2007-12-07, 12:48
Medlem
Diablesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Azeda
Blir så jäkla arg, två stycken totalt nollade hjärnor som får hjälp.
Jag har en kompis som har gammla skulder hos kronofogden, ingen nyare än 11år, han har aldrig misskött en hyra.Han har INTE ens lika mycket i skuld som dom hade,och har ett fast jobb.
Tror ni att han får låna penga?NEJ.
Handelsbanken, ja samma bank som dom hade, menar att han INTE får ha något skuldsaldo hos kronofoden för att låna pengar.

Har funderat över det där. Hur pass många av alla dessa beviljade banklån i Lyxfällan har gått igenom just för att det är tv?
Citera
2007-12-07, 12:52
Medlem
Andremasks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Diabless
Har funderat över det där. Hur pass många av alla dessa beviljade banklån i Lyxfällan har gått igenom just för att det är tv?

Om man betänker hur pass svårt det normalt sett är att få ett banklån, en försiktig prognos kunde nog vara 100%.
Jag menar, om de här muparna från tierp skulle snubbla in på banken för att få låna säg 400 papp med motiveringen "har dagit på oss 600 tusen i skulder för att vi inte öppnat räkningskuverten" så hade de snarare blivit utslängda på gatan.
Citera
2007-12-07, 13:47
Medlem
TommyGBGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TEO
Mitt i prick.

Som pappa hade jag ALDRIG ställt upp som borgenär. Han måste vara lika inavlad som sonen ser ut.

Varför ställde inte tjejens föräldrar upp? Jag såg inte hela programmet så jag vet inte varför. Är de döda eller är bara smarta och har sett vart det hela barkar hän?

Håller med, jag hade aldrig ställt upp som borgenär, blir sonen
arbetslös så blir det ju pappa som får betala hela kalaset,
iof så är det kanske inte mer än rätt då farsan har varit med och uppfostrat
den där bortskämda snorungen som tror man kan få allt utan att de kostar.

Ibland undrar man om folk endå inte hade mått bäst av en rejäl personlig konkurs?

Citat:
När tjejen beklagade sig över antalet fönster.. För första gången i mitt liv hade jag lust att slå en annan tjej.

Ja hon hade behövt vakna upp och inse verkligheten.
Citera
2007-12-07, 14:54
Medlem
FMMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TEO
Som pappa hade jag ALDRIG ställt upp som borgenär. Han måste vara lika inavlad som sonen ser ut.

Han skrek ju ut "SOLIDARITET", hajar du nu vad det handlar om?

Fucking White Sosse-Trash, det sitter i generna precis som vad de ska rösta på.
Citera
2007-12-07, 15:54
Medlem
karlhenrik_s avatar
Varför tycker flera här att farsan beter sig som en idiot? Jag får det inte att gå ihop att det skulle vara något negativt att hjälpa sin egen son.
Citera
2007-12-07, 15:59
Medlem
syndroms avatar
karlhenrik_, för tydligen verkar inte sonen ha den blekaste respekt för pengar.. han lär bara ge farsan ännu mer skulder än vad han redan har. Därför skulle inte jag hjälpa min unge om jag visste att den hade hjärnförmåga mindre än en räka..
Citera
2007-12-07, 16:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cos
Jag har dessutom för mig att man fick se frun i familjen tvingades gå till sin mamma och där lova att betala tillbaka alla pengar hon lånat av henne. Med tanke på upplägget verkade det röra sig om en större summa pengar, i verkligheten var lånet i storleksordningen 5000:-.

Ja inte nog med det så hade dom faktiskt fått pengarna vilket mamman sa också! Men med Charlies rättfärdighet så ansåg han att dem skulle betala tillbaka dom! Kanske för att få till lite bra tv eller?
Citera
2007-12-07, 16:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av My name is Earl
Det stod väl inget om hur STOR kompressorn var? Nya finns ju att köpa från 700:-

Notera jag försvarar INTE lögnarna.

Helt rätt jag tog för givet att det var en större då det var bilar dom arbetade med! Har du någonsin försökt att byta däck med en kompressor för 700:- så vet man att allt under en 5'a är skit tyvärr!

Men nej det stod inte beloppet! Däremot stod det att dom även hade hjälpt pappan i garaget! Och jag tror delar av programmet handlade om att dom inte hjälpte till?

Sen är det väl bra ifall det blir lite fokus på mamman så hon kan få lite av den hjälpen istället!
Citera
2007-12-07, 16:34
Medlem
Citat:

Många av lånen, främst dom via bluestep, jag kan avslöja en hemlighet! Dem har redan haft kontakt med banken innan dom går dit och "hoppas" att allt ska gå bra!
Citera
2007-12-07, 16:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av karlhenrik_
Varför tycker flera här att farsan beter sig som en idiot? Jag får det inte att gå ihop att det skulle vara något negativt att hjälpa sin egen son.

Jag tycker inte det är något fel, kanske på det han sa (solidaritet) ??? Men jag hade absolut krävt tjejens föräldrar som borgenär också inte en chans att göra det själv!
Citera
2007-12-07, 16:42
Medlem
cosmic_dancers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lyxnisse
Hmm uppenbarligen så läste du aldrig i tidningen efteråt där pappan hade förklarat sanningen!

Den äldsta killen som bodde hemma, hade bott hemma 1 månad! Inte riktigt så det såg ut i programmet eller?

Plus att han hade pröjsat en fet kompressor till pappans garage, mig veteligen så går en sådan på minst 7000:- alltså precis vad Charlie och Mattias ville att han skulle betala!

Det ni ser många gånger i det här programmet är så vinklat så man kan få tittarna att tro att tomten finns till och med!

Så nej jag måste nog säga att gårdagens program var bland det värsta jag har sett!

men om han bara bott hemma en månad kan man undra hur det har lyckats gått back redan 15 000
Citera
2007-12-07, 16:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cosmic_dancer
men om han bara bott hemma en månad kan man undra hur det har lyckats gått back redan 15 000

För det första så var inte deras 15.000 - direkt kopplat till barnen! Sen så sa även pappan i intervjun efteråt att det inte handlade om några 15.000:-

Och jag vet hur dom räknar ut sin övrigt på tavlan den är många gånger långt ifrån sanningen och en ren fabrikation för att det ska se så illa ut som möjligt!

Ett exempel är att dom i flera avsnitt tar precis allt som har handlats under flera år och delar med 12 månader på så sätt får man fram en minus post oavsett vilken familj du går till!

Allt som man handlar minskar i värde! Faktiskt även sådant som Charlie köper även om han aldrig skull erkänna det!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in