Med 37 betalningsanmärkningar och nästan en miljon i skulder är katastrofen inte långt borta för familjen. - Ni är mitt inne i en lavin men ni pratar om det som att det är ett problem långt borta, säger Lyxfällans experter upprört, men paret verkar inte förstå allvaret utan serverar i stället bortförklaring efter bortförklaring.
När det visar sig att Björn haft tre företag som inte fungerat, misskött sin bokföring så han dömts för bokföringsbrott och dessutom ska upp i rätten igen, denna gång för skatteredovisningsbrott, känner Charlie och Mathias att det är hög tid att ta i med hårdhandskarna.
Fan vad jag gillar det här programmet. Har precis börjat följa det, och det är dels stor underhållning, men oxå ett viktigt inlägg i samhällsdebatten. Efter att ha följt den här serien finns det väl ingen som låter sin ekonomi spåra totalt?
Och programledarna är jävligt bra. Raka, ärliga och det känns verkligen som att dom vill hjälpa dom på riktigt. Inte som äcklet Linda Isacsson som går runt i designerkjolar och låtsas vilja hjälpa sina bönder.
Nog visade C&M hörntänderna lite mer i detta avsnitt
Jo jag tyckte nog det med att dom rev i lite extra. Dom kanske börjar tröttna på allt folk som inte har koll på ekonomin, och jag kan nog tänka mig att det hugger lite extra i deras ekonomihjärtan när det är en man som haft flera företag som han slarvat med.