2011-01-10, 02:36
Bannlyst
Hittar knappt någon server när jag söker.. blir som mest 100 servers..
Alla portar är öppna, ingen brandvägg, förstår inte vad som är fel.

Någon som vet vad man ska göra för o fixa detta?
Citera
2011-01-11, 06:56
Medlem
Hej!
jag skulle vilja ha hjälp med cs server bugg. jag gick in i en server som jag blev disconnectad ifrån och cs stängdes ner. när jag gick in på cs igen så laggar det som fan ! (även i menyn) mitt användar namn ändras mm. när jag har gått in på en server så kan jag inte välja lag. och så står allt som händer i bara svart text och om en hemsida och mm.

Hur fixar man så att jag kan spela igen ? kan inte ens creata 1 eget game med botar. och jag har provat att av-installera.
//mvh Benne
Citera
2011-01-11, 07:37
Medlem
gobbegroggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hotspur
Fixade precis z-bots till 1.6. Jag lade in det i cstrike precis som det står att jag ska göra.

När jag väl har addat bottar, så analyserar de banan precis som vanligt, och sedan restartar banan. Dock gör den så hela tiden, bottarna analyserar banan om och om igen, oavsett hur många gånger de redan har gjort det. Det går med andra ord inte att spela. Vad kan vara fel?
svaret är lite sent men om du inte fått iordning på det ska du skapa en map som maps i cstrike_swedish.
Citera
2011-01-11, 08:15
Medlem
mrPMLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av waycbenne
Hej!
jag skulle vilja ha hjälp med cs server bugg. jag gick in i en server som jag blev disconnectad ifrån och cs stängdes ner. när jag gick in på cs igen så laggar det som fan ! (även i menyn) mitt användar namn ändras mm. när jag har gått in på en server så kan jag inte välja lag. och så står allt som händer i bara svart text och om en hemsida och mm.

Hur fixar man så att jag kan spela igen ? kan inte ens creata 1 eget game med botar. och jag har provat att av-installera.
//mvh Benne

Testa att installera om cs och steam om du inte har gjort det redan.
Annars är det väl förmodligen någon konstig fil du fått nedladdad från någon server som har lagt sig i din cstrike-mapp
Citera
2011-01-11, 08:43
Medlem
okok1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hotspur
Fixade precis z-bots till 1.6. Jag lade in det i cstrike precis som det står att jag ska göra.

När jag väl har addat bottar, så analyserar de banan precis som vanligt, och sedan restartar banan. Dock gör den så hela tiden, bottarna analyserar banan om och om igen, oavsett hur många gånger de redan har gjort det. Det går med andra ord inte att spela. Vad kan vara fel?

Du måste göra en ny map i cstrike och skriva "Maps", så botten kan spara mapen.
Citera
2011-01-11, 14:56
Medlem
Jag är rätt oteknisk när det gäller datorer så skriver upp mina dirverse cs problem som jag inte vet hur jag ska fixa

1. När jag kopierar text från tex mirc så går det fint att klistra in i consolen på cs, men när jag tabbar ner cs och ska klistra in, så skiter det sig. nån som vet hur man ska fixa?

2. Samma sak blir det nästan när jag tabbar ner så försvinner ljudet automatiskt..hur fixar man det?

3. Jag lyckas inte få fram cs servrar.. ibland kmr ett få tal fram..vad ska jag göra?

är mkt tacksam för svar
Citera
2011-01-11, 16:56
Medlem
tygrews avatar
1)
Hur fixar man så att man kan lyssna på !radio medan man spelar på en server i Counter-Strike Source? Spelar för det mesta på samma servrar som har radio, men när jag skriver in !radio i chatten och väljer t.ex. 100% så hör jag ingen musik eller något.

Vet någon vad felet kan bero på? Har haft spelet länge nu men det är det senaste halvåret som radion på servrar inte vill fungera.

2)
Vet någon hur man kan byta färg på sin y/u text chat? Har hittat något där man skriver "{TEAM}Text shows in teamcolor" men man måste nog ha något skript på sin server för det fungerar inte för mig iallafall, men har sett andra som kan byta färg på sin text.

Tacksam för svar//
Senast redigerad av tygrew 2011-01-11 kl. 17:03.
Citera
2011-01-11, 17:30
Medlem
Cs servers !

hej!

jag skulle ha hjälp med att hitta mer servrar... jag hittar typ max 100 och ibland inga alls... medans andra hittar 7000 st. hur ska jag göra för att hitta många servrar ?

//mvh Benne
Citera
2011-01-11, 21:50
Medlem
Citat:
Cs servers !

hej!

jag skulle ha hjälp med att hitta mer servrar... jag hittar typ max 100 och ibland inga alls... medans andra hittar 7000 st. hur ska jag göra för att hitta många servrar ?

//mvh Benne

har samma problem ibland hittar jag inga och ibland hittar jag några stycken med jätte hög ping, minst 50 sen går det upp över 100 på de flesta

Pingar 25 på pcw har 8mbit kör med nätverkskabel
Citera
2011-01-11, 23:45
Medlem
Varför blir jag auto connected till en random server när jag redan är inne och spelar?
Jag har inte valt att auto connecta till någon server. Jag anslutit till servern jag vill spela på genom att skriva "connect serveradress" i consolen.

Så varför fortsätter den att auto connecta till random server, det händer jätte ofta, och alltid någora sekunder efter en ny runda har börjat.

edit: never mind... nån jävel hade bindat in connect på "Z" och "X" knapparna

edit2: Knapparrna bindar tillbaka av sig själv till "connect ip" även om jag tar bort detta.
I min config står det t.ex på i configen under knappen "Z" att denna ska utföra kommandot "radio1"
Men skriver jag bind Z i konsollen för att verifiera detta så står det att Z utför "connect nått ip"

Jag har ingen autoexec eller liknande. Vad är det som styr min config att göra detta?
Senast redigerad av slz 2011-01-12 kl. 00:11.
Citera
2011-01-12, 08:05
Medlem
Andyracings avatar
Citat:
Cs servers !

hej!

//mvh Benne

Prova svenska servrar här:
Finns även andra länder, mkt bra sida för & leta upp speciella servrar.

http://www.game-monitor.com/search.php?vars=&game=cstrike2&location=SE

/mvh
Citera
2011-01-13, 14:30
Medlem
hej ! cs igen .

jag undra om någon kan skicka en bra ip adress till en Uwc server med ingen deathmatch och det står på engelska med roliga maps

ha det! //mvh Benne
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in