2010-01-05, 18:16
  #2869
Medlem
Zkullocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wzzy
Har du CDkey så är det bara att gå på Games och Activate a product on steam


När jag gör detta så får jag bara fram dem spel som jag redan installerat. Inte Counter-Strike. Hittar inte heller något ställe där jag kan välja det.
Citera
2010-01-05, 18:25
  #2870
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av roggeee
Gjorde det? Tänk om jag vill specca folk på SA, där folk fuskar mest? Föreslår att du håller käften och sköter ditt eget. Jag fuskar inte. Det är många som gör såhär, det vet jag. Och varför fan skulle man ljuga om fusk på FB? Du kan inte bli varnad eller bannad på något sätt.

Detta är verkligen inte rätt ställe att fråga på men som f.d cheater så vet jag att tobys.dk har ett par klockrena fusk som du kan använda.
Citera
2010-01-05, 18:37
  #2871
Medlem
roggeees avatar
äh, får försöka kicka igång xspectate istället.
Citera
2010-01-06, 00:39
  #2872
Medlem
GbgMrs avatar
http://sv.tinypic.com/r/2610v1w/6

Precis installerat steam, förstår inte vad jag ska göra?

Hjälp uppskattas!
Citera
2010-01-06, 01:57
  #2873
Medlem
roggeees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GbgMr
http://sv.tinypic.com/r/2610v1w/6

Precis installerat steam, förstår inte vad jag ska göra?

Hjälp uppskattas!
Hitta din steam.exe fil, ligger normalt under hårddisk c>program>steam>steam.exe
Gå in på dess egenskaper, flik kompatibilitet. Gör så att den inte är i något kompatibilitetsläge, dvs okryssat(tror jag iaf). Gå sedan in på "alla användare" strax därunder och kolla att den inte heller är ikryssad. Kan langa ss som guide om du inte fattar.
Citera
2010-01-06, 08:44
  #2874
Medlem
tibiapunktcoms avatar
Halp

Jag har problem med min FPS på Counter Strike 1.6, jag når runt 30 FPS.
Jag har precis installerat Windows 7 Ultimate, när jag hade Windows Vista så flöt det på bättre, men det var fortfarande inte Top Notch.. Men spelet gick att spela.
Nu har jag fattat det som att flashbackarna är smarta och ger svar på allt, så jag tänkte skriva här.
Varför gjorde Windows 7 så jag fick ut mindre utav spelet?
Varför funkade det bättre med Windows Vista?
Jag har installerat de senaste drivrutinerna till mitt grafikkort.
______
DXDIAG
------------------
System Information
------------------
Time of this report: 1/6/2010, 08:30:52
Machine name: KYCKLINGSTUDZZ
Operating System: Windows 7 Ultimate 32-bit (6.1, Build 7600) (7600.win7_rtm.090713-1255)
Language: Swedish (Regional Setting: Swedish)
System Manufacturer: FUJITSU SIEMENS
System Model: AMILO Li 2732
BIOS: Ver 1.00PARTTBLM
Processor: Intel(R) Pentium(R) Dual CPU T2390 @ 1.86GHz (2 CPUs), ~1.9GHz
Memory: 4096MB RAM
Available OS Memory: 3062MB RAM
Page File: 1138MB used, 4984MB available
Windows Dir: C:\Windows
DirectX Version: DirectX 11
DX Setup Parameters: Not found
User DPI Setting: Using System DPI
System DPI Setting: 96 DPI (100 percent)
DWM DPI Scaling: Disabled
DxDiag Version: 6.01.7600.16385 32bit Unicode

---------------
Display Devices
---------------
Card name: Mobile Intel(R) 965 Express Chipset Family
Manufacturer: Intel Corporation
Chip type: Mobile Intel(R) 965 Express Chipset Family
DAC type: Internal
Device Key: Enum\PCI\VEN_8086&DEV_2A02&SUBSYS_11231734&REV_03
Display Memory: 358 MB
Dedicated Memory: 0 MB
Shared Memory: 358 MB
Current Mode: 1440 x 900 (32 bit) (75Hz)
Monitor Name: Allmän PnP-bildskärm
Monitor Model: ASUS VW193D
Monitor Id: ACI19D5
Native Mode: 1440 x 900(p) (59.887Hz)
Output Type: HD15
Driver Name: igdumdx32.dll,igd10umd32.dll
Driver File Version: 8.14.0010.1930 (English)
Driver Version: 8.15.10.1930
DDI Version: 10
Driver Model: WDDM 1.1
Driver Attributes: Final Retail
Driver Date/Size: 9/23/2009 12:14:54, 536576 bytes
WHQL Logo'd: Yes
WHQL Date Stamp:
Device Identifier: {D7B78E66-6942-11CF-0E73-2931A2C2C535}
Vendor ID: 0x8086
Device ID: 0x2A02
SubSys ID: 0x11231734
Revision ID: 0x0003
D3D9 Overlay: Not Supported
DXVA-HD: Not Supported
DDraw Status: Enabled
D3D Status: Enabled
AGP Status: Enabled

