2010-02-04, 23:30
Medlem
NirvanAs avatar
Vad för grundkommandon e bra att ändra förutom

rate 25000
cl_cmdrate 101
cl_updaterate 101

Det här med att man skriver -freq100 funkar det? Kan man få ut 100fps på en 22" Widescreen lcd skärm?
Citera
2010-02-05, 16:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Vad för grundkommandon e bra att ändra förutom

rate 25000
cl_cmdrate 101
cl_updaterate 101

Det här med att man skriver -freq100 funkar det? Kan man få ut 100fps på en 22" Widescreen lcd skärm?

Med största sannolikhet icke. Jag sitter på en 21,5'' samsung och kan max ha 60 fps. Även fast det enligt net_graph visas som 100.
Citera
2010-02-05, 18:50
Medlem
Snasis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nilsen1
Med största sannolikhet icke. Jag sitter på en 21,5'' samsung och kan max ha 60 fps. Även fast det enligt net_graph visas som 100.

Om du sätter på vsync så kommer det bara gå enligt den hertzsen som skärmen klarar. Bilden går mycket mjukare då också. Det är en smaksak, jag föredrar att köra med vsync på.
Citera
2010-02-05, 18:53
Medlem
Kycklingkungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kreditkort
Hej!

Har installerat Empire: Total war på min nya dator. Men jag hade köpt specialutgaåvan med extra enheter som man aktiverade efter att man istallerat spelet, men när jag nu vill ha enheterna igen kan jag inte akivera dem och ladda ner dem! Jag har gått in på "hämtningsbart" matrial men det går inte heller.

Någon som vet hur man gör??
Till Empire:Total war behöver du bara aktivera en gång sen finns enheterna i spelet, dvs man behöver inte ladda ner nått (dom finns dolda i själva spelet från början).
Citera
2010-02-06, 04:21
Medlem
Lagergrens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FiveOh
hej! det var många år sedan jag spelade cs, ladda precis ner steam allt fint tills jag ska leta server.. det går inte hitta nån står att listan håller på att refreshas men inga servrar ploppar upp. nån som vet nått?

Kan vara att du måste öppna portar för cs, är dock inte proffs på att lösa problem.
Citera
2010-02-07, 00:22
Medlem
Svampss avatar
Får upp "failed to initialize authentication interface. exiting steam" när jag startar ett spel i steam. Någon som vet en lösning?

Kan tilllägga att jag har kollat på diverse andra forum däribland steams egna och inte hittat en lösning
Senast redigerad av Svamps 2010-02-07 kl. 00:28.
Citera
2010-02-07, 16:16
Medlem
Ok.

Jag spelar på en laptop, med ett värdelöst grafikkort, (ati radeon express 1100).

Min fps skiftar mellan allt ifrån 30-80, ibland för någon enstaka sekund 100. Jag undrar om det finns något mer i min makt jag kan göra för att få den att bli bättre, utöver köpa nytt grafikkort eller dator.

Åtgärder som vidtagits hitils:

Stängt av vertical sync.
Stängt av kantutjämning, anistrop filtrering, detaljnivåer.
Tankat nya player models.
Har fps_max 101 och andra nödvändiga consolinställningar
rensat hårdisken med cc cleaner.
Satt steam på hög prioritet bland mina processer
Spelar med låg upplösning
Runkat och svurit
Fixat nya drivrutiner för mitt grafikkort

Inget av detta har hjälpt. Måste jag acceptera att mitt grafikkort inte är gjort för 3d spel?
Citera
2010-02-07, 16:26
Medlem
askers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cruzer
Inget av detta har hjälpt. Måste jag acceptera att mitt grafikkort inte är gjort för 3d spel?
Om du inte gjort det tidigare kan du ju testa att slänga in en fps-config i stil med denna. Men det är ju inget monster till dator du sitter på, så du bör nog inte förvänta dig särskilt mycket.
Citera
2010-02-07, 16:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av asker
Om du inte gjort det tidigare kan du ju testa att slänga in en fps-config i stil med denna. Men det är ju inget monster till dator du sitter på, så du bör nog inte förvänta dig särskilt mycket.

Den fpsconfigen var för source. Jag pratar om 1.6, men tack iallafall.
Citera
2010-02-07, 22:53
Medlem
Kan inte hitta några servrar på 1.6 även utan några filter aktiverade.

Jag tänkte att öppna dmz skulle funka men icke.
Så till frågan, vilken port är det jag ska öppna för att kunna hitta servrar igen?

Kan även tillägga att jag har absolut 0 problem med det förut det slutade att fungera för 2 dagar sedan helt enkelt.
Citera
2010-02-07, 23:12
Medlem
Snasis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av batcat

Så till frågan, vilken port är det jag ska öppna för att kunna hitta servrar igen?

Kan även tillägga att jag har absolut 0 problem med det förut det slutade att fungera för 2 dagar sedan helt enkelt.

Det verkar vara något fel med steam. Det var så för mig i en vecka precis när jag installerade det, men nu funkar det igen.
Citera
2010-02-07, 23:34
Medlem
Lagergrens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av batcat

Har precis samma problem, detta började för någon dag sen när jag köpte ny router.
Har öppnat dmz, öppnat portar för steam och counter-strike, ingenting funkar

har även installerat om steam & cs.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in