Citat:
Ursprungligen postat av
daloon
Den lägenheten ligger på ett kanonläge i Göteborg skulle jag säga.
Nära till Lindholmen, tar 3-5 min med bra busskommunikationer.
Runt hela Kville/brämareården, där lägenheten ligger, växer ett av Göteborgs modernaste bostadsområde fram och det är redan idag ett eftertraktat område att bo i med allt vad en storstad kan erbjuda.
Det tar 5 min med mycket bra kommunaltrafik till centrum och stadsdelen växer snart ihop, med centrum, med allt nybyggande.
Gå på en visning, du kommer inte ångra läget iallafall.
Jag såg du skulle titta på en läg. på flöjtgatan, det är ett mycket lugnt område där tiden har stannat med gamla lägenheter och där bor mycket pensionärer och är långt från centrum och lindholmen.
Men gillar du ett område där du sällan ser en människa och är tyst som i kyrkan så passar det bättre.
Fan vad jobbigt det bleeev.
Blir lite misstänksam när typ 5 lägenheter i samma us är till salu. Hur stora är oddsen liksom. Kan ju vara en jobbig stambyte på g kanske men.. Ska se om jag kan ordna en visning.
Flöjtgatan snurar i mitt huvud. Lägenheten behöver lite puts, men det var stora fina rum, fönster i två väderstreck i vardagsrummet och balkong. Avståndet kändes ganska brutalt dock. Körde därfrån via lundbyvägen till lindholmen. Det är ju en bit helt klart. Tog mig även en sightsing på Frölunda centrum. Verkar finnas en och annan globlatte, men det är inte hela världen. Är ingen shoppingmall-hängare, snarare bara går dit oc handlar sen drar. Absolut kändes det dött i området, såg ett par pensionärer och ett par yngre människor som cyklade ner för backen typ.
Åkte sen ner för backen och mot Frölunda skola. Ganska deppig bebyggelse egentligen.
Fan inte lätt det här. KAnske inte blir någon alls. Dags att lägga bud för den som ska imorgon. Som sagt den på strömmensberg hade ju ett ANTAL besökare idag, så ska bli intressant var den slutar från 1 050 000. Tror inte jag kommer buda på den. Gatan och läget jättejättefint, men lyan var fan inget att hänga i grannen alltså...