2010-01-23, 21:35
Medlem
epost72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Von0ben
Med tanke på att sökfunktionen är så bra spelar det ju ingen roll var forumet ligger?

Kom igen. Bättre kan du. Det är klart man kan få ha åsikter om en eventuell uppdelningen och var forumet bör ligga trots att sökfunktionen fungerar? Du är lite obegriplig nu.
För min del så har jag inga åsikter om var man lägger sektionen, jag hittar dit oavsett.
Jag ser inte riktigt problemet.

Dock har jag tidigare nämnt att den nuvarande placeringen är bra då alkohol är en mer socialt accepterad drog än de övriga droger som finns i drogforumet.

Jag menar bara att man kan placera den precis var som helst så länge en majoritet är nöjda, jag är ganska neutral i frågan.

Förstår du bättre nu?
Citera
2010-01-23, 22:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bakalitenkaka
Såklart alkohol är en drog, men drickarna kanske inte vill erkänna det?

Givetvis. Ifall vi lämnar Alkohol för en stund och tittar på Cannabis. Vad händer om cannabis blir lagligt. Ska vi då flytta den delen till Livsstil? Eller kanske som en underdel till Mat->Livsnjutare och finsmakare?

Jag struntar i vilket, men om vi tittar på Wikipedia blir det lättare att förstå:
Drog
En drog är en substans, syntetisk eller icke-syntetisk, som inte primärt intas för näringens skull.
Narkotika
Narkotika är ett samlingsnamn för illegala rusmedel av olika art.

Jag säger inte att forumet ska byta namn, jag frågar istället varför det inte har bytt namn. Att namnet är felaktigt är väl uppenbart?
Citera
2010-01-23, 23:09
Medlem
Dreass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nonexistence
Varför då?
Därför att den låg inte där den brukade, så först när den försvann tänkte jag inte på det. Efter 2månader eller något när jag sedan hittade skiten inbakad i mat och dryck fanns det ytterst få intressanta trådar, resten säger sig självt.
Citera
2010-01-25, 16:12
Medlem
KastaMasks avatar
Tycker också att det bör skapas ett nytt forum under "Droger" där alkohol som drog kan diskuteras. Finsmakare kan fortsätta diskutera under "Alkohol och dryck" som då bör byta namn tilll bara "Dryck".

Exempel på trådar från "Alkohol och dryck" som skulle passa bättre i en alkoholdel under Droger.

Senast redigerad av KastaMask 2010-01-25 kl. 16:15.
Citera
2010-01-26, 13:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KastaMask
Tycker också att det bör skapas ett nytt forum under "Droger" där alkohol som drog kan diskuteras. Finsmakare kan fortsätta diskutera under "Alkohol och dryck" som då bör byta namn tilll bara "Dryck"

Bra förslag. Men, jag är också "finsmakare" när det gäller alkoholhaltiga drycker, trots det tycker jag att alkohol ska bara finnas under Droger! Att den ligger under Mat, dryck och tobak ser jag som en bortförklaring och behov att lura sig själv att alkohol inte är en beroendeframkallande drog.
Citera
2010-01-26, 14:19
Medlem
ÅnkelGunnars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av getapulien
Givetvis. Ifall vi lämnar Alkohol för en stund och tittar på Cannabis. Vad händer om cannabis blir lagligt. Ska vi då flytta den delen till Livsstil? Eller kanske som en underdel till Mat->Livsnjutare och finsmakare?
Utan att vara överdrivet engagerad så skulle jag nog lägga det om inte i samma forum så åtminstone parallellt med tobak.
Citera
2010-01-26, 15:27
Medlem
Ful Fisks avatar
Med tanke på att knarkarna här lyckats skapa 588 trådar om pissprover så får man väl anta att vissa mindre begåvade förslag tittar fram ibland när de ska hävda sig mot vanliga Svenssondrickare. Vid första anblicken så ser forumet för Alkohol och dryck ut att mestadels vara fokuserat mot smak och inte fylla (även om det såklart är frekvent förekommande). Alkohol bidrar, tvärt emot vad många här påstår, positivt till smakupplevelsen i tex öl. (inte smaken kanske i sig utan de smaker den för med sig och binder under jäsningsprocessen). Just det faktum att tex. alkoholen är laglig gör ju att man fritt kan experimentera och förbättra smak. Att alkoholen inte ger en berusningseffekt är det ingen som påstått. Däremot så ingår så mycket annat i ämnet och till synes är det inte berusningen som diskuteras främst i trådarna.
Citera
2010-01-26, 16:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ful Fisk
Med tanke på att knarkarna här lyckats skapa 588 trådar om pissprover så får man väl anta att vissa mindre begåvade förslag tittar fram ibland när de ska hävda sig mot vanliga Svenssondrickare. Vid första anblicken så ser forumet för Alkohol och dryck ut att mestadels vara fokuserat mot smak och inte fylla (även om det såklart är frekvent förekommande). Alkohol bidrar, tvärt emot vad många här påstår, positivt till smakupplevelsen i tex öl. (inte smaken kanske i sig utan de smaker den för med sig och binder under jäsningsprocessen). Just det faktum att tex. alkoholen är laglig gör ju att man fritt kan experimentera och förbättra smak. Att alkoholen inte ger en berusningseffekt är det ingen som påstått. Däremot så ingår så mycket annat i ämnet och till synes är det inte berusningen som diskuteras främst i trådarna.

