2011-02-10, 12:36
Medlem
limpwalds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bergsdal
Jaha okej, men hur kör man mot andra klaner då ?

Du ansluter mot QuakeNet(IRC nätverk) och joinar någon kanal som behandlar clanwars, t.ex. #PCW (Practice Clan War), dock så rekommenderas det endast när man är ny på spelet, för där huserar mer fuskare än rena. Eller... Nja, men det finns gott om fuskare där iaf.

Du kan söka 2on2,3on3,4on4,5on5 matcher, det är alltså inte restriktivt till t.ex. 5on5. (5on5 betyder att 5 spelare i vardera lag möter varandra, om du fattar).

Man spelar oftast mr15, alltså, försten till 16 rundor vinner. Om du ansluter till motståndarnas server så bestämmer oftast de vilken sida de vill börja först som, polis eller terrorist. Om vi säger att de vinner med 10-5 första halvan som polis mot er, då måste de bara ta 6 rundor till för att vinna matchen. Man spelar alltså 15 rundor första halvan, sen försten till 16. Om de skulle tagit 15-0 första halvan måste de bara ta en runda till för att vinna matchen, andra halvan.

Hoppas du förstår någorlunda nu.
Citera
2011-02-10, 13:26
Medlem
bergsdals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av limpwald
Du ansluter mot QuakeNet(IRC nätverk) och joinar någon kanal som behandlar clanwars, t.ex. #PCW (Practice Clan War), dock så rekommenderas det endast när man är ny på spelet, för där huserar mer fuskare än rena. Eller... Nja, men det finns gott om fuskare där iaf.

Du kan söka 2on2,3on3,4on4,5on5 matcher, det är alltså inte restriktivt till t.ex. 5on5. (5on5 betyder att 5 spelare i vardera lag möter varandra, om du fattar).

Man spelar oftast mr15, alltså, försten till 16 rundor vinner. Om du ansluter till motståndarnas server så bestämmer oftast de vilken sida de vill börja först som, polis eller terrorist. Om vi säger att de vinner med 10-5 första halvan som polis mot er, då måste de bara ta 6 rundor till för att vinna matchen. Man spelar alltså 15 rundor första halvan, sen försten till 16. Om de skulle tagit 15-0 första halvan måste de bara ta en runda till för att vinna matchen, andra halvan.

Hoppas du förstår någorlunda nu.
Aha tack då vet jag men hur ansluter man till QuekeNet ? vad är IRC ?
Citera
2011-02-10, 13:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Conspiracy
Vet inte hur många här som kör i klan och ligor och sånt.

Men tänkte ändå kolla, jag lirar och framförallt har lirat väldigt mycket klanspel och sånt, CSS då.
Främst på r60 som var den svenska officiella ligan.

Vilka ligor kör svenska klaner nu? Enemydown? Clanbase? ESL?

Tänkte bara kolla runt lite för det känns som scenen dog lite med r60.

Många seriösa CS 1.6-spelare kör på PN, Playnation, och dess ladders/ligor.
Citera
2011-02-10, 14:03
Medlem
limpwalds avatar
Citat:
Aha tack då vet jag men hur ansluter man till QuekeNet ? vad är IRC ?

Det finns olika klienter som är till för att ansluta till IRC nätverken. IRC är ett protokoll, Internet Relay Chat, och är som stora rum där folk ansluter och chattar. Dessa olika rum finns i stora servrar.

