• 1
  • 2
2010-01-11, 17:18
Bannlyst
kille 23, vikt 55 smal alltså.

sitter och snapsar 40% whiskey, har dragit 3 snaps på ca en timme men känner inget. nu undrar jag hur snabbt jag ska dricka för att bli lagom skönt full, inte stupfull alltså.

varför jag väljer att dricka på en måndag har många orsaker, så det tänker jag inte svara på om nån frågar.
2010-01-11, 17:26
Medlem
Ta en till vad tusan.
Vanta sedan en stund och ta en snaps till vid behov.

Det ar val inte sa himla svart, jag lovar dig att du inte blir stupfull pa stort, vanta en stund mellan varje bara.

nar du kanner att du ar lite full och borjar bli hungrig sa gar du till kylskapet och gor mackor, sedan startar du en trad och fragar hur mycket du ska ata for att bli matt Lycka till och ha en fortsatt trevlig mandagskvall!
2010-01-11, 17:27
Medlem
Rhallas avatar
Drick tre till så börjar du nog känna något
2010-01-11, 17:28
Medlem
hur ska jag veta vad du har för tolerans? druckit mycket förut eller?

om inte så kan det bero på många saker, tex är det bäst att dricka på tom mange om man är ute efter ruset. man kan ju värma spriten så går alkoholen direkt ut i blodet.
2010-01-11, 17:32
Medlem
jcm900mods avatar
Beror på vad Ts har ätit och hur mycket du har sovit och hur frisk du är och dina tidigare möten med spriten med mera...
Men jag väger runt 55-60 och för mig skulle det räcka med runt 5 shottar. Fast allt är ju relativt, hur stor är shotten är , hur lång tid i mellan shottarna och vad man kan klassa som skönt berusad/onykter/lullig. Den sistnämda faktorn är ju en smaksak.
2010-01-11, 17:32
Medlem
zepofans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av urban_legend
kille 23, vikt 55 smal alltså.

sitter och snapsar 40% whiskey, har dragit 3 snaps på ca en timme men känner inget. nu undrar jag hur snabbt jag ska dricka för att bli lagom skönt full, inte stupfull alltså.

varför jag väljer att dricka på en måndag har många orsaker, så det tänker jag inte svara på om nån frågar.
Hur stor är en snaps? 4 eller 6 cl? 18 cl på en timme borde du känna av, du verkar ju inte vara direkt van vid alkohol.
2010-01-11, 17:33
Medlem
pundarfans avatar
det jag själv har svårt med är att då ja börjar bli berusad dricker ja i samma tempo som innan, dvs ganska fort så ja blir alltid stupfull så ja har inga tips men vill gärna veta hur fan man kan kopntrollera det .. men antar de beror på jag är en beroende och inte kan kontrollera vare sig droger eller alkohol
2010-01-11, 17:34
Medlem
Man blir aldrig full på whiskey! Fortsätt hälla upp bara
2010-01-11, 17:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av freddstah
Ta en till vad tusan.
Vanta sedan en stund och ta en snaps till vid behov.

Det ar val inte sa himla svart, jag lovar dig att du inte blir stupfull pa stort, vanta en stund mellan varje bara.

nar du kanner att du ar lite full och borjar bli hungrig sa gar du till kylskapet och gor mackor, sedan startar du en trad och fragar hur mycket du ska ata for att bli matt Lycka till och ha en fortsatt trevlig mandagskvall!

okej. tack.

Citat:
Ursprungligen postat av Rhalla
Drick tre till så börjar du nog känna något

då blir jag väl smällfull

Citat:
Ursprungligen postat av Cplus
hur ska jag veta vad du har för tolerans? druckit mycket förut eller?

om inte så kan det bero på många saker, tex är det bäst att dricka på tom mange om man är ute efter ruset. man kan ju värma spriten så går alkoholen direkt ut i blodet.

ja har druckit väldigt mycket förut men inte nu på flera månader.

jag vill inte bli stupfull fast ändå relativt full hmm.

Citat:
Ursprungligen postat av jcm900mod
Beror på vad Ts har ätit och hur mycket du har sovit och hur frisk du är och dina tidigare möten med spriten med mera...
Men jag väger runt 55-60 och för mig skulle det räcka med runt 5 shottar. Fast allt är ju relativt, hur stor är shotten är , hur lång tid i mellan shottarna och vad man kan klassa som skönt berusad/onykter/lullig. Den sistnämda faktorn är ju en smaksak.

jag har inte ätit alls idag men ja ska precis nu äta ärtsoppa och en macka till.

jag sov bra inatt. tar antidepp piller och mår i övrigt piss.
2010-01-11, 17:40
Medlem
det är väl bara prova dig fram, drick tills du känner dig lagom.
2010-01-11, 17:41
Medlem
Makaron2s avatar
när polisen hämtar upp dig ur kyldisken på närmaste ICA butik och du förklarar dig med att du 'bara skulle ta en tupplur.'
2010-01-11, 17:41
Medlem
Goodwrenchs avatar
Alkohol med antidepp? låter ju bra!
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in