2009-09-25, 00:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Von0ben
Men visst måste tjejen varit lite efterbliven, på riktigt, väl?

Sedan är det här ett av de där avsnitten där man anar att de INTE kommer klara upp sina problem efter programmet. Har fått den känslan vid ett tidigare avsnitt också, där det var en brud som hade massa hästar och räkningar på hög.

Sen är frågan - är det värt att lägga 300 000 på att reparerara ett hus som man redan har 300 000 i lån på och som kommer inbringa 300 000 vid försäljning? Innebär inte det att man åker back ekonomiskt?

Nån bokstavskombination måste det vara på båda två - varken Charlie eller Mathias vågade ju riktigt skälla ut dem som de helt klart hade gjort annars.

Sen finns det fan inga normala människor som har en loftlucka ovanför duschen
Citera
2009-09-25, 01:00
Medlem
Varför har dom inte gjort en åter besöks vända med lyxfällan ja menar programet har ju några år på nacken nu vore skoj se vad som hände sen.

.
Citera
2009-09-25, 02:01
Medlem
Martinsons avatar
Tankeverksamheten var inte på topp i detta avsnitt, det stod snabbt klart. Ngn som vet hur de kunde få 50k i mellan för bilen? En SAAB får man väl inga stora pengar för idag? Andrahandsvärdet är ganska dåligt. Tycker ändå de fick ett oförskämt bra byte.

Huset sopade man undan därför att de ändå inte hade råd att fixa det som det såg ut just för stunden. Hur kan man köpa så mycket saker och inte ha ett endaste öre kontant att lägga?

Har svårt att tro att det ska gå ihop sig på längre sikt med tanke på att huset mer eller mindre inte gick att bo i.. badrummet såg ju förfäligt ut!
Citera
2009-09-25, 02:32
Medlem
Sopat under mattan?

Tycker oxå att slutet kom lite plötsligt och lite för bra för att det ska stämma. Höll inte riktigt koll på hur mycket de fick in totalt på div förs, men i bästa fall 150k att använda till att minska skulden på 980k. Säg att de har 800k kvar och ett renoveringsbehov på nästan 400k på kåken. En unge till och inget jobbande för damen under mammaledigheten. Kan någon fixa en budget så att pengarna räcker hela månaden under dessa förutsättningar?

Visserligen så har de käk från Lidel under ett år, men sen då när maten ska betalas med egna pengar och räntan stiger på lånet.

Fast det lär nog damen inte ligga sömnlös över...

Undrar om det är brevbäraren som är far till syrran. Lite olika gener verkar det som, om man säger så.

Sedan kan man ju undra om huset blir billigare att renovera nästa år. Förfallet, möglet och fuktskadorna lär ju inte bli bättre med tiden. Och i den inomhusmiljön ska två små barn vistas!
Citera
2009-09-25, 06:00
Medlem
Citat:
Men visst måste tjejen varit lite efterbliven, på riktigt, väl?

Sedan är det här ett av de där avsnitten där man anar att de INTE kommer klara upp sina problem efter programmet. Har fått den känslan vid ett tidigare avsnitt också, där det var en brud som hade massa hästar och räkningar på hög.

Sen är frågan - är det värt att lägga 300 000 på att reparerara ett hus som man redan har 300 000 i lån på och som kommer inbringa 300 000 vid försäljning? Innebär inte det att man åker back ekonomiskt?

Har svårt att tro att dom skulle få 300k för det huset efter besiktningen. I vilket fall som helst så blev jag nästan förbannad på den där kärringen, hon gråter över en bil jävel då dom inte har råd att ge mat till sitt barn? Något fel är det ju på människan helt klart.

Sen tyckte jag det var kul att vi fick se Mathias få göra något, istället för Charlie som skulle ha tagit i hand och sålt fyrhjulingen för 20k så förhandla ju denna man med försäljaren.
Citera
2009-09-25, 07:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av loffe007
Har svårt att tro att dom skulle få 300k för det huset efter besiktningen. I vilket fall som helst så blev jag nästan förbannad på den där kärringen, hon gråter över en bil jävel då dom inte har råd att ge mat till sitt barn? Något fel är det ju på människan helt klart.

Sen tyckte jag det var kul att vi fick se Mathias få göra något, istället för Charlie som skulle ha tagit i hand och sålt fyrhjulingen för 20k så förhandla ju denna man med försäljaren.

Precis denna sak som retade mig mest i hela avsnittet. Fy fan att grina över en sketen bil när man har ett barn och ett till på gång och står med 300tusen i renoveringskostnader för att man överhuvudtaget ska kunna leva. Usch vad oansvarigt.

Nej det här avsnittet tyckte jag inte om, slutade för snabbt och kändes som om paret fortfarande inte hade fattat det hela.
Citera
2009-09-25, 07:15
Medlem
Per asperas avatar
Citat:

Det var nog inte på riktigt, det var troligen ett konceptuellt konstverk. Egentligen studerar de på Konstfack och hela deras liv är ett misantropiskt mästerverk som speglar människans utsatthet i konsumtionssamhället.

Det är så vackert
Citera
2009-09-25, 08:44
Medlem
Idag BÖR om samhället fungerar som tänkt en godman vara förordnad. Vilken katastrof ...
Citera
2009-09-25, 09:23
Medlem
xmzs avatar
Jag och frun har det då inte fett, men vi har inte heller några krediter. Barnen går före allt. Jag skulle visst vilja ha gps, platt-tv, ps3, cool kaffebryggare, bättre bil, ett par laptops och en hel del andra prylar, men att handla när man inga pengar har!?

Programmet Lyxfällan är rena rama medicinen och det går så mycket lättare att vända på slantarna när man ser familjer som dessa.
Citera
2009-09-25, 10:16
Avslutad
Kom igen nu! det måste vara nån som har lite mer info om detta WT paret!
Citera
2009-09-25, 10:23
Medlem
mvss avatar
Blir fan arg över att se hur den feta jävla äckliga tjejen resonerar, hur fan kan man vara så korkad?
Citera
2009-09-25, 10:32
Medlem
Jag skulle önska att Adrian gjorde en ringning och ifrågasatte den äckliga wtbruden
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in