Citat:

Ursprungligen postat av 
Tanon

Det verkar bygga mycket i Björkekärr, vad tycker ni om området? (hittde Svar tidigare i tråden men vill ha aktuell info) Bor i andra delen av stan och överväger att köpa eftersom priserna ändå är hyfsade och har upplevt området som tryggt och bra. 
Men jag får intrycket att det inte kryllar av restauranger, pizzeria, thai etc, stämmer det?

Området är det inget fel på även om det känns längre från stan än det är i tid. 
Kryllar av sådant där gör det väl inte men varför är det något att eftersträva? 
	Citat:

Ursprungligen postat av 
OrtensVaktare

Biskop,Bergsjön,angered centrum,Hammarkullen,Hjällbo,lövgärdet,backa skulle jag säga är dåliga i mitt tycke.
Bra områden är väl resten av hisingen,stan,Frölunda,Kortedala är väl också ok och majorna osv.
Men detta är bara vad jag tycker.

Finns ju väldigt stor variation inom Frölunda men att generellt säga att det är ett bra område stämmer ju inte. Speciellt inte om man säger Frölunda-Tynnered. 
Kortedala är sannerligen inget vidare längre, jag kör på samma sak som alltid när folk snackar upp det, det har varit bättre än andra förorter men nu fallit ner i samma skit. 
Majorna håller sig väl än men där varierar det ju med och det finns en hel del drägg där med numera. 
"Stan" är ju ett för brett begrepp, vilka stadsdelar menas?