2009-09-03, 21:38
Medlem
DjPuttes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jamesbonde
Som egen företagare "har hon ingen rätt till skuldsanering" - som vanligt i kommunistsverige alltså. Regeringen borde gå ut och varna folk för att skaffa F-skatt. Bara skyldigheter - inga rättigheter.
Visst var dom feta, naiva och WT men ändå.

Nej det är så det ligger till för att hon ska få det måste hon konka sitt företag + visa upp att hon inte tänker ge sig in och bli företagare mer, Det finns inskrivet i pappren du får vid nystart av företag och det brukar man få reda på också vid olika sk starta eget kurser!
Citera
Medlem
Fan vad underbart att Charlie och Mattias är tillbaka! De där andra två mespropparna var inte mycket att ha.

Jag upphör aldrig att förvånas över vilken brist på begåvning många personer i det här landet verkar ha. Skaffar barn till höger och vänster, spenderar och skiter i att betala räkningar. Det sista är nog det mest hjärndöda man kan göra. Vad tänker folk med? Vad är det för underlig gen?

Sen står de bara där och säger "Jag hade inte en aning".
Citera
Bannlyst
Kan det vara den största skulden hittills i Lyxfällan?
Citera
2009-09-03, 21:39
Medlem
tokens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hor-Ulla
Vad hade kvinnan för företag??

http://www.studiolejon.se/
Citera
2009-09-03, 21:40
Medlem
DjPuttes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jernskan
Fan vad underbart att Charlie och Mattias är tillbaka! De där andra två mespropparna var inte mycket att ha.

Jag upphör aldrig att förvånas över vilken brist på begåvning många personer i det här landet verkar ha. Skaffar barn till höger och vänster, spenderar och skiter i att betala räkningar. Det sista är nog det mest hjärndöda man kan göra. Vad tänker folk med? Vad är det för underlig gen?

Sen står de bara där och säger "Jag hade inte en aning".

Äh hon ville knulla till sig barnbidraget men det höll inte och dess innan ville hon leva gyllene livet som fotomodell men gav upp det också för att bli fotograf...
Riksjon som leker naiva det är vad de är!
Citera
2009-09-03, 21:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av spooz

Där har varit folk som har fått skuldsanering.
Citera
2009-09-03, 21:42
Medlem
200kr i timmen!? Är hon dum eller?

Eller det vet jag ju visst redan svaret på.
Hon har inte mycket koll på hur mycket som går i skatt (och dessutom 70% omkostnader)..
Citera
2009-09-03, 21:46
Medlem
Hon driver ju en studio i USA med enligt hennes hemsida.
Citera
2009-09-03, 21:46
Medlem
tokens avatar
Från hennes blogg:

Citat:
Ursprungligen postat av http://blogg.mariahlejon.com/#post7
Det är många som skriver och undrar om det är jag som skall vara i Lyxfällan på tv 3 på torsdag. Det stämmer och jag lovar att jag skall berätta allt när programmet gått. Så kolla min blogg på fredag så kommer allt! Så vill ni se en snyftande Mariah så slå på tv 3 på torsdag kl 20.00
Citera
2009-09-03, 21:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av spooz
Nej, det var en kvinna i förra säsongen vars öde slutade med skuldsanering. Det var helt galet, hon hade bara struntat i allt sen 10-20 år tillbaka i tiden.
Citera
2009-09-03, 21:49
Medlem
Zaedrewss avatar
Den som vill göra klipp skulle försöka skaffa sig listan med framtida lyxfällan offer. Alltid ska det vara snabba affärer och just den där med att till varje pris sälja allt så snabbt som möjligt är något som för mig inte känns direkt ekonomiskt. Men de måste väl bli av med allt inom inom tidsramen för programmet.
Citera
2009-09-03, 21:50
Medlem
DjPuttes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xOr^
Hon driver ju en studio i USA med enligt hennes hemsida.

Men hur i helvete har hon råd med det då, Är det taskig bokföring där cokså eller vad fan...........
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in