2019-11-14, 16:04
Medlem
kungarolfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Fast Långängen (förutom en liten bit) ligger ju inte i det som är att beteckna som "Nya Kville"... Så det är ju inte något att ta upp beträffande just "Nya Kville".

Där är det ju bra, visst en bit från stan men rätt täta färjeförbindelser och Öckerö/Hönö är ju stora öar så det finns ju affär etc där med.
Sedan är det givetvis hyfsat dyrt med tanke på att det är villor vid havet och ofta så att få säljer men det är inte direkt så att du får en flyktingförläggning som granne etc.

Hur är Mölnlycke?
Citera
2019-11-15, 14:10
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kungarolf
Hur är Mölnlycke?

Just Mölnlycke som är en bit utanför stan har jag ingen jättekoll på. Känner ingen där och har egentligen aldrig gjort och mina fåtal besök där har väl inte gett så mycket mer än att det verkar rätt sömnigt.
Citera
2020-01-10, 12:25
Medlem
kycklingsvetts avatar
Citat:
Hur är Mölnlycke?

Mycket villor och en del lägenheter i centrum. Lite off, men Grön Express går ofta, iallafall till bussterminalen. Att cykla från Göteborg dit är nog hopplöst då det i stort sett är uppförsbacke i 15 km, tvärtom torde vara lättare.
Citera
2020-01-13, 08:09
Medlem
Citat:
Hur är Mölnlycke?

Mölnlycke är lugnt och fint, dock mest villor. Det byggs mera lägenheter på Säteriet just nu.
10 minuter med buss till Korsvägen, så det ligger väldigt bra till.
Citera
2020-01-14, 20:51
Medlem
Hur är områdena krig Selma Lagerlöfs torg och Blendas gata. har fått erbjudande om studentlägenhet på de båda ställena
Citera
2020-01-16, 10:20
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av petetter
Hur är områdena krig Selma Lagerlöfs torg och Blendas gata. har fått erbjudande om studentlägenhet på de båda ställena

Det är Backa och inte direkt ens bästa delarna av Backa, visst att det byggts om/nytt vid Selma men likväl inget jättekul område. Har väl lugnat ner sig en del dock efter att snuten fått till att gängen där har sett till att snorungarna inte skjuter laser/kastar stenar etc så bussarna inte går men senast i höstas var det ju stenkastning etc mot snuten precis intill Selma Lagerlöfs torg så det är inte så att skiten försvunnit.
Torget där är fortsatt mörkt och tråkigt med en del som hänger på kvällar etc.

Inget drömområde direkt även om det var ÄNNU värre för nåt år sedan.
Citera
2020-01-20, 17:35
Medlem
killenmedkexs avatar
Hur är det i bergsjön i dagsläget? Listat som ett utsatt område 2015 av kling och klang, men hört att det ska vara lugnare vid tillfället.

Om någon boende eller liknande skulle kunna infoga lite mer info skulle det uppskattas.
Citera
2020-01-22, 07:15
Medlem
Kongruensbojds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av killenmedkex
Hur är det i bergsjön i dagsläget? Listat som ett utsatt område 2015 av kling och klang, men hört att det ska vara lugnare vid tillfället.

Om någon boende eller liknande skulle kunna infoga lite mer info skulle det uppskattas.
Hade uselt rykte redan i början av 00-talet. Det bor nästan bara invandrare där. Är man själv från sådan bakgrund kanske det är överkomligt. Kul namn på gatorna och torgen.

Säger man till folk att man bor i Bergsjön får man den där avvaktande reaktionen som signalerar ”nu byter vi ämne”.
Citera
2020-01-26, 12:41
Medlem
Vireks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kongruensbojd
Hade uselt rykte redan i början av 00-talet. Det bor nästan bara invandrare där. Är man själv från sådan bakgrund kanske det är överkomligt. Kul namn på gatorna och torgen.

Säger man till folk att man bor i Bergsjön får man den där avvaktande reaktionen som signalerar ”nu byter vi ämne”.

Sen ligger det ju lååååångt bort. Även om det "bara" tar 20-30 min till stan ligger ju husen upp för olika trappor och berg
Citera
2020-01-26, 13:49
Medlem
godboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av petetter

Citat:
Det är Backa och inte direkt ens bästa delarna av Backa, visst att det byggts om/nytt vid Selma men likväl inget jättekul område. Har väl lugnat ner sig en del dock efter att snuten fått till att gängen där har sett till att snorungarna inte skjuter laser/kastar stenar etc så bussarna inte går men senast i höstas var det ju stenkastning etc mot snuten precis intill Selma Lagerlöfs torg så det är inte så att skiten försvunnit.
Torget där är fortsatt mörkt och tråkigt med en del som hänger på kvällar etc.

Inget drömområde direkt även om det var ÄNNU värre för nåt år sedan.
Jag hade nog valt Selma före Backa Röd (Blendas Gata). Det har byggts om och byggts nytt runt Selma, men det finns ju ändå en del bakgator där. Backa Röd är ett jäkla tillhåll dock, för där bor mycket pack, icke anpassningsbara MENA och annat skräpfolk som gapar och lever om samt kastar ut sopor på gårdarna. Jag upplever att problemet fortfarande är uttalat i Backa Röd men att det är mycket lugnare runt Selma även om det inte är perfekt.
Citera
2020-01-28, 06:40
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av godboy
Jag hade nog valt Selma före Backa Röd (Blendas Gata). Det har byggts om och byggts nytt runt Selma, men det finns ju ändå en del bakgator där. Backa Röd är ett jäkla tillhåll dock, för där bor mycket pack, icke anpassningsbara MENA och annat skräpfolk som gapar och lever om samt kastar ut sopor på gårdarna. Jag upplever att problemet fortfarande är uttalat i Backa Röd men att det är mycket lugnare runt Selma även om det inte är perfekt.

Värre i Backa Röd ja, men som sagt långt ifrån trevligt vid Selma ändå. Personligen tycker jag all nybyggnation vid Selma mer har gjort det "otryggt" då det blir så tätt och därmed fler "hörn"/gator där böset gömmer sig.
Citera
2020-01-28, 12:01
Medlem
godboys avatar
Citat:
Värre i Backa Röd ja, men som sagt långt ifrån trevligt vid Selma ändå. Personligen tycker jag all nybyggnation vid Selma mer har gjort det "otryggt" då det blir så tätt och därmed fler "hörn"/gator där böset gömmer sig.
Jag fattar vad menar och kanske blir det så att socialen kommer ha hand om vissa av de nya lägenheterna så att de "ensamkommande" prostatabarnen ska få bo dyrt och ståndsmässigt. Och då finns det ju ingen normal människa som vill bo där i övrigt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in