Citat:
Ursprungligen postat av
Lillamig72
Du har missat att det byggs en massa nya bostäder och planeras för många fler nya bostadsområden i Mölndals kommun. En galleria är nödvändigt för att öka attraktionen i en modern stad.. Så det är inte bara ett fåtal mölndalsbor.
Håller med dig om att Allum är bra. Men mkt tråkigt bostadsområde där runtomkring. Tänker på lägenhetsområdena.. För det är väl det ts undrar.
Fina villaområden finns lite överallt i Göteborg och runtomkring..... Bor själv i villa och då krävs det att man satsar en större peng för att få sitt fina boende...
Det byggs i Mölndal ja. Men det fråntar ju inte det faktum att gallerian är en som inte direkt kommer blomstra, sedan att den fortfarande är så ny gör sitt till, det finns fortfarande ett drag av "nåt nytt" över det.
Ja, egentligen ska tråden handla om bostadsområden så galleriorna är en annan femma men handlar ju om utbudet och vad galleriorna gör för området. Om jag åker till Allum bryr jag mig föga om omgivningarna då det inte är massa drägg därinne.
Fina villaområden finns ja, det håller jag med om, att det kostar är inte heller det en överraskning. Således gäller det att finna det bästa för rätt peng.
Citat:
Ursprungligen postat av
NaZdravi
Sant.
Menade bara att Linnéstaden som egentligen är ett påhittat namn (Kommendantsängen)
är typisk innerstad.
Men Göteborg är ju som bekant en efterbliven stad.
Guldheden och Krokslätt som centrum liksom...
Är man vid Doktor Forselius Backe så är man ett par kliv ifrån Mölndal.
Det bor 70 000 pers i Mölndal så gallerian kommer inte direkt vara tom.
Har haft flera kollegor som bor i Mölndal och som säger att de aldrig sätter sin fot i Ghettoborg om det inte är absolut nödvändigt.
De betraktar hela skiten som en stor no-go-zon.
Guldheden och Krokslätt som centrum? Jisses.
Som sagt var, gallerian kommer inte vara tom men det är inget som lockar där ändå, blir intressant att se hur den ser ut om 10år när nyhetens behag försvunnit helt och affärerna börjat stänga.
Ja, jag håller mig också från (det jag definierar det som) centrum i Gbg, det är ett nödvändigt ont för att gå på fotboll etc, eller ta sig till Centralen när man måste åka tåg typ.
Citat:
Ursprungligen postat av
godboy
Sant! 100% nordisk-etniska områden finns inte, och det behövs inte heller, utan det viktiga är att de som bor i området är civiliserade och kan bete sig normalt. Således finns det ofta perser i bättre områden då de av tradition aktar utbildning högt. Sen finns ju även en hel del andra grupper också representerade. Så länge folk sköter sig och inte går omkring i tält, gapar, skriker, ej behärskar svenska eller engelska så bukar det vara okej.
Men visst är Bergsjön, Angered, Hjällbo kaosområden jag undviker. Att det finns skötsamma icke svenska grannar i mitt område stör mig inte, jag snackar likväl med dessa som med mina svenska grannar. Det som är viktigt är att de är skötsamma.
Perser är väl den grupp som sköter sig generellt bäst? Även om jag vet att bosnierna som kom på 90-talet oftast får den utmärkelsen beträffande att ha anpassat sig bäst som grupp.
Jag skiter också i vad det är för folk så länge dessa lever svenskt och inte förstör en massa och inte snackar "Eyy brorsan" hela tiden.