2010-02-07, 23:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lagergren
Har precis samma problem, detta började för någon dag sen när jag köpte ny router.
Har öppnat dmz, öppnat portar för steam och counter-strike, ingenting funkar

har även installerat om steam & cs.

Vilka portar öppnade du?
Citera
2010-02-08, 16:56
Medlem
askers avatar
Det har ingenting med öppning av portar att göra (när ska folk sluta tro att öppna portar är något magiskt botemedel mot alla nätverksproblem?). Ni har en skitrouter som förmodligen får frispel när det kommer paket från hundratals olika IP-nummer samtidigt, antingen beroende på routern har någon anti-DDOS-rutin eller för att den helt enkelt inte klarar av det. Hitta en flagga som stänger av det, eller släng routern åt helvete.
Citera
2010-02-08, 22:09
Medlem
Tja Fb, Nu är det såhär att alltid när jag vill spela CS (1.6) så går jag in, in på min favorit server, spelar i cirka 15 minuter för att värma upp.
Nu kommer problemet.
Sen när jag ska byta server står det: "Cannot Join Sever", stänga av och internet har disconnectat, tar cirka 5-10 minuter för det att hitta och sen återgår till vanligt. Detta händer enbart när jag spelar Steam spel.

Någon som har en aning?
Citera
2010-02-10, 00:15
Medlem
Hittar inga server när jag ska spela cs 1.6 ! Någon som vet vad problemt kan vara? Jag har kollat brandväggen och den tillåter steam och half life osv.
Citera
2010-02-10, 01:58
Medlem
Fillors avatar
Har av någon konstig anledning börjat spamma följande när jag lirar cs "Roze liftoah serverim ? kanes www.TTM.co.il 9"(OBS har ingen aning vad som döjer sig på sidan, uppmanar heller ingen att gå in där). Kommer upp när jag dödar någon, dör själv, ja typ hela tiden
Någon som har en idé hur jag får bort spammet?
Senast redigerad av Fillor 2010-02-10 kl. 02:01.
Citera
2010-02-10, 03:25
Medlem
Wzzys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fillor
Har av någon konstig anledning börjat spamma följande när jag lirar cs "Roze liftoah serverim ? kanes www.TTM.co.il 9"(OBS har ingen aning vad som döjer sig på sidan, uppmanar heller ingen att gå in där). Kommer upp när jag dödar någon, dör själv, ja typ hela tiden
Någon som har en idé hur jag får bort spammet?

Kolla i configen ifall det finns någon där.
Citera
2010-02-10, 20:02
Medlem
JagSkrevs avatar
När man startar en server via "New game", i source, så blir den inte Vac-säker, hur får man igång Vac?
Citera
2010-02-10, 20:13
Medlem
ant's avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JagSkrev
När man startar en server via "New game", i source, så blir den inte Vac-säker, hur får man igång Vac?
Du startar en dedicated.
Citera
2010-02-10, 20:14
Medlem
JagSkrevs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ant'
Du startar en dedicated.
Om jag inte vill köra genom en sådan då?
Jag vill ha det enkelt att bara starta genom spelet.
Citera
2010-02-11, 09:57
Medlem
Nu börjar jag gråta. Efter ett uppehåll med cs så bestämde jag mig för att börja lira praccar med mina polare, men när jag itne gör det spelar jag mycket kz. Dock är min absoluta favortbana spårlöst försvunnen från internet. Kz_eaglecliff! Någons som har den eller kan dela med sig?
Citera
2010-02-11, 10:50
Medlem
ant's avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JagSkrev
Om jag inte vill köra genom en sådan då?
Jag vill ha det enkelt att bara starta genom spelet.
Det går inte att få VAC på en listen server.

Du får helt enkelt starta en dedicated server, det är inte svårare än att starta en listen.
Citera
2010-02-11, 12:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wzzy
Kolla i configen ifall det finns någon där.
Det är antagligen någon knapp som är bindad så prova dig fram och tryck på lite knappar, vi säger att det var (T) så skriver du (bind t t) i console sen är det bara gå in i options och ändra tillbaka till spray på T.
Eller så kollar du bara i din config

Edit: Citerade fel.
Senast redigerad av alivebyapril 2010-02-11 kl. 12:58.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in