2020-05-13, 18:32
Medlem
NaZdravis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nihiliserad
Har bott här i GBG snart 10 år. Är lite överallt, ser aldrig babbefria områden.
100% etniskt svenska områden finns ju inte, det är ju ändå en vänsterflummarstad i ett vänsterflummarland vi talar om här.
Men babbe är ju en dålig variant av invandrare och det finns områden som är 99,8% fria från dessa.
Sen bor det ju persiska läkare i Askim, Långedrag osv.
Citera
2020-05-13, 20:24
Medlem
godboys avatar
Citat:
Har bott här i GBG snart 10 år. Är lite överallt, ser aldrig babbefria områden.

Citat:
Ursprungligen postat av NaZdravi
100% etniskt svenska områden finns ju inte, det är ju ändå en vänsterflummarstad i ett vänsterflummarland vi talar om här.
Men babbe är ju en dålig variant av invandrare och det finns områden som är 99,8% fria från dessa.

Sant! 100% nordisk-etniska områden finns inte, och det behövs inte heller, utan det viktiga är att de som bor i området är civiliserade och kan bete sig normalt. Således finns det ofta perser i bättre områden då de av tradition aktar utbildning högt. Sen finns ju även en hel del andra grupper också representerade. Så länge folk sköter sig och inte går omkring i tält, gapar, skriker, ej behärskar svenska eller engelska så bukar det vara okej.

Men visst är Bergsjön, Angered, Hjällbo kaosområden jag undviker. Att det finns skötsamma icke svenska grannar i mitt område stör mig inte, jag snackar likväl med dessa som med mina svenska grannar. Det som är viktigt är att de är skötsamma.
Citera
2020-05-13, 20:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jävla_As
Olskroken är ett lungt ställe med mestadels vita svenskar, fast det finns inslag av en del psyksjuka och alkisar. Ett trevligt ställe som jag kan rekomendera.

Ska man generalisera så är det bättre ju närmare havet du kommer. Hela kustbältet med Hovås, Långedrag och Torslanda är bra områden.

Skulle undvika Majorna och Masthugget då det är så löjligt mycket PK-folk där.

Om man kan åka en bit finns det många bra kranskommuner att bo i som ger bättre samhällsservice. Kungsbacka, Lerum, Kungälv mm..
Citera
2020-05-13, 22:34
Medlem
Nihiliserads avatar
Citat:

Jag är aldrig i Askim och Långedrag, men vad jag förstår är det omringat av Babberistan från alla håll, så vet inte om jag räknar några villaområden (?) omringat av MENA-ghetton för fria. Lite mer som reservat. Deras ungar kan säkert inte gå ute problemfritt om nätterna.
Citera
2020-05-14, 08:09
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lillamig72
Du har missat att det byggs en massa nya bostäder och planeras för många fler nya bostadsområden i Mölndals kommun. En galleria är nödvändigt för att öka attraktionen i en modern stad.. Så det är inte bara ett fåtal mölndalsbor.
Håller med dig om att Allum är bra. Men mkt tråkigt bostadsområde där runtomkring. Tänker på lägenhetsområdena.. För det är väl det ts undrar.
Fina villaområden finns lite överallt i Göteborg och runtomkring..... Bor själv i villa och då krävs det att man satsar en större peng för att få sitt fina boende...

Det byggs i Mölndal ja. Men det fråntar ju inte det faktum att gallerian är en som inte direkt kommer blomstra, sedan att den fortfarande är så ny gör sitt till, det finns fortfarande ett drag av "nåt nytt" över det.

Ja, egentligen ska tråden handla om bostadsområden så galleriorna är en annan femma men handlar ju om utbudet och vad galleriorna gör för området. Om jag åker till Allum bryr jag mig föga om omgivningarna då det inte är massa drägg därinne.

Fina villaområden finns ja, det håller jag med om, att det kostar är inte heller det en överraskning. Således gäller det att finna det bästa för rätt peng.

Citat:
Sant.
Menade bara att Linnéstaden som egentligen är ett påhittat namn (Kommendantsängen)
är typisk innerstad.
Men Göteborg är ju som bekant en efterbliven stad.
Guldheden och Krokslätt som centrum liksom...
Är man vid Doktor Forselius Backe så är man ett par kliv ifrån Mölndal.

Det bor 70 000 pers i Mölndal så gallerian kommer inte direkt vara tom.
Har haft flera kollegor som bor i Mölndal och som säger att de aldrig sätter sin fot i Ghettoborg om det inte är absolut nödvändigt.
De betraktar hela skiten som en stor no-go-zon.

Guldheden och Krokslätt som centrum? Jisses.

Som sagt var, gallerian kommer inte vara tom men det är inget som lockar där ändå, blir intressant att se hur den ser ut om 10år när nyhetens behag försvunnit helt och affärerna börjat stänga.

Ja, jag håller mig också från (det jag definierar det som) centrum i Gbg, det är ett nödvändigt ont för att gå på fotboll etc, eller ta sig till Centralen när man måste åka tåg typ.

Citat:
Ursprungligen postat av godboy
Sant! 100% nordisk-etniska områden finns inte, och det behövs inte heller, utan det viktiga är att de som bor i området är civiliserade och kan bete sig normalt. Således finns det ofta perser i bättre områden då de av tradition aktar utbildning högt. Sen finns ju även en hel del andra grupper också representerade. Så länge folk sköter sig och inte går omkring i tält, gapar, skriker, ej behärskar svenska eller engelska så bukar det vara okej.

Men visst är Bergsjön, Angered, Hjällbo kaosområden jag undviker. Att det finns skötsamma icke svenska grannar i mitt område stör mig inte, jag snackar likväl med dessa som med mina svenska grannar. Det som är viktigt är att de är skötsamma.