Du kan t.ex. tanka mIRC (en irc klient) och ansluta därifrån till QuakeNet. Annars finns
http://webchat.quakenet.org/ , en irc klient på internet som använder javascript, så se till o ha de aktiverat. Du skriver in nickname och i "channels" skriver du #pcw, sen ansluts du. Om du skulle vilja gå med i en ny kanal, t.ex. "skjutarna" så skriver du /j skjutarna (/j = join). Sen när du väl är ansluten till rummet i fråga, ta #pcw, då kommer folk skriva snarlika saker:
Kod:
3on3 våran mid
4on4 våran snabba in low
2on2 er high

Du vet ju redan vad xonx är, med "våran" menas det att de vill spela på sin egen server, och om du pmar dom kommer dom skicka tillbaks server-ip med port och lösenord. Mid, low, high är olika skill-nivåer man vill ha in. T.ex. om man är nybörjare vill man ju inte möta proffs direkt? Då skriver man xonx vår server low, så förhoppningsvis skriver några low skillade.

Är det något mer är det bara att fråga. Lycka till!
Citera
2011-02-10, 14:33
Medlem
bergsdals avatar
Citat:
Det finns olika klienter som är till för att ansluta till IRC nätverken. IRC är ett protokoll, Internet Relay Chat, och är som stora rum där folk ansluter och chattar. Dessa olika rum finns i stora servrar.

Du kan t.ex. tanka mIRC (en irc klient) och ansluta därifrån till QuakeNet. Annars finns
http://webchat.quakenet.org/ , en irc klient på internet som använder javascript, så se till o ha de aktiverat. Du skriver in nickname och i "channels" skriver du #pcw, sen ansluts du. Om du skulle vilja gå med i en ny kanal, t.ex. "skjutarna" så skriver du /j skjutarna (/j = join). Sen när du väl är ansluten till rummet i fråga, ta #pcw, då kommer folk skriva snarlika saker:
Kod:
3on3 våran mid
4on4 våran snabba in low
2on2 er high

Du vet ju redan vad xonx är, med "våran" menas det att de vill spela på sin egen server, och om du pmar dom kommer dom skicka tillbaks server-ip med port och lösenord. Mid, low, high är olika skill-nivåer man vill ha in. T.ex. om man är nybörjare vill man ju inte möta proffs direkt? Då skriver man xonx vår server low, så förhoppningsvis skriver några low skillade.

Är det något mer är det bara att fråga. Lycka till!
Aha okej tack Men hur kan man börja köra på tävlings nivå ?
Citera
2011-02-10, 15:08
Bannlyst
Citat:

Tävlingsnivå? Vad menar du med det?
Citera
2011-02-10, 15:24
Medlem
limpwalds avatar
Citat:

Först måste du kanske bli ganska duktig.. Tävlingsnivå? Well.. du kan ju alltid spela på http://www.playnation.se, de har en fin ladder. Där spelar väldigt många bra lag.
Citera
2011-02-10, 21:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Glasstarta
Högerklicka på Counter-Strike i listan över dina spel, välj egenskaper, väl startparametrar, skriv in: -w 800 - h 600
tack så mkt!
Citera
2011-02-10, 21:58
Medlem
Citat:

Du kan lira cuper om prispengar på t.ex. playpark.eu
Citera
2011-02-10, 22:54
Medlem
limpwalds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glasstarta
Du kan lira cuper om prispengar på t.ex. playpark.eu

playpark.eu blev hackat och har legat nere i typ 1 år http://www.playnation.se spelas allt nu.

Finns även fåtal cuper på http://www.t2p.se
Citera
2011-02-10, 23:49
Medlem
Citat:
playpark.eu blev hackat och har legat nere i typ 1 år http://www.playnation.se spelas allt nu.

Finns även fåtal cuper på http://www.t2p.se

Det har så fan heller legat nere i ett år, minns att jag lirade cuper där senast i september/oktober.

Edit: Ursäkta franskan, har hemsk jävla feber..
Citera
2011-02-11, 01:14
Medlem
gandihellfishs avatar
Jag har två problem med mitt cs.
Ena är att jag hittar inte alls många servrar i min lista. Kanske 300st totalt utan något filter.

Och jag har aldrig haft några problem med mina favoriter, men idag försvann alla mina favorit servrar... Kan jag få tillbaka dom eller se till att dom aldrig försvinner?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in