upp vartenda stolpskott i det här landet..
Citera
2008-06-30, 22:35
Medlem
Härlig reklam för Skultuna i kvällens avsnitt..!
Fast dom har ju iof rätt, mycket skumt folk som bor därute.
Citera
2008-07-01, 04:53
Medlem
Tycker prog. är riktigt underhållande
Fast jag skulle verkligen vilja att dom la ut grejjorna på tv3s sida ist så jag kunde köpa feta anläggningar, datorer m.m till jävligt billiga priser
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in