Vafan! Han känner ju jag!
Det programmet sänds igen ikväll va? Har ställt alarmet iaf, och fixat TV.
Jag bara *MÅSTE* se det, helt enkelt.
Först och främst - vad hette företaget i programmet? Så det inte visar sig vara någon klon av den jag känner.
Hur framstod han i TV? Jag hoppas verkligen inte det var FÖR mycket förnedring.
Han är för övrigt en riktigt schysst och skärpt person med tekniksinne, men hopplöst virrig (jo, det är jag också...) Sa de namnet på företaget i TV så jag slutligen kan verifiera att det är samma person?
Sånt där är betydligt vanligare än vad man kan tro bland småföretagare. Många registrerar glatt sitt företag utan att ha en aning om vilka hårda krav det ställs på bokföring etc. Jag har hjälpt ett par polare i samma situation, och det är ofta digra luntor material av variernade kompletthetsgrad som måste sorteras, bokföras, etc. och sedan sweet-talka SKV för att minska skadeverkningarna därifrån.
Då snackar vi alltså i övrigt intelligenta personer.
PS.
En miljon i skatteskuld trollar man bort genom att hitta fakturor/kvitton som täcker det. När det har gjorts en transaktion från företaget men kvitto saknas antar SKV att man tagit ut pengarna som lön och de beskattas därefter (>60%), och på det 40% skattetillägg... Dessutom anmäls det till åklagare! Anders har begått både bokförings- och skattebrott, så vi får verkligen hoppas att någon hjärtlös byråkrat hittar en liten tillstymmelse till medkännande.