Vad kan vara felet? MYCKET TACKSAM FÖR SVAR, TAR MITT LIV
Citera
2010-01-06, 11:20
  #2875
Medlem
roggeees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tibiapunktcom
mycket text
Har du testat med fps_max 101 i konsolen?
Annars, har du vsync av eller på?
Citera
2010-01-06, 12:03
  #2876
Medlem
Skogstobbes avatar
Tjenare, Jag och ett par kompisar brukar lira cs men det är alltid någon som måste ha den sämsta datorn så de laggarn för den stackarn. Men jag vet att man ska kunna sänka grafiken väldigt kraftigt på 1.6 Typ så att allt är fyrkantigt och texten är typ helt suddig. Om ni inte fattar eller tror mig kan jag fixa fram en print screen
Citera
2010-01-06, 16:48
  #2877
Medlem
ant's avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tibiapunktcom
Vad kan vara felet? MYCKET TACKSAM FÖR SVAR, TAR MITT LIV
Ditt grafikkort var iaf inget att hänga i granen direkt.

Citat:
Ursprungligen postat av Skogstobbe
Tjenare, Jag och ett par kompisar brukar lira cs men det är alltid någon som måste ha den sämsta datorn så de laggarn för den stackarn. Men jag vet att man ska kunna sänka grafiken väldigt kraftigt på 1.6 Typ så att allt är fyrkantigt och texten är typ helt suddig. Om ni inte fattar eller tror mig kan jag fixa fram en print screen
gl_picmip "1.5" (0-3)
gl_texturemode "GL_NEAREST" (GL_NEAREST/GL_LINEAR/GL_NEAREST_MIPMAP_NEAREST/GL_LINEAR_MIPMAP_NEAREST/GL_NEAREST_MIPMAP_LINEAR/GL_LINEAR_MIPMAP_LINEAR)
gl_max_size "256"

Sen kan FPS player models (ballheads rekommenderas) och FPS weapon models kan också hjälpa.
__________________
Senast redigerad av ant' 2010-01-06 kl. 16:52.
Citera
2010-01-06, 22:28
  #2878
Bannlyst
När jag söker servrar får jag i dagsläget upp cirka 800 stycken, jämfört mot över 10000 för några dagar sedan. Börjar bli lite tröttsamt när man bara får ett urval på 800 trots att det finns många tusen till. En del servrar dyker alltid upp på serverlistan, vilket jag tycker är konstigt, borde det inte vara 10 % chans om det bara är 10 % av servrarna.

Någon som har (haft) liknande problem? Hur löser man det? Provade med en systemåterställning till veckan innan problemet dök upp, men det fortsätter ändå.

Läste också att en annan hade fått exakt samma problem, fick bara upp 800 av flera tusen servrar och några dagar senare fick han inte upp en enda.
Citera
2010-01-07, 01:37
  #2879
Medlem
Rejss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rejs
Har problem med cs som verkar väldigt underligt.
När jag kommer in i cs så hackar det på så sätt att det låser sig i några ms och sedan går det drar det iväg som om man hade speedhack.

Detta löser sig genom att byta upplösning till vilken som. När man sedan går ut och joinar igen så det är det likadant igen.

Någon som har haft detta problem? Har testat att installera om...

Citat:
Ursprungligen postat av ant'
Har du en dual- eller quadcore processor?

Dual. Vad kan det ha med saken att göra? // R
Citera
2010-01-07, 01:50
  #2880
Medlem
Ainds avatar
Vet inte om detta är rätt tråd osv. men finns det någon slags timer till spelarenan.se? ska panga!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in