2014-07-31, 11:24
Medlem
utan.att.stannas avatar
En till planerad i strömmenberg borta innan visning..
Citera
2014-07-31, 13:48
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av utan.att.stanna
En till planerad i strömmenberg borta innan visning..

Sådär är det ju, ring själv och få en visning vet ja.
Det är ju bekvämt även som säljande part, man kanske hade kunnat få mer vid budgivning men slipper ha massa visningar etc och får man ett bud man tycker är bra så kör man på det.
Citera
2014-08-03, 21:16
Medlem
utan.att.stannas avatar
Ruddalen kan man få ett uttömande utlåtande? Flöjtgatan nörmare bestämt. Uppskattas
Citera
2014-08-03, 22:10
Medlem
utan.att.stannas avatar
Citat:
Ruddalen kan man få ett uttömande utlåtande? Flöjtgatan nörmare bestämt. Uppskattas
faan det är ju 48 minuter busstid till lindholmen.... nee tack.
Citera
2014-08-04, 00:37
Medlem
IndiaPaleAles avatar
Citat:
faan det är ju 48 minuter busstid till lindholmen.... nee tack.
Tar ca 20 min med buss 99 från Frölunda Torg.
Citera
2014-08-04, 08:11
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IndiaPaleAle
Tar ca 20 min med buss 99 från Frölunda Torg.

Och från Ruddalen till Frölunda Torg går du på fem minuter kan tilläggas.
Citera
2014-08-04, 12:46
Medlem
TextTvs avatar
Citat:

Det går en snabbbuss från Marklandsgatan till Lindholmen på 15 min. Du tar dig till Marklandsgatan med spårvagn från Musikvägens hållplats på 4 minuter.
Citera
2014-08-04, 17:27
Medlem
utan.att.stannas avatar
Låter bra. Väntr på visning nu på flöjtgatan. Kom precis från strömmenberg. Typ 30 pers kom, liten risig etta utgångspris 1050 000... känner mig sjukt osäker. Området var ju underbart men lägenheten behöver fan en rejälansiktsoperation. Imorgon börjar bud på den.

Intryck härifrån ruddalen är sådör. Just denna gata verkar helt okej. Mem bara ner för backen vid parkeringem vid spårvagnen kom en stereotyp muskelblatte på bola med blingbling och sturade ut mig. Men fplket som går här på gatan ser helt normala ut... spönnande att se lyan.
Citera
2014-08-04, 17:40
Medlem
IndiaPaleAles avatar
Citat:
Låter bra. Väntr på visning nu på flöjtgatan. Kom precis från strömmenberg. Typ 30 pers kom, liten risig etta utgångspris 1050 000... känner mig sjukt osäker. Området var ju underbart men lägenheten behöver fan en rejälansiktsoperation. Imorgon börjar bud på den.

Intryck härifrån ruddalen är sådör. Just denna gata verkar helt okej. Mem bara ner för backen vid parkeringem vid spårvagnen kom en stereotyp muskelblatte på bola med blingbling och sturade ut mig. Men fplket som går här på gatan ser helt normala ut... spönnande att se lyan.
Frölunda är stort och inhyser en väldig blandning av folk, dock är det gatorna närmast torget samt Tynnered som är stökigast.

Strömmensberg är fint och lugnt, är väl på gränsen till stendött där.
Citera
2014-08-04, 19:26
Medlem
Citat:
Tack för tipset ka utnytja det.
Här är en på hisingen;
http://www.hemnet.se/bostad/bostadsr...-van-8-6469476
Känns lite trist i sig desutom problem med parkering. Fördel är helt klart gå/cykelavstånd till lindholmen dvs plugget. Andra sidan gatan wiseltorget eller? Eller vad det hette.

Den lägenheten ligger på ett kanonläge i Göteborg skulle jag säga.
Nära till Lindholmen, tar 3-5 min med bra busskommunikationer.
Runt hela Kville/brämareården, där lägenheten ligger, växer ett av Göteborgs modernaste bostadsområde fram och det är redan idag ett eftertraktat område att bo i med allt vad en storstad kan erbjuda.
Det tar 5 min med mycket bra kommunaltrafik till centrum och stadsdelen växer snart ihop, med centrum, med allt nybyggande.
Gå på en visning, du kommer inte ångra läget iallafall.

Jag såg du skulle titta på en läg. på flöjtgatan, det är ett mycket lugnt område där tiden har stannat med gamla lägenheter och där bor mycket pensionärer och är långt från centrum och lindholmen.
Men gillar du ett område där du sällan ser en människa och är tyst som i kyrkan så passar det bättre.
Senast redigerad av daloon 2014-08-04 kl. 19:44.
Citera
2014-08-04, 19:57
Medlem
utan.att.stannas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av daloon
Runt hela Kville/brämareården, där lägenheten ligger, växer ett av Göteborgs modernaste bostadsområde fram och det är redan idag ett eftertraktat område att bo i med allt vad en storstad kan erbjuda.
Det tar 5 min med mycket bra kommunaltrafik till centrum och stadsdelen växer snart ihop, med centrum, med allt nybyggande.

Jag såg du skulle titta på en läg. på flöjtgatan, det är ett mycket lugnt område där tiden har stannat med gamla lägenheter och där bor mycket pensionärer och är långt från centrum och lindholmen.
Men gillar du ett område där du sällan ser en människa och är tyst som i kyrkan så passar det bättre.
Fan vad jobbigt det bleeev.
Blir lite misstänksam när typ 5 lägenheter i samma us är till salu. Hur stora är oddsen liksom. Kan ju vara en jobbig stambyte på g kanske men.. Ska se om jag kan ordna en visning.

Flöjtgatan snurar i mitt huvud. Lägenheten behöver lite puts, men det var stora fina rum, fönster i två väderstreck i vardagsrummet och balkong. Avståndet kändes ganska brutalt dock. Körde därfrån via lundbyvägen till lindholmen. Det är ju en bit helt klart. Tog mig även en sightsing på Frölunda centrum. Verkar finnas en och annan globlatte, men det är inte hela världen. Är ingen shoppingmall-hängare, snarare bara går dit oc handlar sen drar. Absolut kändes det dött i området, såg ett par pensionärer och ett par yngre människor som cyklade ner för backen typ.
Åkte sen ner för backen och mot Frölunda skola. Ganska deppig bebyggelse egentligen.

Fan inte lätt det här. KAnske inte blir någon alls. Dags att lägga bud för den som ska imorgon. Som sagt den på strömmensberg hade ju ett ANTAL besökare idag, så ska bli intressant var den slutar från 1 050 000. Tror inte jag kommer buda på den. Gatan och läget jättejättefint, men lyan var fan inget att hänga i grannen alltså...
Citera
2014-08-04, 20:09
Medlem
IndiaPaleAles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av daloon

Hisingen kommer aldrig bli centrum och nya hus är väl inte så mycket att hurra för, men visst det är nära till ett nedgånget och ångestframkallande Backaplan samt en ful liten saluhall.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in