Perser är väl den grupp som sköter sig generellt bäst? Även om jag vet att bosnierna som kom på 90-talet oftast får den utmärkelsen beträffande att ha anpassat sig bäst som grupp.

Jag skiter också i vad det är för folk så länge dessa lever svenskt och inte förstör en massa och inte snackar "Eyy brorsan" hela tiden.
Citera
2020-05-14, 08:48
Medlem
NaZdravis avatar
Citat:
Jag är aldrig i Askim och Långedrag, men vad jag förstår är det omringat av Babberistan från alla håll, så vet inte om jag räknar några villaområden (?) omringat av MENA-ghetton för fria. Lite mer som reservat. Deras ungar kan säkert inte gå ute problemfritt om nätterna.
Omringat?
Du får nog ta fram en karta över Göteborg.
Men som sagt man är aldrig helt fri från eländet.
Till och med Djursholm i Stockholm får ju smaka kaos men det händer så extremt sällan jämfört med skitområden.
Citera
2020-05-15, 10:15
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Omringat?
Du får nog ta fram en karta över Göteborg.
Men som sagt man är aldrig helt fri från eländet.
Till och med Djursholm i Stockholm får ju smaka kaos men det händer så extremt sällan jämfört med skitområden.

Ja, det är väl omringat, vi vet ju alla hur många kulturberikare som sitter i båtar och är på väg att ta sig in till Långedrag och längs Askimsviken är det piratskepp...

Mest befriat från eländet är ju fortfarande öarna skulle jag tro (och innan nån lustigkurre hinner säga det så menar jag inte Hisingen). Där ute finns det inte många av annan härkomst än svensk.
Citera
2020-05-15, 12:26
Medlem
NaZdravis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Ja, det är väl omringat, vi vet ju alla hur många kulturberikare som sitter i båtar och är på väg att ta sig in till Långedrag och längs Askimsviken är det piratskepp...

Mest befriat från eländet är ju fortfarande öarna skulle jag tro (och innan nån lustigkurre hinner säga det så menar jag inte Hisingen). Där ute finns det inte många av annan härkomst än svensk.
Öckerö kommun t ex är väl typ topp tre över landets flyktingfattigaste.
Citera
2020-05-15, 17:55
Medlem
Adelaides avatar
I Långedrag och Fiskebäck är det ju nästan bara överklassvenssons. Lite samma i Örgryte.

I Majorna är det mest hipstersvenskar, men där finns lite fler utlänningar.

Jag personligen skiter i om det finns lite invandrare i mitt område för de stör mig oftast inte. Har man svårt för invandrare så bör man nog flytta till Lappland istället.
Citera
2020-05-16, 10:17
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Öckerö kommun t ex är väl typ topp tre över landets flyktingfattigaste.

Det låter onekligen rimligt.
Det finns inte direkt många sådana i den andra skärgården heller, knappast så att det kryllar av påskkärringar på t.ex. Vrångö.

Citat:
Ursprungligen postat av Adelaide
I Långedrag och Fiskebäck är det ju nästan bara överklassvenssons. Lite samma i Örgryte.

I Majorna är det mest hipstersvenskar, men där finns lite fler utlänningar.

Jag personligen skiter i om det finns lite invandrare i mitt område för de stör mig oftast inte. Har man svårt för invandrare så bör man nog flytta till Lappland istället.

Örgryte är ju ändå rätt stort och den beskrivningen gäller väl villaområdet.

Majorna är inte kul, vi drog Majorna i tråden rätt nyligen och vad tusan är så bra med det stället...

Jag bryr mig föga om grannarna så länge dessa sköter sig men det är en jäkla skillnad på "risk för misskötsel" mellan att ha enbart svenska grannar och ha massa invandrare som grannar.
Det finns givetvis svin bland svenskar likväl som det finns extremt skötsamma invandrare men som sagt, ser på risken för att få det stökigt så.
Citera
2020-05-17, 02:06
Medlem
Adelaides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Det låter onekligen rimligt.
Det finns inte direkt många sådana i den andra skärgården heller, knappast så att det kryllar av påskkärringar på t.ex. Vrångö.

Örgryte är ju ändå rätt stort och den beskrivningen gäller väl villaområdet.

Majorna är inte kul, vi drog Majorna i tråden rätt nyligen och vad tusan är så bra med det stället...

Jag bryr mig föga om grannarna så länge dessa sköter sig men det är en jäkla skillnad på "risk för misskötsel" mellan att ha enbart svenska grannar och ha massa invandrare som grannar.
Det finns givetvis svin bland svenskar likväl som det finns extremt skötsamma invandrare men som sagt, ser på risken för att få det stökigt så.

Majorna är till för folk med särskilda intressen. Jag gillar stadsdelen, har inget emot lite hipster/flum-miljö.

Så länge mina grannar är vettiga så struntar jag i vart de kommer ifrån, ärligt talat. Mina grannar stör mig oftast inte. Bodde ett tag i en lägenhet med ca 50% utländska namn i trappen. Invandrarna var ett helt obefintligt problem i min vardag. Jag hade större problem med telefonförsäljare än vad jag hade med mina utländska grannar.

Det betyder självklart inte att jag vill bo i områden som Bergsjön. Det jag vill ha sagt är bara att det inte per automatik är dåligt bara för att det finns några utländska namn i din trapp.
Citera
2020-05-17, 08:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adelaide

Det betyder självklart inte att jag vill bo i områden som Bergsjön. Det jag vill ha sagt är bara att det inte per automatik är dåligt bara för att det finns några utländska namn i din trapp.

Instämmer. Dock automatiskt dåligt med somaliska grannar. ALLTID. ÖVERALLT. Somalier är den absolut värsta nitlott man kan få i det stora grannlotteriet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in