Citat:
Ursprungligen postat av Myge
Tack för mer hjälp.
Som sagt ovan så blir det mest sannolikt inte en hyresrätt eftersom jag inte kommer att hinna får det på den korta tiden (om ni inte har några hemliga knep). Tog en evighet att hitta en hyreslägenhet i min egna lilla stad trots bra ekonomi och inga anmärkningar.
Har inte nämnt något om budgeten, men antagligen så letar jag något på max 3 mille. Som sagt, huvudsaken är att det är lätt att pendla till o från Kållered samt för andra hälften att lätt ta sig till studier mitt i stan.
Jag kan se vilka områden och tankar som verkar utkristalliseras och jag ska ta en djupare titt på dessa.
Vad vill ni helst bo i då? Lägenhet eller hus? Vill du bo i ett
bra område i Göteborg så får du inget hus för 3mille iaf. Du får nog förflytta dig ut mot just Kållered, Landvetter eller liknande då.
Hade jag var i samma sits som dig så hade jag köpt en bostadsrätt i Munkebäck, Härlanda, Strömmensberg, Skatås eller Bagaregården. Riktigt kanonområde. Ett område för dom som insett att dom börjar bli vuxna och kanske har planer på att bilda familj osv..
Du får lätt en stor och fin 3a för den summan åtminstone. Rätt nära till stan (Brunnsparken) men ändå ett lugnt och naturnära område. Sett från stan så ligger områdena så här geografiskt. Bagaregården, Strömmensberg, Härlanda, Munkebäck, Skatås. Men det är mer eller mindre promenadavstånd mellan samtliga utav dessa bostadsområden. Med andra ord har du goda förbindelser både till stan för din flickvän och till Kållered för ditt jobb.
Edit: Gå in på
http://www.hemnet.se/ och välj östra centrum så ser du områdena som jag nämnt. Utöver dessa områden så finns även Olskroken, Redbergsplatsen och Lunden ganska nära. Men dit hade iaf inte jag valt att flytta. Betydligt mer livligare där med spårvagnar utanför dörren, barer, affärer (turk-frukthandlare på torget), Systembolag osv och i Lunden bor det en hel del suspekt folk i lägenhetshusen där.