Du vet uppenbarligen inte vad du snackar om. Kolla först alla inlägg dessa användare har skrivit, innan du kallar dom "knarkare" och mindre begåvade. Och kolla gärna i Cannabis, där snackas det mycket om annat än bara berusningen.
Citera
2010-01-26, 19:36
Medlem
Ful Fisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nonexistence
Du vet uppenbarligen inte vad du snackar om. Kolla först alla inlägg dessa användare har skrivit, innan du kallar dom "knarkare" och mindre begåvade. Och kolla gärna i Cannabis, där snackas det mycket om annat än bara berusningen.

Det var en medveten provokation och du verkade ju direkt falla för den. Det är sant att även priser diskuteras när det gäller cannabisen. Dessutom är det självklart någon form av politisk aktivism. Sen finns det ju plats för stora frågor som vilka spel man ska lira och vilken spotifylista som är skönast. Det hela är ju självklart däremot inte jämförbart med kulturvärdet runt olika alkoholhaltiga drycker. Då är det inte direkt ljus lager som åsyftas. Bäst APK och sköna ställen att vara full på kunde för min del gärna diskuteras på andra ställen men problemet är att det är en sån liten del av alkoholforumet som det är idag så det finns inget underlag.
Citera
2010-01-26, 23:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ful Fisk
Det var en medveten provokation och du verkade ju direkt falla för den. Det är sant att även priser diskuteras när det gäller cannabisen. Dessutom är det självklart någon form av politisk aktivism. Sen finns det ju plats för stora frågor som vilka spel man ska lira och vilken spotifylista som är skönast. Det hela är ju självklart däremot inte jämförbart med kulturvärdet runt olika alkoholhaltiga drycker. Då är det inte direkt ljus lager som åsyftas. Bäst APK och sköna ställen att vara full på kunde för min del gärna diskuteras på andra ställen men problemet är att det är en sån liten del av alkoholforumet som det är idag så det finns inget underlag.

Jo föll lätt för din provokation, hehe! Orkar inte skriva långa förklaringar, när det är enkelt att förstå alkoholhaltiga drycker är en beroendeframkallande drog, som många är mer eller mindre beroende av. Som någon föreslog att man kan skapa Alkohol under Droger, så finsmakare får ha kvar sitt eget forum där dom trivs bäst i. Det börjar bli lite tjat av min sida, så lämnar den här tråden nu.
Citera
2011-06-30, 20:20
Medlem
karlolof89s avatar
I fliken droger tycker jag man kan ha en avdelning för alkohol. Men lämna kvar alkohol och dryck där den är.
Min tråd blev låst. Jag ville dessutom ha en omröstning så alla fick välja. Demokratin kanske inte styr här på Flashback?

https://www.flashback.org/t1570401
Citera
2011-07-01, 02:06
Medlem
intensifieras avatar
Jag tycker även att Barer och Nattklubbar borde flyttas från Mat till Livsstil. Det är väldigt sällan fokus i diskussionerna ligger på var man kan hitta de bästa drinkarna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in