2013-04-21, 19:04
Medlem
Antiseptisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glasstarta
Yes, så länge ni inte är inloggade samtidigt så funkar det bra. Han kan även behöve en nyckel för att kunna lås upp ditt konto på sin dator, men den dimper ner i din mail.

ok, kanon, tackar för svar!

Spelet det gäller är för övrigt Shootmania, lite smygreklam

mvh
Citera
2013-04-21, 20:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Antiseptisk
ok, kanon, tackar för svar!

Spelet det gäller är för övrigt Shootmania, lite smygreklam

mvh

Inga problem!
Citera
2013-04-22, 20:56
Medlem
Ostkroks avatar
Drog ner steam och körde igång Cs igår för att bränna lite tid och det funkade fint.

Idag när jag täntke dra av någon timme och försöker öppna Cs (1.6) så får jag ett felmeddelande:
Citat:
Kunde inte starta spel med delat innehåll. Uppdatera dessa spel först:
Half Life

Fan är det frågan om?
Har inte ens HF?
Måste jag alltså köpa den pisskiten för att kunna lira Cs igen?

Help me out!
Citera
2013-04-23, 01:01
Medlem
Ostkroks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ostkrok
Drog ner steam och körde igång Cs igår för att bränna lite tid och det funkade fint.

Idag när jag täntke dra av någon timme och försöker öppna Cs (1.6) så får jag ett felmeddelande:

"Kunde inte starta spel med delat innehåll. Uppdatera dessa spel först:
Half Life
"

Fan är det frågan om?
Har inte ens HF?
Måste jag alltså köpa den pisskiten för att kunna lira Cs igen?

Help me out!
Provade att avinstallera och sedan installera om så funkade det igen så att ifall någon av er har/får samma problem vet!
Citera
2013-04-23, 13:31
Medlem
När jag startar day of defeat, kan jag inte se join server options eller något. Kan ju inte heller ändra upplösningen för kan ju inte se alternativen förutom en liten bit på skärmen där man ser lite av dods bakgrundsbild med soldatens huvud någon som har en anning om hur man löser detta?
Citera
2013-04-24, 11:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zxcvbnm
När jag startar day of defeat, kan jag inte se join server options eller något. Kan ju inte heller ändra upplösningen för kan ju inte se alternativen förutom en liten bit på skärmen där man ser lite av dods bakgrundsbild med soldatens huvud någon som har en anning om hur man löser detta?

Du borde väl kunna sätta launch options till "-w 640 -h 480", eller den upplösning du nu önskar. Antar att det är där problemet ligger.

Om du inte vet hur du gör detta; Öppna upp ditt bibliotek där du ser dina spel > höger-klicka på spelet och välj egenskaper > där ska du se en ruta där det står "Ange startalternativ" > skriv in "-w 640 -h 480" och tryck på OK.
Senast redigerad av ÄppLe! 2013-04-24 kl. 12:00. Anledning: Extra förklaring.
Citera
2013-04-25, 21:22
Medlem
Tjockstarks avatar
Hejsan grabbar!

Alltså jag förstår inte varför mitt cs laggar som fan när detta händer:
  1. 1 När någon kastar en HE och precis när det smäller så fryser det till.
  2. 2 När jag traskar genom en smoke så hackar det fram.
  3. 3 När bomben smäller.

Ligger väl på en 50 FPS.

Jag har sökt och fixat dom vanligaste inställningarna Rate,Cl_uppdrate osv

Dator Tech (laptop): Vista Buisness 32-bit SP2
Inte core2 Dou CP t6570 @ 2.10 GHZ, 3 GB ram

Har även 100/10 comhem
Citera
2013-04-26, 00:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tjockstark
Hejsan grabbar!

Alltså jag förstår inte varför mitt cs laggar som fan när detta händer:
  1. 1 När någon kastar en HE och precis när det smäller så fryser det till.
  2. 2 När jag traskar genom en smoke så hackar det fram.
  3. 3 När bomben smäller.
Ligger väl på en 50 FPS.

Jag har sökt och fixat dom vanligaste inställningarna Rate,Cl_uppdrate osv

Dator Tech (laptop): Vista Buisness 32-bit SP2
Inte core2 Dou CP t6570 @ 2.10 GHZ, 3 GB ram

Har även 100/10 comhem

Det jag skulle testa är som sagt rates och att uppdatera grafikdrivrutinerna. Jag vet inte hur bra ditt grafikkort är, men jag har en laptop som jag bara använder till att surfa och skriva på och den klarar inte alls av CS, men det var å andra sidan itne tänkt att den skulle det. Vad har du för grafikkort?
Citera
2013-04-26, 10:38
Medlem
Tjockstarks avatar
Citat:
Det jag skulle testa är som sagt rates och att uppdatera grafikdrivrutinerna. Jag vet inte hur bra ditt grafikkort är, men jag har en laptop som jag bara använder till att surfa och skriva på och den klarar inte alls av CS, men det var å andra sidan itne tänkt att den skulle det. Vad har du för grafikkort?

Okej okej. Jag tror det är detta, hittade det på tillverkarens hemsida. När jag spelar tex LoL så flyter det på rätt skapligt så det borde väl klara CS galant?

Video chipsets:
Intel Integrated Graphics 4500MHD
AMD M82XT 256MB
Citera
2013-04-26, 12:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tjockstark
Okej okej. Jag tror det är detta, hittade det på tillverkarens hemsida. När jag spelar tex LoL så flyter det på rätt skapligt så det borde väl klara CS galant?

Video chipsets:
Intel Integrated Graphics 4500MHD
AMD M82XT 256MB

Det där verkar vara två olika alternativ man kan välja på bara.

Om du trycker på Windowsknappen och R samtidigt får du upp den där lilla kör-rutan. I den skriver du "dxdiag", och under Display 1 (Bildskärm 1) finns all info om ditt grafikkort.
Citera
2013-04-26, 13:19
Medlem
Tjockstarks avatar
Citat:
Det där verkar vara två olika alternativ man kan välja på bara.

Om du trycker på Windowsknappen och R samtidigt får du upp den där lilla kör-rutan. I den skriver du "dxdiag", och under Display 1 (Bildskärm 1) finns all info om ditt grafikkort.

Nja det där funkar inte. Ända som står är Mobile Intel (R) series express chipset family.
Citera
2013-04-26, 13:21
Medlem
Imirons avatar
Skulle sitta och lalla lite på CSGO men en polare igår. Vi kör mest mot varandra med bottar och spelar inte alls seriöst. Hur som. Tidigare när jag bytt till en karta som han inte har så har den bara laddats ned. Men nu gick det inte längre helt plötsligt, utan det står bara att han saknar kartan och sedan blir han DC från servern.

Hjälp?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in