2010-02-02, 23:58
Medlem
okej så här ligger det till, Har köpt massa nytt till min dator för att kunna spela css utan lagg och det ska fungera bra. Men skiten laggar faan bara mer och fps sjunker som bara den någon som har en idé om vad det kan vara? min data setup...
* Amd phenom x4 955 (quadcore)
* Ati Radeon HD5770 1 gb
* 4gb ram ddr3
* nätagg 750w
* Moderkort am3/ddr3
har testat å installera om windows ett antal gånger, alla drivrutiner är uppdaterade så vad kan felet vara? tacksam för svar Mvh E
Citera
2010-02-03, 00:14
Medlem
Wzzys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Erikzz0n
okej så här ligger det till, Har köpt massa nytt till min dator för att kunna spela css utan lagg och det ska fungera bra. Men skiten laggar faan bara mer och fps sjunker som bara den någon som har en idé om vad det kan vara? min data setup...
* Ati Radeon HD5770 1 gb
* 4gb ram ddr3
* nätagg 750w
* Moderkort am3/ddr3
har testat å installera om windows ett antal gånger, alla drivrutiner är uppdaterade så vad kan felet vara? tacksam för svar Mvh E

Är inte alls säker, men har för mig det kan bli nått strul med quadcore. Men är bara nått jag har i stortån.
Citera
2010-02-03, 01:54
Medlem
jag har testat att göra så bara css använder 1-2 processorer men utan någon framgång
Citera
2010-02-03, 02:08
Medlem
Wzzys avatar
Citat:
jag har testat att göra så bara css använder 1-2 processorer men utan någon framgång

Ah då vet jag icket.
Citera
2010-02-03, 18:28
Medlem
Tomatpures avatar
Hittar ingen enda server i 1.6...

Har nyss installerat 1.6 på steam, hittar inte en enda public server...Vad ska jag göra?

Jag har googlade lite och håller på att ominstallera spelet, testade stänga av brandvägg, vad mer kan vara knas?
Citera
2010-02-03, 20:48
Medlem
Withereds avatar
Citat:
* Ati Radeon HD5770 1 gb
* 4gb ram ddr3
* nätagg 750w
* Moderkort am3/ddr3
Din internettuppkoppling eller din router?

Altenativt dina rates.
Citera
2010-02-04, 15:12
Medlem
NirvanAs avatar
Har lite frågor, har inte lirat CS sen början av 2007 så alltså 3år...

Finns fortfarande "vanliga" cs eller finns bara "cs source" ? Och är det fortfarande ett populärt spel isf?

Om CS finns; Vet att man gick över till steam, jag har en användare där, räcker det då med att logga in på den så får man cs nerladdat med en cd-key eller måste man ange om den?

Funkar CS på nyare system, win7, quadcore i5 och annan "modern utrustning" eller måste man göra massa inställningar för att få det att funka? Har ju alla slags DirectX versioner installerade osv...

Har det hänt något annat inom CS, steam m.m sen januari 2007 som man bör veta om?
Citera
2010-02-04, 15:22
Medlem
zundells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Har lite frågor, har inte lirat CS sen början av 2007 så alltså 3år...

Finns fortfarande "vanliga" cs eller finns bara "cs source" ? Och är det fortfarande ett populärt spel isf?

Om CS finns; Vet att man gick över till steam, jag har en användare där, räcker det då med att logga in på den så får man cs nerladdat med en cd-key eller måste man ange om den?

Funkar CS på nyare system, win7, quadcore i5 och annan "modern utrustning" eller måste man göra massa inställningar för att få det att funka? Har ju alla slags DirectX versioner installerade osv...

Har det hänt något annat inom CS, steam m.m sen januari 2007 som man bör veta om?

CS 1.6 är det spelet som är populärast.
Japp, räcker att logga in sen starta CS så börjar det ladda ner och installera själv.
Du ska inte behöva pilla med massa inställingar iaf, men CS är CS .
Citera
2010-02-04, 15:22
Medlem
Steam- ladda ner en aktiverad produkt igen

Hej!

Har installerat Empire: Total war på min nya dator. Men jag hade köpt specialutgaåvan med extra enheter som man aktiverade efter att man istallerat spelet, men när jag nu vill ha enheterna igen kan jag inte akivera dem och ladda ner dem! Jag har gått in på "hämtningsbart" matrial men det går inte heller.

Någon som vet hur man gör??
Citera
2010-02-04, 15:30
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zundell
CS 1.6 är det spelet som är populärast.
Japp, räcker att logga in sen starta CS så börjar det ladda ner och installera själv.
Du ska inte behöva pilla med massa inställingar iaf, men CS är CS .

Ok tack, hur är det med bildskärm då jag har ju en Samsung 22" Wide Syncmaster 2243BW, och den är ju typ 60fps @ 1680x1050.. går det att få 100fps med en sån här skärm? förut var ju 100fps i cs viktigt men det kanske inte är det egentligen? uhm
Citera
2010-02-04, 21:54
Medlem
NirvanAs avatar
Vafan, stream vägrar ju uppdatera sig, den står still på 8%, vad fan är felet? Funkade ju förr om åren behövde aldrig öppna några portar då etc
Citera
2010-02-04, 22:09
Medlem
NirvanAs avatar
Verkar bara va att man inte såg att den uppdaterades för jag kom vidare efter ett bra tag, man såg inte procenten öka alltså så man uppfattade det som att det inte funka...
Senast redigerad av NirvanA 2010-02-04 kl. 22:55.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in